RULID

1. Data: 2003-09-25 03:29:16

Temat: RULID
Od: "Tomek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może mi ktos przybliżyć ten antybiortyk (w tym dz. niepożądane)? Dostałem na
zapalenie oskrzeli po nieskutecznym leczeniu doxycykliną (7 dni).
Miałem wstrząs po penicylinie, chorowałem na WZW.

2. Data: 2003-09-25 19:12:43

Temat: Re: RULID
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Sep 2003, Tomek wrote:

> Może mi ktos przybliżyć ten antybiortyk (w tym dz. niepożądane)? Dostałem na
> zapalenie oskrzeli po nieskutecznym leczeniu doxycykliną (7 dni).

makrolid - dzialania uboczne moga byc glownie ze strony
przewodu pokarmowego ale byc nie musza. Inne sa rzadkie.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-09-26 20:34:20

Od: "Piotr" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może mi ktos przybliżyć ten antybiortyk (w tym dz. niepożądane)? Dostałem na
> zapalenie oskrzeli po nieskutecznym leczeniu doxycykliną (7 dni).
> Miałem wstrząs po penicylinie, chorowałem na WZW.

rulid jest makrolidem stosunkowo dobrym o spektrum dzialania podobnym do
penicylin, ale w zwiazku z tym ze jest z innej grupy stosuje sie go z
powodzeniem w przypadkach uczulenia na penicyliny ( przypadki krzyzewej reakcji
uczuleniowej zdazaja sie naprawde sporadycznie - ja sie jeszcze z tym nie
spotkalem ).
co do wzw to ma znaczenie jakie A,B,C,D,E ? Generalnie nie powinno miec
znaczenia ale jezeli wzw spowodowalo niewydolnosc watroby to trzeba
zmodyfikowac dawke. U ciebie chyba nie ma nic takiego bo skoro jadles
doxacycline to watrobe musisz miec na chodzie.
Co do zapalenia pluc to zobaczymy czy pomoze???
jak nie pomoze to proponuje zrobic posiew np z plwociny i zastosowac lek z
antybiogramu, Doskonale do pluc penetruje Dalacin ale to silny antybiotyk i ja
bym wolal leczyc cie czym innym

Piotr

Atrio-ventri-cular
Usunięcie nerki