Religia w I klasie

101. Data: 2005-09-06 19:47:20

Temat: Re: Religia w I klasie
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dfkn30$dha$1@atlantis.news.tpi.pl>
Wioletta <w...@w...nie.pl> pisze:

> Nie o to chodzi, tak samo niewierzacy "swietuja" Wielkanoc,
> albo biora ślub w kosciele - co niedawno obserwowalam u
> znajomych - "bo to tradycja"!

Bzdurzysz. To zupełnie dwie inne sprawy.
Zapewniam Cię, że da się świętować Wielkanoc i Boże Narodzenie "po świecku".
Tak samo, jak chodzić na cmentarz 1. listopada i być obecnym na mszy z
okazji chrzcin dziecka znajomych.
Nie da się natomiast wziąć "po świecku" ślubu kościelnego. Nie muszę chyba
tłumaczyć dlaczego.

--
PozdrawiaM

102. Data: 2005-09-06 19:48:48

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dfkpp2$hih$1@nemesis.news.tpi.pl>
Adam Moczulski <a...@d...pl> pisze:

> Czy kiedykolwiek czytałyście podręcznik religioznastwa i uważacie że to
> się nadaje dla
> dzieci ?

Zasadniczo wszystko się nadaje dla dzieci.
Istotny jest tylko sposób przekazu.

--
PozdrawiaM

103. Data: 2005-09-06 19:53:45

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Moczulski" <a...@d...pl> wrote in message
> miranka napisał(a):

> A Ty głębiej - Wielkanoc to kontynuacja żydowskiego Pesach.

Głębiej w historię? To już chyba raczej 'dwutorowo". Naprawdę sądzisz, że
Wiślanie mogli brać przykład z Izraelitów?

> jak Wy sobie
> to religioznawstwo dla klasy pierwszej wyobrażacie ?

Nie wyobrażamy sobie (już nie), i dlatego nasze dzieci na religię nie
chodzą.
Anka

104. Data: 2005-09-06 20:54:39

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Zasadniczo wszystko się nadaje dla dzieci.
> Istotny jest tylko sposób przekazu.

No więc wyłuszcz jak byś to chciała widzieć ?

Pozdrawiam
Adam

105. Data: 2005-09-06 20:56:50

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> Głębiej w historię? To już chyba raczej 'dwutorowo". Naprawdę sądzisz, że
> Wiślanie mogli brać przykład z Izraelitów?

A widzisz jakieś przeciwskazania ?

Pozdrawiam
Adam

106. Data: 2005-09-06 21:47:54

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A widzisz jakieś przeciwskazania ?

Może odległościowe i czasowe na przykład? Trochę się te dwa święta (nasze
pogańskie i tamto żydowskie) rozmijają w czasoprzestrzeni:) To dopiero w
dzisiejszych czasach tak łatwo przeflancowuje się obyczaje z kontynentu na
kontynent.
Ale to już naprawdę nie na temat.
Koniec. Dość:)
Anka

107. Data: 2005-09-07 02:00:08

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jonasz" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> § 2. Ilekroć domaga się tego konieczność lub zaleca prawdziwy pożytek
> duchowy i jeśli nie zachodzi niebezpieczeństwo błędu lub indyferentyzmu,
> wolno wiernym, dla których fizycznie lub moralnie jest niemożliwe udanie
> się do szafarza katolickiego, przyjąć sakramenty pokuty, Eucharystii i
> namaszczenia chorych od szafarzy niekatolickich tego Kościoła, w którym są
> ważne wymienione sakramenty. <...>"

czyli jednym slowem, jak nie ma wyjscia, to mozna.

> Jeśli nie jesteś przeciw obecności niekatolickich dzieci
> na lekcji religii katolickiej, to naprawdę ciebie nie
> rozumiem. Dopiero co dziwiłaś się takiemu pomysłowi.

a co ma dziwienie do wyganiania?

> Chyba mi umknął jakiś niuans, bo nie wiem, czym dla
> ciebie jest nauczanie. Jak wpisujesz na świadectwo,
> to nauczanie, a jak masz tylko zaświadczenie, to
> "kursik"? "Kursik" - czyli co? Nie nauczanie?

chodzi mi o przedmiot w szkole, a nie nauczanie ogolnie.

> Teraz jestem dokładnie zdezorientowany. Gdyby ktoś
> chciał wyslać swoje dziecko na naukę religii przy
> kościele, a nie w szkole, to już by nie bylo dla ciebie
> "conajmniej dziwne"?

byloby.

> Jak chcesz zaliczyć lekcje religii do katolickich
> świętości, to trudno. Mi jednak wydaje się to trochę
> pochopne.

katolickich swietosci? nie wciskaj mi swoich wnioskow.

iwon(k)a

108. Data: 2005-09-07 02:02:09

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"miranka" <a...@m...pl> wrote in message

> [...]
> siedzieć w bibliotece (hałasowały podobno i to przeszkadzało
> bibliotekarce),
> na korytarzu przeszkadzały nauczycielom prowadzącym lekcje (nie mówiąc już
> tym, że nie były pod niczyją opieką) i paniom woźnym sprządającym
> korytarze,
> na lekcji religii przeszkadzały katechetce, świetlica (w innym, dość
> oddalonym budynku) jest przewidziana dla dzieci młodszych, nie dla
> szóstoklasistów. Z punktu widzenia dziecka, wyjście poza szkołę i
> porozrabianie przez te 45 minut, wydaje się najsensowniejszą z powyższych

z tego co mowila mi nauczycielka z Polski szkola ma obowiazek
zajac sie takimi dziecmi.

iwon(k)a

109. Data: 2005-09-07 02:03:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Bo właśnie jestem po grillu z relacjami zdziwionych tym, co wyżej
> rodaków po wojażach;-)

widac oni wiedza wiecej niz ja.

> Iwon(k)a. Miała być. Icoztego. To Ty nie wiesz, że jak się chce coś
> osiągnać, to się złote góry obiecuje, a jak się już osiągnie, to
> amnezji się dostaje? Życie przerosło. Świetlica tez może byc problemem.
> ( Ja to nawet mam wrażenie, ze czasem to dziecko w szkole w ogóle jest
> problemem;-))

podobno szkola ma obnowiazek cos dla takich dzieci
zorganizowac (wg nauczycielki)

> A skąd wiesz, czy moje są "prawdziwe", czy nie?

a sa? posylasz swoje dzieci na religie a jestescie niewierzacy?

iwon(k)a

110. Data: 2005-09-07 05:18:07

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> podobno szkola ma obnowiazek cos dla takich dzieci
> zorganizowac (wg nauczycielki)

A to "podobno" leży na tej samej półce co "miała" w ministerstwie. To
"coś zorganizować" najłatwiej jest załatwić, gdy przez przypadek uda
się jedną religię wcisnąć na pierwszą lub ostatnią lekcję: "pani mi
napisze oświadczenie, że bierze pani na siebie obowiązek zapewnienia
bezpieczeństwa za syna". Ale jak religia jest w środku, to nikt ze
strony szkoły takiego oświadczenia nie napisze. A dzieci robią, co
chcą i nikogo to nie obchodzi. Wiem, bo widzę.

Pozdrawiam,
Agnieszka

Po dwóch dniach
kiedy do ortodonty