Renta Socjalna

1. Data: 2002-04-19 13:56:40

Temat: Renta Socjalna
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz juz tu dosc dlugo jestem, wiec osmielilam sie zadac nastepujace
pytanie:

Czy ktos z Szanownych Grupowiczow otrzymuje wymieniona przeze mnie w temacie
Rente i w jakiej wysokosci?

Leszek

2. Data: 2002-04-19 14:05:05

Temat: Re: Renta Socjalna
Od: "Conrad M." <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

406 zł

3. Data: 2002-04-19 14:22:12

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Conrad M."

> 406 zł

A ja od stycznia br. otrzymuje tylko 306 zl. Ciekawe dlaczego?

Leszek

4. Data: 2002-04-19 16:14:53

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A pobierasz rentę rodzinną? Jeśli tak, to dlatego.
Nie dostałeś decyzji? Jeśli nie dostałeś decyzji o zmniejszeniu renty....
bez powodu nie mogą zmniejszyć, to widocznie nie mają pieniędzy :-(
Pozdrawiam
Katarzyna G.

5. Data: 2002-04-19 17:33:06

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna G."
> A pobierasz rentę rodzinną? Jeśli tak, to dlatego.

Nie nie pobieram.

> Nie dostałeś decyzji?

Nie.

> Jeśli nie dostałeś decyzji o zmniejszeniu renty....
> bez powodu nie mogą zmniejszyć, to widocznie nie mają
> pieniędzy :-(

Slyszalem, ze te pieniadze ida bezposrednio z ministerstwa finansow.
Dzwonilem do nich w tej sprawie, w zeszlym roku to mi powiedziano, ze tylko
tyle pieniedzy dostaja na ten cel od wojewody bo rowniez lecie ubieglego
roku, zamiast 406 wyplacano mi 364 zlote.

Trwalo to od lipca do wrzesnia, a w pazdzierniku wyplacono wyrownanie za 4
miesiace.

Leszek

6. Data: 2002-04-19 18:10:53

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli to o to chodzi. Brak pieniędzy.
Powiem szczerze, że w Twoim mieście w takim razie szybko zabrakło
pieniążków, ale przypuszczam, że od początku mieli ich za mało :-(
To jest tak. Ośrodek zgłasza zapotrzebowanie na środki finansowe, ale jeśli
dostanie mniej pieniążków (albo też zapotrzebowanie jest mniejsze niż
sytuacja rzeczywista) to wtedy tak wypłacają.
Ośrodek, który "zapożyczy" się w swojej gminie (to znaczy, że wystąpi o
środki finansowe do własnej gminy) wypłaci pełne renty, ale nie dostanie
pieniążków z budżetu centralnego, ponieważ tam na górze orzekną, że "gmina
poradziła sobie w ramach własnych środków".
Ośrodki, które nie wypłacą całych rent, otrzymają środki z budżetu
centralnego...
Jaki z tego wniosek? Poszkodowani są niepełnosprawni, ale nie gmina.....
W takim razie powinieneś dostać te wyrównanie. Ale może spróbuj gdzieś
napisać w tej sprawie? Zrzesz inne osoby poszkodowane. To paranoja, żeby na
początku roku brakowało pieniędzy.... Zdarza się, ale później, powiedzmy w
listopadzie. A poza tym, nie powinno brakować pieniędzy na zasiłki stałe.
O czym to świadczy... widocznie Pani, która robi zapotrzebowanie w Ośrodku
nie umie liczyć.

7. Data: 2002-04-20 06:56:16

Od: "Conrad M." <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> A pobierasz rentę rodzinną? Jeśli tak, to dlatego.
A jaka jest zasada jesli ma sie tez rodzinną ?
Bo własnie staram sie i o tą i niewiem ile mi mogą obciąc socjelnej jesli
dostane też rodzinną.

8. Data: 2002-04-20 07:26:26

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jaka jest zasada jesli ma sie tez rodzinną ?

Ja sie ma prawo do jakiejkolwiek renty to wtedy nie przysluguje Zasilek
Staly zwany Renta Socjalna z Pomocy Spolecznej.

Leszek

PS. Ja w tym roku chyba tez przejde na rente inwalidzka bo mam juz
odpracowane wymagane 5 lat.

9. Data: 2002-04-20 09:02:59

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sie ma prawo do jakiejkolwiek renty to wtedy nie przysluguje Zasilek
> Staly zwany Renta Socjalna z Pomocy Spolecznej.

Nie, to nie jest tak. W przypadku pobierania renty rodzinnej, renta socjalna
przysługuje, ale jej wysokość zależna jest od wysokości renty rodzinnej.
Przed 1 stycznia 2002r. ta wysokość nie miała znaczenia. Po zmianach w
ustawie już ma :-(
Dokładnie w art. 27a ust 4 a ustawy o pomocy społecznej brzmienie jest
takie:
"W przypadku zbiegu uprawnień do renty rodzinnej i renty socjalnej kwota
renty socjalnej ulega takiemu obniżeniu, aby łączna kwota świadczeń do
wypłaty nie przekraczała 200% renty socjalnej. Kwota obniżonej renty
socjalnej nie może być niższa niż 50 zł miesięcznie. Jeżeli kwota renty
rodzinnej przekracza 200% renty socjalnej, renta socjalna nie przysługuje."
Oznacza to, że biorąc obecną wysokość renty socjalnej tj. 406,00 zł, 200%
renty socjalnej wynosi 812,00 zł. Łączna wysokość renty socjalnej i renty
rodzinnej nie może przekroczyć tej właśnie kwoty th. 812,00 zł.
Jeśli ktoś ma większą rentę rodzinną to wysokość renty socjalnej "obcina"
się tak, aby (znowu) łączna wysokość obu świadczeń nie przekroczyła
wspomnianego limitu (200% renty socjalnej).
Przykład: Pan X pobiera rentę rodzinną (po odjęciu zaliczki na podatek i bez
żadnych dodatków - czyli wysokość netto) w wysokości 520,00 zł.
Od kwoty 812,00 zł (200% renty socjalnej) odejmujemy 520,00 zł i wychodzi
nam wynik 292,00 zł... i to jest wysokość przysługującej renty socjalnej dla
Pana X.

W przypadku osoby, która pobiera rentę rodzinną większą niż te 200% renty
socjalnej to wówczas renta socjalna nie przysługuje.

Nadmieniam, że biorę pod uwagę obecną wysokość renty socjalnej, która
powinna wzrosnąć od 1.06.2002r.

Pozdrawiam

Katarzyna G.

P.S. Zasiłek stały, zasiłek stały wyrównawczy i renta socjalna to są trzy
odrębne świadczenia....

10. Data: 2002-04-21 19:23:46

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik LECH DUBROWSKI <l...@i...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a9p7lb$r2s$...@n...tpi.pl...
> [...]
> pytanie:
>
> Czy ktos z Szanownych Grupowiczow otrzymuje wymieniona przeze mnie w

Witam
406 zl. mozesz dorobic rowniez do tej renty nie wiecej niz 406 zl. netto -
po odliczeniu
skaladek ZUS
Pozdr. Piotr

Lustro i malpie figle oraz pewne resume
SamiSobie
pilne
Sejm za zmianami w ulgach na przejazdy dla osób niepełnosprawnych
Karta parkingowa ON