Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?

1. Data: 2012-04-19 07:08:25

Temat: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z odkurzaczem Rainbow zarówno w
wersji E (lub starszej SE) jak i E2? W E2 wprowadzono m.in. silnik
indukcyjny zamiast szczotkowego...
O ile mi wiadomo, silniki indukcyjne są niemal bezgłośne w porównaniu ze
zwykłymi (przynajmniej widzę - a raczej słyszę - jak fajnie działa nowa
pralka :) Rainbow jest dosyć głośny - czy zastosowanie silnika indukcyjnego
zmienia w sposób istotny tę kwestię?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

2. Data: 2012-04-19 20:04:50

Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki wrote:
> [...]
> nowa pralka :) Rainbow jest dosyć głośny - czy zastosowanie silnika
> indukcyjnego zmienia w sposób istotny tę kwestię?

naprawdę kup sobie normalny odkurzacz porządnej firmy z elektroniczną
regulacją ciągu w rękojeści, filtrami hepa i cyklonem.

3. Data: 2012-04-19 23:47:27

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Apr 2012 22:04:50 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> naprawdę kup sobie normalny odkurzacz porządnej firmy z elektroniczną
> regulacją ciągu w rękojeści, filtrami hepa i cyklonem.

Tak jak się spodziewałem - nie na temat.
I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr wodny?
Nie? To dziękuję...

--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

4. Data: 2012-04-20 03:29:09

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki wrote:

> Tak jak się spodziewałem - nie na temat.
> I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr
> wodny? Nie? To dziękuję...

a na diabla ci filtr wodny...

miałem odkurzacz z filtracją wodną przez dłuższy czas i powiem ci jedno nie
ma bardziej upierdliwego rozwiązania na święcie, Ciężki kłopotliwy w
uzbrojeniu, nie przelecisz nim tak na szybko bo sie coś rozwaliło. Po każdym
sprzątaniu musisz przeprowadzać operację czyszczenia odkurzacza, wylać wodę
wypłukać.
Normalny odkurzacz po prostu włączasz i używasz potem wyłączasz i odstawiasz
w miejsce stacjonowania (ewentualnie wytrzepujesz zawartość pojemników na
odpady. Co jakiś dłuższy czas myjesz filtry.

5. Data: 2012-04-20 06:03:13

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-20 01:47, Jacek Osiecki pisze:

> Tak jak się spodziewałem - nie na temat.
> I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr wodny?
> Nie? To dziękuję...

Innej odpowiedzi nie dostaniesz. Tu piszą ludzie myślący i nie dający
się nabierać na papkę markietingową.

Pozdrawiam,
MW

6. Data: 2012-04-20 07:09:32

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-20 01:47, Jacek Osiecki pisze:
> I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr wodny?

Będzie miał.
http://www.agito.pl/karcher-ds-5600-4091-440144.html
?utm_medium=Feed&utm_source=ceneo.pl&utm_campaign=ws
zystkie&utm_content=440144

www.elipsa.info

7. Data: 2012-04-20 07:21:24

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.04.2012 08:03, wolim pisze:

> Innej odpowiedzi nie dostaniesz. Tu piszą ludzie myślący i nie dający
> się nabierać na papkę markietingową.

To znaczy tak - kiedyś miałem okazję do ustawowych 10 dni testowania ;)
i system Rainbow z filtrem wodnym ma kilka plusów, chociażby
wydmuchiwane powietrze jest chłodne i ładnie nawilżone.

Oczywiście jeśli ktoś już ma pełną kontrolę klimatu i nie ma za sucho,
jest to dodatek zbędny.

Jest też dużo lepszy, niż systemy z "filtrami wodnymi" gdzie powietrze
sobie bąbelkami przelatuje przez ów filtr albo po prostu uderza w
powierzchnię wody.

Ale cena jest... kosmiczna. A strategia sprzedaży mocno nieetyczna. Po
ile teraz to cudo sprzedają?

Swoją drogą u siebie mam w tej chwili następujący komplet: malutki
tandetny odkurzaczyk z symbolicznym odwirowywaniem i czymś w rodzaju
filtru Hepa + mop. I z tego zestawu mop kosztował więcej, niż ten
odkurzaczyk ;) (za odkurzacz dałem jakieś 90zł).

Sprawdza się ładnie (podłoga ceramiczna i kominek oraz dwa koty w domu).

8. Data: 2012-04-20 08:55:51

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-20 09:21, Andrzej Lawa pisze:

> Ale cena jest... kosmiczna. A strategia sprzedaży mocno nieetyczna. Po
> ile teraz to cudo sprzedają?

Tu dotknąłeś sedna sprawy :)
Ja nie twierdzę, że ten odkurzacz jest zły. Wiem natomiast, że nie jest
wart swojej ceny...

Ja tam mam tradycyjnego Zelmera - teraz w nowym domu się szarpnąłem i
wziąłem jakąś wersję "silent". Ciągnie lepiej niż bułgarska zbieraczka
jagód z drogi krajowej numer osiem i jest rzeczywiście dużo bardziej
cichy niż tradycyjny odkurzacz. Fakt - jak się ostatnio majeranek
rozsypał i żona go odkurzyła, to teraz przy każdym włączeniu odkurzacza
czuć w domu żurkiem, ale to przecież miły zapach... No i kosztował
niewiele ponad 300 złotych OIDP.

Pozdrawiam,
MW

9. Data: 2012-04-20 09:01:34

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-20 10:55, wolim pisze:

> [...]
> rozsypał i żona go odkurzyła, to teraz przy każdym włączeniu odkurzacza
> czuć w domu żurkiem, ale to przecież miły zapach... No i kosztował

A! I jeszcze dodam, że moją Zośkę, lat 1 z bajerem, najbardziej rajcuje
nastawianie gęby do wylotu powietrza, jak odkurzam. Początkowo ją
goniłem, bo bakterie i te tam, ale później poszedłem po rozum do głowy i
pozwalam jej trochę tego syfu powdychać - niech łapie odporność, bo
teraz wszystko takie sterylne, że trudno znaleźć miejsce na ćwiczenie
przeciwciał... :)

10. Data: 2012-04-20 09:31:33

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-04-20 11:01, wolim wrote:
> [...]
> pozwalam jej trochę tego syfu powdychać - niech łapie odporność, bo
> teraz wszystko takie sterylne, że trudno znaleźć miejsce na ćwiczenie

Fakt dzieciaki dziś mają coraz więcej alergii i innych przypadłości co
niewątpliwie spowodowane jest zbyt higienicznym trybem życia... ale nie
tych dzieci a poprzedniego pokolenia i jeszcze wcześniejszych. To jest
proces długotrwały.
Podkładanie dziecku pod nos wylotu odkurzacza to chyba nie do końca
dobry pomysł.

Pozdr.

Czarny osad w kiblu
Czy moj dom gnije?