Pytanie o prażone vel duszonki

1. Data: 2005-08-07 13:52:49

Temat: Pytanie o prażone vel duszonki
Od: "Kri$" <u...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich, jestem właśnie świeżo po urlopie, chciałem zakupić przed
urlopem fachowy, specjalizowany garnek do "prażonych" lub "duszonek" jak kto
woli, jednak z braku czasu nie zdążyłem. Tak się złożyło że urlop spędziłem
na wsi (ehhh szkoda że już się skończył) zaadoptowałem odpowiedni (żeliwny)
gar z pospawanym stelażem. Niestety tu pojawiło się rozczarowanie.
Przygotowane składniki jak trzeba, ziemniaki, cebula, marchew, boczek,
kiełbasa, (dorzuciłem też żeberka). Wszystko odpowiednio przyprawione, gar
wyszorowany, wyłożony liśćmi kapusty. Zainstalowany na stelażu w ognisku,
przykryty pokrywką obciążoną odpowiedniej masy kamieniami i niestety efekt
końcowy mizerny.... Potrawę choć smaczną, czuć było spalenizną, liście
kapusty się przypaliły i to bardzo mocno. Garnek był w ogniu nie dłużej niż
godzinę i 15 minut. Co zrobiłem nie tak???? Proszę fachowców o poradę żeby
nie powtórzyć błędu następnym razem. Postępowałem dokładnie według wskazówek
kolegi który pochodzi z południa Polski i tam "prażone" to że się tak wyrażę
"chleb powszedni".

Pozdrawiam pourlopowo
Kri$P
--
**** Usuń co zbędne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

2. Data: 2005-08-08 08:30:09

Temat: Re: Pytanie o prażone vel duszonki
Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kri$" <u...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Postępowałem dokładnie według wskazówek kolegi który pochodzi z południa
> Polski i tam "prażone" to że się tak wyrażę "chleb powszedni".

Pieczonki lub prażonki.
Ta spalenizna nadaje smaczku potrawie. Ale co moim zdaniem mogło być źle -
garnek z pieczonkami wstawia się raczej do żaru a nie do 'żywego',ostrego
ognia.

Pozdrawiam
Akna

3. Data: 2005-08-08 11:10:38

Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wskazówek
> kolegi który pochodzi z południa Polski i tam "prażone" to że się tak
Za mocny ogień - stawia się na mocnym żarze i podtrzymuje nieduży ogień -
naprawdę nieduży. I chyba trochę za długo - ja trzymam 45-50 min. A
sprawdzenie kiedy gotowe jest bardzo proste - odgłos garnka uderzonego kijem
jest głuchy
Pozdrawiam - Andrzej

4. Data: 2005-08-08 12:01:30

Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> naprawdę nieduży. I chyba trochę za długo - ja trzymam 45-50 min. A
> sprawdzenie kiedy gotowe jest bardzo proste - odgłos garnka uderzonego

Na żarze półtorej godziny i są idealne mniaaaam :-)- tak właśnie robimy, aż
mi się smak zrobił na pieczonki

Pzdr
Akna

5. Data: 2005-08-08 12:49:00

Od: "Kri$" <u...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wskazówek
> kolegi który pochodzi z południa Polski i tam "prażone" to że się tak

Dziękuję za porady, myślę że faktycznie główną przyczyną był za duży ogień,
ale pewnie wyniknęło to z łakomstwa bo się doczekać nie mogłem i tylko
podkładałem drewno :-)

Pozdrawiam
Kri$P
--
**** Usuń co zbędne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

6. Data: 2005-08-27 06:48:22

Temat: Re: Pytanie o pra&iquest;one vel duszonki
Od: m...@w...pl (Marcin) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Odnośnie nieudanych pieczonek:
1. Garnek musi być koniecznie żeliwny z odpowiednim
uchem do dokręcenia pokrywki.
2. Czas pieczenia to max 40-50 min. na wolnym (czyaj
małym) ogniu.
3. Kapusta i owszem ale nie na spód garnka ale na
wierzch, pomiędzy ziemniaki a pokrywkę w celu lepszego
uszczelnienia!
4. Żeberka - ????? Nie bardzo ....
5. Poza tym składniki ok!!!
Musi wyjść dobrze i smakuje wyśnienicie!!!!
Pozdrawiam
Marcin

wyslane z serwisu Usenet wortalu
easy cookbook czyli kukbuk izy