Re: Regeneracja jonitu [było: Re: Zmywarki i Calgonit 5w1]

Data: 2008-11-12 12:36:29
Temat: Re: Regeneracja jonitu [było: Re: Zmywarki i Calgonit 5w1]
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl>

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał:

> ostatnim (przed) płukaniem.Np w ADP.... na poczatku jak jest 3x pobór
> ok.1l wody(przepłukanie) to w poprzednim cyklu było zalanie jonitu
> "roztworem"<<
>
> Bo ja wiem, czy to jest tak ładnie? :-)
> Ale domyślam się, że nie jest to ostatnie płukanie.

W niektórych jest faktycznie na końcu cyklu i może przedłużyć cykl o jakieś
0,5h. W innych jest właśnie kilkukrotne przepłukiwanie złoża po starcie. U
mnie w Zanussi robi to raz, za każdym razem, zaraz po starcie jest
pobieranie wody z jednoczesnym odpompowaniem.
To raczej są informacje zupełnie zbędne dla użytkownika, którego powinien
interesować głównie efekt bez zbytniego wnikania. Ważne jest żeby sól była
zawsze. Nawet jeśli wodę ma wmiarę to dozowanie ustawione winno być na
mimimum, żeby jonowymiennik jakkolwiek pracował a nie stał bezczynnie.

BTW, właśnie przed chwilą miałem panią co do pojemnika na sól wsypała
odkamieniacz. I kostki 7w1 stosuje i światła kobieta, echhhh... A komora
zmywarki jak po piaskowaniu ;)

P.