Religia w I klasie

81. Data: 2005-09-06 14:50:16

Temat: Re: Religia w I klasie
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

news:dfk9pf$ktq$1@news.onet.pl...
> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> z tego co wiem miala byc na poczatku albo na koncu. swietice tez
> chyba dzialaja.

Miała. I to tyle. Nie była kilkanaście lat temu i nie jest teraz. A
świetlice nie zawsze są dostępne "na tę okoliczność". No i jak już, to
też tylko w klasach 1-3. A taki szóstoklasista to podczas religii może
sobie spokojnie po osiedlu dilerów marihuany szukać. Albo pić piwo z
kolegami...

Pozdrawiam,
Agnieszka

82. Data: 2005-09-06 14:53:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...net> wrote in message

> [...]
> też tylko w klasach 1-3. A taki szóstoklasista to podczas religii może
> sobie spokojnie po osiedlu dilerów marihuany szukać. Albo pić piwo z

albo sie zabic, albo kogos zabic, albo ookrasc, albo rozbic szybe ...:/
inne mozlwosci Ci do glowy nie przychodza, tylko takie,
zeby udramatyzowac wypowiedz??

iwon(k)a

83. Data: 2005-09-06 15:01:04

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
...:/
> inne mozlwosci Ci do glowy nie przychodza, tylko takie,

Owszem, te też mi przyszły do głowy, ale nie chciałam aż tak
dramatyzować. Ale widzę też dobre strony: przynajmniej w tym czasie
nie będzie wkładał kosza ze śmieciami nauczycielowi (albo
świetliczance) na głowę. Tylko, że nadal ma to niewiele wspólnego z
obowiązkiem zapewnienia bezpieczeństwa dziecku, który to obowiązek
chyba na szkole spoczywa? Czy może już nie?

Pozdrawiam,
Agnieszka

84. Data: 2005-09-06 15:03:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> obowiązkiem zapewnienia bezpieczeństwa dziecku, który to obowiązek
> chyba na szkole spoczywa? Czy może już nie?

pytaj szkole nie mnie.

iwon(k)a

85. Data: 2005-09-06 15:13:57

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> raczej tego nie skomentuje ;)

No co, tak jest, bez wzgledu na to, czy się o tym pisze, czy nie.;-0

> nie zauwayzylam, widac wiesz wiecej niz ja :)

Bo właśnie jestem po grillu z relacjami zdziwionych tym, co wyżej
rodaków po wojażach;-)

> z tego co wiem miala byc na poczatku albo na koncu. swietice tez
> chyba dzialaja.

Iwon(k)a. Miała być. Icoztego. To Ty nie wiesz, że jak się chce coś
osiągnać, to się złote góry obiecuje, a jak się już osiągnie, to
amnezji się dostaje? Życie przerosło. Świetlica tez może byc problemem.
( Ja to nawet mam wrażenie, ze czasem to dziecko w szkole w ogóle jest
problemem;-))

> wole te "prawdziwe" czyli od rodzicow, ktorzy sa niewierzacy a
> posylaja dzieci na religie.

A skąd wiesz, czy moje są "prawdziwe", czy nie?
Justyna

86. Data: 2005-09-06 15:19:19

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwon(k)a napisał:

> szukac sobie mozna, ale korzystanie z sakrementow innego
> wyznania, jest pozbyciem sie wlasnej tozsamosci (jesli chodzi
> o wyznanie)

Zależy, co rozpoznajemy jako indyferentyzm. Ze strony
http://www.katolik.pl/forum/read.php?f=1&i=89839&t=8
9839

" Kodeks Prawa Kanonicznego stwierdza:
Kan. 844 -
§ 1. Katoliccy szafarze udzielają godziwie sakramentów
tylko wiernym katolikom, którzy też godziwie przyjmują
je tylko od katolickich szafarzy, z zachowaniem
przepisów §§ 2, 3 i 4 niniejszego kanonu, jak również
kan. 861, § 2.
§ 2. Ilekroć domaga się tego konieczność lub zaleca
prawdziwy pożytek duchowy i jeśli nie zachodzi
niebezpieczeństwo błędu lub indyferentyzmu, wolno
wiernym, dla których fizycznie lub moralnie jest
niemożliwe udanie się do szafarza katolickiego, przyjąć
sakramenty pokuty, Eucharystii i namaszczenia chorych od
szafarzy niekatolickich tego Kościoła, w którym są ważne
wymienione sakramenty. <...>"

> trzymaj ie mojegop pytania- czy ktos pisal o wyganianiu dzieci z religii.
> najpierw na to pytanie odpowiedz, bo widze, ze zaczynasz "demagogie".
Jeśli nie jesteś przeciw obecności niekatolickich dzieci
na lekcji religii katolickiej, to naprawdę ciebie nie
rozumiem. Dopiero co dziwiłaś się takiemu pomysłowi.

> ale jest "przedmiotem" w szkole.
Chyba mi umknął jakiś niuans, bo nie wiem, czym dla
ciebie jest nauczanie. Jak wpisujesz na świadectwo,
to nauczanie, a jak masz tylko zaświadczenie, to
"kursik"? "Kursik" - czyli co? Nie nauczanie?

w liceum juz gdzie indziej ja musisz
> szukac.
> i o to mi chodzilo.
Teraz jestem dokładnie zdezorientowany. Gdyby ktoś
chciał wyslać swoje dziecko na naukę religii przy
kościele, a nie w szkole, to już by nie bylo dla ciebie
"conajmniej dziwne"?

Jak chcesz zaliczyć lekcje religii do katolickich
świętości, to trudno. Mi jednak wydaje się to trochę
pochopne.

J.

--
Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.

87. Data: 2005-09-06 16:07:19

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-06 15:49:52 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te oto słowa:

> ale jest "przedmiotem" w szkole. w liceum juz gdzie indziej ja musisz
> szukac.
> i o to mi chodzilo.

W liceach też jest religia jako przedmiot. Nie trzeba jej nigdzie indziej
szukać.
Więc o czym właściwie piszesz?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

88. Data: 2005-09-06 17:26:00

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 05 Sep 2005 14:02:50 +0200, Jonasz napisał(a):

> Weź pod uwagę, że to jest przygotowanie do największego
> egzaminu - przed przystąpieniem do I Komunii Świętej.

Hy hy hy hy.

--
Pobrać komunię, przedreptać do Częstochowy, wychować księdza?

89. Data: 2005-09-06 17:39:41

Od: "Wioletta" <w...@w...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dla mnie to puszczanie takiego dziecka na religie to tylko jakas obluda
> rodzciow wzgedem dziecka.

Uważam za znacznie wieksza obłude, kiedy ludzie deklaruja sie jako
niewierzacy, a w Wigilie radosnie ubieraja choinke, ba! niektorzy
nawet koledy spiewaja!

Wioletta.

90. Data: 2005-09-06 17:43:23

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-06 19:39:41 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Wioletta* skreślił te oto słowa:

> Uważam za znacznie wieksza obłude, kiedy ludzie deklaruja sie jako
> niewierzacy, a w Wigilie radosnie ubieraja choinke, ba! niektorzy
> nawet koledy spiewaja!

Ale wiesz, ze choinka to pogański wynalazek? ;)

Lia (nie śpiewam, bo umiem tak samo jak Mandaryna i się wstydzę)
--
*psy mają właścicieli, koty mają służących*

Po dwóch dniach
kiedy do ortodonty
dziecko 3-letnie
drugi dzien w przedszkolu:(