Pytanie do znawców bambusów.

31. Data: 2004-07-29 16:22:54

Temat: Re: Pytanie do znawcówbambusów.
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message
news:4f0d.00000f2a.4107afdc@newsgate.onet.pl...

> Z wizyty w bambusarium.cz przywiozlem tez - rewelacja - Musa basjoo
[...]

Moglem sie domyslac, zes tam byl, bo przepadles na dlugo, a Bashania u
nich dostepna.

> Poza tym:
> Phyllostachys atrovaginata
> Ph. rubicunda (krewniak rubromarginaty, nowosc)
> Ph. parvifolia (to samo)
> Sasa palmata (myslalem, ze mam, a mam jak sie okazuje, jakas inna Sase)

No to zes nakupil... Nie bedzie sie za co wymienic teraz :(
Bedziemy sie mogli jedynie wymieniac spostrzezeniami dotyczacymi uprawy :)

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: Ph. parvifolia, o ile wiem, nie jest odmiana rubromarginaty (?)

32. Data: 2004-07-29 16:26:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
.

> [...] dzieki uprzejmosci i uczynnosci Calviego
> wzbogacilem sie ostatnio o 4 nowe bambusy
> P. virella
> P. rubromarginata
> Bashania qingchengshanensis
> Fargesia Jiuzhaigo
> :))))))

No no, niezle :o :)

Pozdrawiam,
Bpjea

33. Data: 2004-07-29 19:02:38

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

I tyle postów, tyle wysiłku by stwierdzić w końcu to co Tadeusz zaprorokował
był dużo, dużo wcześniej
W bambusa zrobiono nabywcę.

Pozdrówka
skryba

34. Data: 2004-07-29 20:27:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

35. Data: 2004-07-29 20:32:28

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cebhhe$h1e$1@news.onet.pl skryba ogrodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> I tyle postów, tyle wysiłku by stwierdzić w końcu to co Tadeusz
> zaprorokował był dużo, dużo wcześniej
> W bambusa zrobiono nabywcę.

Hejka. A przecież mogli napisać: ''wyrób bambusopodobny'' i by było
po sprawie. :-)
Pozdrawiam zastępczo Ja...cki

36. Data: 2004-07-29 21:13:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

37. Data: 2004-07-30 07:00:14

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisal:
> PS: Ph. parvifolia, o ile wiem, nie jest odmiana rubromarginaty (?)

Wiesz co... Jak spojrzec na mlody ped, oraz na pochewki lisci,
to ich krawedzie sa wlasnie dokladnie czerwone.
Jest to wyrazniejsze nawet niz u samej rubromarginaty, virelli,
czy rubicundy.
Nie chodzi tu tez o odmiane, ale o pokrewny gatunek.

Pozdrawiam calvi

38. Data: 2004-07-30 07:03:12

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisal:
> Swiezo po posadzeniu - widocznie musial byc w duzej donicy.
> Przyjdzie zima, to jego wrazliwosc sie ujawni - spokojna glowa ;)

Nie dam mu okazji, gdyz zamierzam wszystkie okazy "obudowac"
na zime konstrukcja z kijkow (bambusowych) z naciagnieta na nia
agrowloknina. To powinno wystarczyc dla kazdego Phyllostachysa,
chyba ze bedziemy mieli -30C.

Pozdrawiam calvi

39. Data: 2004-07-30 07:29:00

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> u siebie doliczylem sie 16 taksonow posrod bambusow
> co zapewne daje mi trzecie "miejsce" na grupie
> po Misiu i Calvim (lub Calvim i Misiu)
> ?????

O nie, ja 16 to jednak nie mam liczac nawet z tropikalnymi.
Odsadziliscie mnie... :-)

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

pozdrowionka
Michal

40. Data: 2004-07-30 08:06:50

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisal:
> O nie, ja 16 to jednak nie mam liczac nawet z tropikalnymi.
> Odsadziliscie mnie... :-)

Prosta metoda powiekszenia o 1 takson - ktos na e-bay.de
sprzedaje nasiona Ph. heteroclada (z gardenwebforum ktos inny
donosi o tym gatunku, ze wcale nie jest taki nieodporny na mrozy).
Obecnie z kilku nasion, jakie sobie przez znajomego sprowadzilem,
wykielkowaly 2. Sadzoneczki po miesiacu okolo 15cm.

Pozdrawiam calvi

Borówka amerykańska
Chore drzewo :-(((
Pytania poczatkującego
nie uwierze ... nikt z grupowiczow nie korzystał z odkurzacza wodnego?
Jak to słonecznik?