Robakks gada ze zdumionym o 1'0

21. Data: 2010-02-05 19:46:19

Temat: Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hkhquv$35i$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Czy zgadzasz się z tym że:
> x*1 = x
> 1-1 = 0

x [cm] * 1 {szt} = x [cm]
x [cm] * 1 [cm] = x [cm^2]
x [cm] * 1 [cm^2] = x [cm^3]
x {szt} * 1 [cm] = x [cm]
x {szt} * 1 [cm^2] = x [cm^2]
x {szt} * 1 [szt] = x [szt]

"1-1 = 0"
Podaj miano liczb. :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

22. Data: 2010-02-05 19:50:19

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic się nie zmienia, więc możemy użyć tylko ostatnie:

np 1 [szt] - 1 [szt] = 0 [szt]

23. Data: 2010-02-05 19:51:06

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> Podaj miano liczb. :-)
> Robakks

Ale to nie fizyka ale matematyka, czy nie potrafisz bez mian? Matematycy potrafią.

24. Data: 2010-02-05 20:05:04

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> x [cm] * 1 {szt} = x [cm]
> x [cm] * 1 [cm] = x [cm^2]
> x [cm] * 1 [cm^2] = x [cm^3]
> x {szt} * 1 [cm] = x [cm]
> x {szt} * 1 [cm^2] = x [cm^2]
> x {szt} * 1 [szt] = x [szt]

Zgadzasz się z tym czy sa to tylko przybliżenia?

25. Data: 2010-02-06 08:55:49

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
> Czy zgadzasz się z tym że:
> x*1 = x
> 1-1 = 0

Czy zgadzasz się z tym że:
x [cm] *1 [szt]= x [cm]
1 [szt] -1 [szt] =0 [szt]
?

26. Data: 2010-02-06 10:18:48

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Fri, 5 Feb 2010 20:50:19 +0100

Date: Fri, 5 Feb 2010 20:51:06 +0100

Date: Fri, 5 Feb 2010 21:05:04 +0100

> "zdumiony" <z...@j...pl>
>
> Czy zgadzasz się z tym że:
> x [cm] *1 [szt]= x [cm]
> 1 [szt] -1 [szt] =0 [szt]
> ?

Mam jeden sznurek 1 [szt] o długości x [cm]. Łączna długość wszystkich
sznurków, które mam wynosi x [cm], co zapisuję:
x [cm] *1 [szt]= x [cm]

Na pastwisku jest KROWA 1 [szt], która poszła do obory - 1 [szt]
Stan pastwiska jest zerowy 0 [szt], bo pastwisko jest puste, co zapisuję:
1 [szt] -1 [szt] =0 [szt]

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

27. Data: 2010-02-06 10:27:46

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Na pastwisku jest KROWA 1 [szt], która poszła do obory - 1 [szt]
> Stan pastwiska jest zerowy 0 [szt], bo pastwisko jest puste, co zapisuję:

0 [szt] *x [cm] =(1 [szt] -1 [szt]) x [cm] =x [cm] -x [cm]

Zero sznurka o długości x cm to tak jakby ze sznurka x cm usunąć x cm czyli cały
sznurek

28. Data: 2010-02-06 10:56:40

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> 0 [szt] *x [cm] =(1 [szt] -1 [szt]) x [cm] =x [cm] -x [cm]
>
> Zero sznurka o długości x cm to tak jakby ze sznurka x cm
> usunąć x cm czyli cały sznurek

Dokładnie TAK. :-)
Jeśli sznurek wyrzucę do kosza, to ja już sznurka nie mam.
Jest gdzie indziej.
Właśnie poznałeś ZERO arytmetyczne.
http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1G
GLQ_ENPL347&=&q=%22zero+arytmetyczne%22

a teraz spróbuj przybliżyć się do zrozumienia zera geometrycznego
a więc punktu podstawowego.
http://www.google.pl/search?hl=pl&rlz=1G1GGLQ_ENPL34
7&q=%22zero+geometryczne%22&

Czy potrafisz określić ile to jest "jeden z nieskończoności" ?
1/oo = ?
1/Alef0 = ?
1/N = ?
1/R = ?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

29. Data: 2010-02-06 13:45:37

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
GLQ_ENPL347&=&q=%22zero+arytmetyczne%22
> a teraz spróbuj przybliżyć się do zrozumienia zera geometrycznego

Dlaczego rozróżniasz zero arytmetyczne i geometryczne, nie wystarczy że jest jedno
zero.Pod pojęciem "punkt podstawowy" rozumiesz punkt a pod pojęciem "punkt" odcinek?

> Czy potrafisz określić ile to jest "jeden z nieskończoności" ?
> 1/oo = ?

Jeżeli mamy 1/n i n dąży do nieskończoności do 1/n dąży do zera.

> 1/Alef0 = ?

Alef0 nie jest typową liczbą lecz licznością zbioru.

> Edward Robak* z Nowej Huty

Skoro mamy:
0 [szt] *x [cm] =(1 [szt] -1 [szt]) x [cm] =x [cm] -x [cm]
To weżmy liczbę 1'1 taką że 1'1*0 = 1

1'1 [cm]*0 [szt]=1 [cm]
1'1 [cm] -1'1[cm] = 1 cm
czyli
1'1+1 = 1'1
Otrzymaliśmy niespodziewanie ciekawą własność liczby 1'1

30. Data: 2010-02-06 15:48:11

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> [...]

> czyli
> 1'1+1 = 1'1
> Otrzymaliśmy niespodziewanie ciekawą własność liczby 1'1

__________________ __________________

zdumiony:
Pod pojęciem "punkt podstawowy"
rozumiesz punkt a pod pojęciem "punkt" odcinek?

Robakks:
Punkt podstawowy to +0 = 1/N = 1/oo = 1/Alef0 = '1
Inne punkty są większe lub mniejsze, ale niezerowe.
"Punkty zerowe" mają nazwę BRAKpunkty i występują
w geometrii klasycznej.

zdumiony:
Otrzymaliśmy niespodziewanie ciekawą własność liczby 1'1

Robakks:
Otrzymałeś wynik fałszywy bo nie rozróżniasz zera arytmetycznego
od zera geometryznego.

> Jeżeli mamy 1/n i n dąży do nieskończoności do 1/n dąży do zera.

a) 1/oo = 0
b) 1/oo > 0

Wybierz i uzasadnij.
Robakks