Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mai
l
From: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Reklama Casto
Date: Wed, 2 Jun 2004 11:58:52 +0000 (UTC)
Organization: University of Mining & Metallurgy
Lines: 35
Message-ID: <s...@p...icsr.agh.edu.pl>
References: <c9js5c$m56$1@nemesis.news.tpi.pl>
<s...@p...icsr.agh.edu.pl>
<c9k643$7j8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<s...@p...icsr.agh.edu.pl>
<c9k88o$gpj$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: plus.icsr.agh.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1086177532 22759 149.156.99.99 (2 Jun 2004 11:58:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Jun 2004 11:58:52 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.0 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.rodzina:58873
Ukryj nagłówki
On Wed, 2 Jun 2004 12:00:30 +0200 I had a dream that idiom <i...@w...pl> wrote:
>> A poza tym 90% reklam jest pełna idiotów wszelkich płci, więc omawiany
>> spot Castoramy nie jest niczym wyjątkowym.
> Ok, tylko, że jak facet w reklamie czegoś tam (nie pamiętam - tej z hasłem
> "ci państwo za to płacą") jest idiotą, to jest idiotą bo wynika to z jego
> idiotyzmu. A nie ze stereotypów (bo kobieta nie może po prostu zmierzyć
> łazienki - sztab facetów musi ją uwolnić od tego problemu przerastającego
> jej możliwości).
Jesteś przewrażliwiona. To tak samo powinienem ja napisać, że w
reklamnie Tele2 (10cośtam) dzwoni idiota facet do mądrej pani z hotline
i tylko ona może mu wtłuc do jego zakutego łba, że będzie miał taniej, jak
wykręci tele2 i że nawet jego jeszcze głupszy sąsiad też tak będzie
mógł.
Poza tym był ciekawy artykuł w zeszłym roku... Polityka albo Charaktery
- czytałem na Onecie i nie pamiętam, jaka to była gazetka. Analizowali
tam, jakimi postaciami w reklamach są ojcowie/mężowie i matki/żony.
Okazało się, że w zdecydowanej większości reklam to kobieta decyduje o
tym, że rodzinka zje nowy serek albo użyje nowego proszku, a mężczyzna
tylko przytakuje, uśmiecha się i chwali za pyszną zupę albo białą
koszulę.
Zresztą nic dziwnego - bo reklamy produktów spożywczych i higienicznych
kierowane są głównie do kobiet.
W ogóle reklama jest jednym wielkim stereotypem kobiety przygotowującej
posiłki dla rodziny, piorącej mężowi koszule do pracy, albo mężczyzny
bawiącego się z dziećmi albo prowadzącego samochód rodzinny etc etc.
Niestety nie mogę podać urla do artykułu :(
--
Grzegorz Janoszka odpowiadając POPRAW adres
UWAGA, mam specyficzne poczucie humoru! Na newsach wyrażam swoje prywatne
specyficzne poglądy, a nie moich byłych, obecnych i przyszłych pracodawców.
|