Re: Rencisci...?

Data: 2001-05-10 05:00:17
Temat: Re: Rencisci...?
Od: "prusak" <p...@p...onet.pl>

Użytkownik "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> napisał w
wiadomości news:9dc25p$bq$1@news.tpi.pl...
[ciazch]
> Moze takie programy rent zakladowych, stana sie i w Polsce popularne.
Przepraszam, że wetknę kij w mrowisko, ale pytanie jest jedno jaki jest
sens (oczywiście z punktu widzenia zakładu pracy - przedsiębiorcy) tworzenie
takich programów. Przecież praca dziś jest dobrem poszukiwanym;)). Czy przy
takim bezrobociu, jak obecnie w Polsce, jest sens tworzenie takich
programów? Po co dbać o pracownika, jeżeli przed bramą czeka na jedno wolne
miejsce kilkudziesięciu chętnych? Oczywiście jest to wolnoamerykanka, ale
... takie jest życie. Nie chciałbym jako pracownik żyć w takim świecie, ale
jako pracodawca tak, jeszcze raz tak i tak.
A związki zawodowe? Cóż zobacz jak są traktowani niedoszli związkowcy w
supermarketach i innych firmach prywatnych (z kapitałem zagranicznym jak i
naszym rodzimym). Im mniejszy zakład, tym niechętniej są widziane takie
twory. Pracodawcy są potrzebni tani, wydajni i posłuszni pracownicy, a nie
jakieś tam związki.
Powtarzam jeszcze raz, nie chcę żyć w takim świecie, ale taki świat w Polsce
się tworzy. Niestety. Proszę te dywagacje traktować raczej z przymrużeniem
oka.
Pozdrawiam wszystkich
ED