Re: Re:[OT] Poszukuje kierownika apteki

From: "_Mark_" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: Re:[OT] Poszukuje kierownika apteki
Date: Tue, 30 Dec 2003 15:12:06 +0100

Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bsrgvt$6dh$1@news.onet.pl...

> nie, nie zartuje. wystarczy znac rozklad wieku calej grupy farmaceutów,
> ilosc farmaceutow konczacych corocznie studia, wiedziec ile osob podejmuje
> prace jako aptekarz, a reszte obliczy dzieciak z podstawówki.

I kto ma to liczyć i po co? Chcesz wrócić do gospodarki zarządzanej
centralnie. Z co z pozostałymi zawodami? Filolog, socjolog, informatyk itp.
itd., kto ma wyliczać, czy znajdą zatrudnienie, czy nie? Czy likwidować
wydziały, czy nie? Jak ze stu wykształconych farmaceutów zatrudnienie
znajdzie dwudziestu najlepszych, to uważasz, że to będzie źle? Komu? Masz
rację uczelnie się rozwijają i rozmnażają, bo chcą robić kasę, ale aptekarze
zrobili przez ostatnie kilkanaście lat to samo. Nie zwracali uwagi na
nieprzybywanie pacjentów tylko otwierali apteki.

> no i tu sie mylisz. w aptekach internetowych beda mogly byc tylko leki
OTC,
> a to tylko czesc leków.

Wcale się nie mylę. Rynek leków już od pewnego czasu ucieka aptekom, do
sklepów, stacji benzynowych, punktów aptecznych, gabinetów lekarskich w
przyszłości drugshopów i aptek internetowych. Dla aptekarzy zostaną te
najgorsze, "niedochodowe", urzędowe, niereklamowane, płacone refundacyjnie z
coraz wiekszym trudem i poślizgiem. A czy w internetowych będą tylko OTC, to
czas pokaże ;), a nasz minister np.: w niedawnym rozporządzeniu zezwolił na
rozwożenie leków.
_______
Na podstawie art. 86 ust. 9 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo
farmaceutyczne (Dz.U. Nr 126, poz.1381 z późn.zm2) ) zarządza się co
następuje:
§ 1. W aptece dopuszczalne jest prowadzenie następujących rodzajów
działalności, związanych z ochroną zdrowia, innych niż określone w art. 86
ust. 2-4 i 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne:

[ciach]
6) dostarczanie produktów leczniczych do miejsca wskazanego przez osobę
zainteresowaną ,ich otrzymaniem.
________

> cos zle szukales, albo poprostu czepialski jestes poznymi wieczorami...
> populacja w tym kontekscie to grupa osob tego samego zawodu. comprende?
jak
> nie to naprawde nic nie poradze na twoja niewiedze.

Nie jestem czepialski, definicji jest oczywiście więcej, ale mi najbardziej
ta podpasowała. :)) i to z sympatii do farmaceutów.

pzdr