Re: Religia, po raz n-ty

111. Data: 2008-09-16 09:49:38

Temat: Re: Religia, po raz n-ty
Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> a po co 2 godz religii?Na godzinie wychowawczej mozna porozmawiac, ze
> Szkodnikami. Wyjasnic newralgiczne kwestie wychowawcze itd. Uwazm, ze
> kazdy przedmiot, by był bardziej wartościowy niz lekacja religii, ni e
> wspomne juz o 2.

to nawet nie jest najgorsze, ze sa to 2 godziny, problemem jest to, ze
sa one w siatce godzin, i o ile ktos kiedys chcial to mogl na religie
chodzic dodatkowo, tak jak na kolko z chemii

--
The Gnome

112. Data: 2008-09-16 09:50:09

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 11:47:13 +0200, gazebo napisał(a)
w:<news:ganvpj$6on$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> opieki mnie po prostu drazni, szczegolnie w momencie kiedy musze pisac
> zgode na wyjscie dziecka ze szkoly kiedy religia jest ostatnia

Bo to bezprawne jest.

> chcialem sie postawic ale mnie zona zalatwila i napisala wymagany kwit :)

Dokładnie o to samo pokłóciłem się ze swoją w zeszłym roku :)

--
Quid leges sine moribus?

113. Data: 2008-09-16 09:51:55

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" napisał

> U nas jest płatna. 100 zł na rok

Ale obowiązkowo? Bo u nas owszem, rodzice są proszeni o pomoc materialną lub
finansową (60 zł na rok szkolny), ale na zasadzie dobrowolności, jak składki
na komitet.
Sylwia, czy ja dobrze pamiętam, że Twój syn w tym roku poszedł do pierwszej
klasy? :) Dawno mnie tu nie było i w związku z tym dzieci "grupowe" wiekowo
w miejscu się zatrzymały, ale kojarzę, że Piotrek był chyba z 2001 roku (i
to jakoś z początku stycznia, prawda?) jak mój Jasiek.

Pozdrawiam
Nixe

114. Data: 2008-09-16 09:52:01

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:

> Jakim prawem?

prawem kaduka, jest to zwiazane ze zdjeciem odpowiedzialnosci za brak
wymaganej opieki nad dzieckiem i brakiem etyki w szkole :)

--
The Gnome

115. Data: 2008-09-16 09:53:47

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał w wiadomości

> "gazebo" napisał

> Ale z jakiej racji? Pomyśl, jeśli moja córka nie chodzi, dajmy na to, na
> kółko teatralne, a reszta klasy tak, to czy ja muszę wyrażać specjalną
> zgodę na to, by córka mogła sama opuścić szkołę po lekcjach? Nie muszę. Z
> religią powinno być identycznie.

U nas każde wcześniejsze wyjście z planowych zajęć (nieważne czy dziecko nie
chodzi na religię czy jest zwolnione z wf) musi być uwierzytelnione przez
rodziców. I w sumie tutaj nie mam do szkoły pretensji, chodzi o to, żeby
rozgraniczyć odpowiedzialność - dopóki dziecko jest w szkole, za jego
bezpieczeństwo odpowiada szkoła, jak wyjdzie ze szkoły to już nie odpowiada.
I szkoła potrzebuje dupochronu, że od 13.30 dziecko za zgodą i na
odpowiedzialność rodziców jest poza szkołą.

Agnieszka

116. Data: 2008-09-16 09:56:55

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> [...]
> kółko teatralne, a reszta klasy tak, to czy ja muszę wyrażać specjalną
> zgodę na to, by córka mogła sama opuścić szkołę po lekcjach? Nie muszę.

Nixe, przeciez to dla mnie oczywiste i masz w tym wzgledzie racje, tylko
co z tego, oni doczepili do tego problem z etyka, ktorej jak tu gdzies
pisalem wg mnie nie powinno byc a religia powinna byc traktowana jako
zajecia nadobowiazkowe, i co z tego? jestem realista, jak masz do
czynienia z rozsadnym ludzmi to sie dogadasz, kiedys wystarczylo, ze
zanioslem wychowawczyni wydruk ze strony ministerstwa i przyznala mi
racje, akurat w szkole mojej corki robi sie z roku na rok coraz gorzej,
pocieszam sie, ze to jeszcze dwa lata i gimnazjum, a wtedy to juz bedzie
z niej stara dupa i bedzie rozumiala wiecej rzeczy niz teraz

--
The Gnome

117. Data: 2008-09-16 09:58:20

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:

> Nie chcieli dziecka do domu wypuścić?

na szczescie obylo sie na ustnych wyjasnieniach dzieci co tez jest dla
mnie kuriozalne, tylko na takie male rzeczy juz malo kto zwraca uwage

--
The Gnome

118. Data: 2008-09-16 10:00:32

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> [...]
> nie odpowiada. I szkoła potrzebuje dupochronu, że od 13.30 dziecko za
> zgodą i na odpowiedzialność rodziców jest poza szkołą.

no ale o to sie rozbija problem, o religie, ktora nie jest przedmiotem
obowiazkowym, na kolka nie pisze dziecku usprawiedliwien

--
The Gnome

119. Data: 2008-09-16 10:00:36

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 11:52:01 +0200, gazebo napisał(a)
w:<news:gao02j$6on$3@nemesis.news.neostrada.pl>:

Tzw. zatrzymanie małoletniego wbrew woli jego rodziców jest przestępstwem.

--
Quid leges sine moribus?

120. Data: 2008-09-16 10:01:50

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Szpilka" napisał

> Ale obowiązkowo? Bo u nas owszem, rodzice są proszeni o pomoc materialną
> lub finansową (60 zł na rok szkolny), ale na zasadzie dobrowolności, jak
> składki na komitet.

Płatna na zasadzie składki. Wyznaczona kwota 100 zł za rok. Powiedziane
było, że oczywiście rodzice których nie stać na taki wydatek, będą z opłaty
zwolnieni. Ale wydaje mi się że 10 zł za m-c na wszelkie materiały nie jest
jakąś kwotą wygórowaną.

Tak, zgadza się :-)

--
Sylwia
Piotrek (3-01-2001)

Mundurki - jak to jest?
jaki prezent dla 7 latka na dzień chłopca?
szkola jezykowa -empik-wrazenia
Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Czasopisma dla 13 latka. Jakie?