Czy moja czereśnia to rekordzistka...?

11. Data: 2006-05-31 13:00:45

Temat: Re: Re: Czy moja czere?nia to rekordzistka...?
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:Xns97D4608F86944ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...
> s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in

[ ]
>I tyle na temat pewnosci nabywanych odmian.. Ale swoja droga
> ta akurat pomylka mnie nie martwi - smaczna czeresnia, ktora
dojrzewa
> tydzien wczesniej niz truskawki jest cenna :-)
> Pozdrowienia - Ewa

Ewo to jak ona się faktycznie nazywa?
Na taką super wczesną miejsce na działeczce
jeszcze by się znalazło.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

12. Data: 2006-05-31 20:44:40

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dojrzewa
>
> Ewo to jak ona się faktycznie nazywa?
> Na taką super wczesną miejsce na działeczce
:)
jestem przekonany
ze to jedna z trzech wymienionych w tym watku
:)
ogolnie z czeresniami sa dwa glowne problemy
ze maja bardzo wrazliwe na przemarzanie kwiaty
o pekanie owocow w okresie dojrzewania gdy przychodzi deszcz
:)
rada na pierwsze
sa odmiany troche pozniej kwitnace
przez to ryzyko przemarzniecia jest mniejsze
:)
na drugie tez juz zaradzono wprowadzajac odmiany niepekajace
np Vanda
:)
odmiana ta przez to
ze nie ma ryzyka pekania owocow
moze byc dluzej przetrzymane na drzewach nawet do 2-3 tygodni
przez co owoce robia sie znacznie wieksze
bardziej slodkie i bardzo ciemne
:)
a w rakingach na najsmaczniejsza odmiane czeresni
najczesciej wymieniana jest Regina
:)
z pozdrowieniami i umiechami
smal

13. Data: 2006-06-01 05:31:58

Temat: Re: Re: Czy moja czereÂśnia to rekordzistka...?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2006-06-05 08:47:49

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in news:002301c6853c$a52b2d00
$a4ad1453@NOWY:

> [...]
> ale nie ma i nie moze byc cudow
> wartosc smakowa najwczesniejszych czeresni
> szczegolnie po takim chlodnym maju nie jest zbyt wielka

Kiedy u nas przez znaczna czesc maja byla piekna sloneczna pogoda i temp w
dzien powyzej 20 st.. Dopiero teraz jest obrzydliwie zimno. Owoce dojrzaly
i byly bardzo smaczna. Generalnie nie lubie wczesnych czereœni, bo sa
wodniste i jakies takie bezsmakowe, a ta wlasnie jest czeresniowa, jak
nalezy. Sami bylismy zdziwieni :-)
Pozdrowienia - Ewa
PS. Do Skryby - nie mam pojecia, jaka to odmiana, na pewno nie ta, za jaka
ja kupilam :-)

do identyfikacji
uprawa ziól w domu - wymiana informacji
zapobieganie nasionnicy trzesniowce
grzyb-co mi urosło?
ile kosztuje kompost w sklepach ogrodniczych?