Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.vectranet.pl!news.wlb.vectranet
.pl!not-for-mail
From: "Tomek" <t...@U...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Reklamy antynikotynowe
Date: Thu, 30 Jun 2005 22:03:10 +0200
Organization: VectraNet.pl
Lines: 29
Message-ID: <da1j18$6hl$1@walbrzych.wlb.vectranet.pl>
References: <da14do$1ov$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 81.15.135.147
X-Trace: walbrzych.wlb.vectranet.pl 1120161640 6709 81.15.135.147 (30 Jun 2005
20:00:40 GMT)
X-Complaints-To: a...@w...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Jun 2005 20:00:40 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:324091
Ukryj nagłówki
Witam!
Napisałeś w swojej wiadomości o reklamach antynikotynowych oraz Twoim ich
odbiorze.
Użytkownik "tommy di simone" napisał w wiadomości
news:da14do$1ov$1@inews.gazeta.pl...
[ciach]> Problem:
> Mnie - palącego - okrutnie denerwują takie reklamy, [ciach]
> Sprawia, że zdenerwowany sięgam po następną fajeczkę
> myśląc: To oni tyle lat namawiali mnie za pomocą reklam, bym palił,
> najlepsi aktorzy w najlepszych moich filmach jarali, a teraz wkurzają
> mnie jeszcze bardziej emitując to g....
Możliwe, że w intencji twórców reklamy było 'zdenerwowanie odbiorcy'
(wzbudzenie dysonansu poznawczego). W Twoim przypadku im się to udało.
Kolejną sprawą powinno być nasunięcie 'rozwiązania', które powinno Cię
'uspokoić' (zredukować dysonans), np. przedstawić co należy zrobić, aby
treści przekazywane przez reklamę Ciebie 'nie denerwowały' (tutaj podsuwają
rozwiązanie - rzuć palenie). Możliwe, że korzystnym zabiegiem dla
skuteczności kampani było by jednoczesne propagowanie konkretnych sposobów
rzucenia palenia oraz pokazywanie pozytywnych stron rzucenia palenia (nie
tylko medycznych, ale także społecznych).
Pozdrawiam!
Tomek
|