Robakks gada ze zdumionym o 1'0

11. Data: 2010-02-05 17:20:07

Temat: Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hkhimc$8jr$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Równie dobrze można by zmieniać punkty odcinka <0;1>
> na dziewiątki ale tak się nie da :-)

Z punktami się nie da bo ktoś -nie wiadomo kto- zabronił punktom
się stykać, ale w krzywej Peano złożonej z odcinków - nie ma
takiego zakazu. Odcinki stykają się ze sobą dokładnie tak samo
jak odcinki jednostkowe stykają się na osi współrzędnych:
zamieniamy nazwę <odcinek> na nazwę 9 i otrzymujemy
uporządkowany szereg samych 9-tek
9999...
prawda?
Da się? :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

12. Data: 2010-02-05 17:26:05

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak odcinki jednostkowe stykają się na osi współrzędnych:
> zamieniamy nazwę <odcinek> na nazwę 9 i otrzymujemy

Ale tak jest gdy powiększysz każdy odcinek że widzisz krzywą łamaną, ale to jest
tylko prawdą dla któregoś kroku kontrukcyjnego a nie dla granicznej krzywej. Jak ją
powiększysz aby trafić z dziewiątką w odpowiedni odcinek łamanej?

13. Data: 2010-02-05 17:36:10

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> [...]

> ale to jest tylko prawdą dla któregoś kroku kontrukcyjnego a nie dla
> granicznej krzywej. Jak ją powiększysz aby trafić z dziewiątką w

Ja mówię o zmianie nazwy. Cała krzywa Peano składa się z odcinków
tworzących ciągłość tej krzywej. Obojętnie w którym punkcie kwadrata
się znajdziemy, to wszędzie będą odcinki.
Jednym zwykłym zaklęciem dokonuję operacji zamiany nazw odcinków
na cyfrę "9".
Zaklęcie:
!!! niech każdy odcinek zmieni nazwę na dziewięć !!!
Czy teraz to widzisz, że nie ma już odcinków bo zmieniły nazwę na 9
w całym kwadracie wypełnionym krzywą Peano?
To już nie odcinek styka się z odciniem, ale 9 styka się z 9.
Tak? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

14. Data: 2010-02-05 17:42:38

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednym zwykłym zaklęciem dokonuję operacji zamiany nazw odcinków
> na cyfrę "9".

Równie dobrze można by zmienić nazwy punktów z których składa się odcinek <0;1> na
cyfrę "9"

> To już nie odcinek styka się z odciniem, ale 9 styka się z 9.

Nie jestem pewien czy można mówić o nastęnikach i poprzednikach tej cyfry 9

15. Data: 2010-02-05 17:46:41

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy teraz to widzisz, że nie ma już odcinków bo zmieniły nazwę na 9
> w całym kwadracie wypełnionym krzywą Peano?

Krzywa 1/(x^2) na przediale <01;1> posiada początek i koniec ale jest nieskończona

16. Data: 2010-02-05 17:58:08

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> [...]

> odcinek <0;1> na cyfrę "9"

> Nie jestem pewien czy można mówić o nastęnikach i poprzednikach

Skoro na tym etapie rozmowy nie jesteś pewny czy można mówić o
nastęnikach i poprzednikach punktów z których składa się odcinek
<0;1> to po prostu nie pisz o tym, bo myśląc o czym innym niż piszę
rozpraszasz się i ucieka Ci meritum.
Zobacz ma taką krzywą złożoną z odcinków:
/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Czy nie wolno odcinka zamienić cyfrą 9?
Wymawiamy zaklęcie:
!!! niech każdy odcinek zmieni nazwę na dziewięć !!!
i zobacz co się dzieje
999999999999999999
Dało się - widzisz?
Jednym zaklęciem.
Odcinki zamieniły się na cyfry a każda cyfra oprócz pierwszej
i ostatniej ma poprzednik i następnik.
Naprawdę tego nie widzisz? :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

17. Data: 2010-02-05 18:09:33

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odcinki zamieniły się na cyfry a każda cyfra oprócz pierwszej
> i ostatniej ma poprzednik i następnik.
> Naprawdę tego nie widzisz? :-)
> Robakks

A czy każdy odcinek krzywej Peano ma nastęnik i poprzednik? Tak jest w każdym kroku
konstrukcyjnym ale nie wiem czy tak jest w granicy.

18. Data: 2010-02-05 18:35:46

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> A czy każdy odcinek krzywej Peano ma nastęnik i poprzednik?
> Tak jest w każdym kroku konstrukcyjnym ale nie wiem czy tak
> jest w granicy.

Jeśliby z jakichś powodów odcinki tworzące krzywą Peano straciły
ciągłość i nie miały z tych powodów poprzedników i następników,
to taka figura geometryczna nie byłaby już krzywą Peano i po prostu
nie zajmowalibyśmy się nią. Ja piszę o takiej krzywej Peano złożonej
z odcinków, która wypełnia całą powierzchnię kwadrata i nie traci
swoich własności: początku, końca i ciągłości poprzedników
oraz następników odcinków elementarnych. Wyróżnione są tylko dwa
odcinki: pierwszy oraz ostatni. 9999...9999
Tak? :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

__________________

post 2.
> Krzywa 1/(x^2) na przediale <01;1> posiada początek i koniec
> ale jest nieskończona

i tym potem. :-)

19. Data: 2010-02-05 18:37:27

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciągłość i nie miały z tych powodów poprzedników i następników,
> to taka figura geometryczna nie byłaby już krzywą Peano i po prostu

Może być ciągła tak jak odcinek jest ciągły a moze nie mieć poprzedników i
następników

20. Data: 2010-02-05 19:18:55

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Edward Robak* z Nowej Huty