Re: Rocznica 20-lecia

Data: 2009-05-11 12:11:37
Temat: Re: Rocznica 20-lecia
Od: "LM" <l...@g...pl>

Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gu5rj5$1t1$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> A ile musi byc procent ludzi ? aby sprawe potraktowac powaznie ?
> Wczesniej nie bylo obowiazkow?? jestes mlokosem ??
> A tak cie oswiece, ze wczesniej na starych dowodach wystarczyla pieczatka
> o zmianie zamieszkania.
> Jak i wystarczyla na zmiane stanu cywilnego czyli nazwiska.
> Nie proponuje rezygnacji proponuje uproszczenie
> Tak aby obywatel nie musial stykac sie z biurokracja

Za uproszczeniem biurokracji i ja jestem. Ale uważam, że akurat to o czym
mówimy, to zwyczajny, mało kłopotliwy, a dający pewne korzyści (np. szybsze
znalezienie dłużnika) bzdet. Jest wiele znacznie ważniejszych obszarów,
gdzie należy prowadzić walkę z biurokracją. Przykład mi się nie spodobał -
nie idea ;-)

> Zapomnij o wolnosci

SŁUCHAM????

> Czym sie rozni robienie od nierobienia ?
> Czyli mozesz trawke palic ? Mozesz oczywiscie - a czy to zgodnie z prawem
> ?

Sorry, ale wolność nigdy nie oznacza, że można wszystko. Co do trawki - masz
rację, powinno być wolno, tak jak wszystko, co nie szkodzi innym - pod
warunkiem, że w razie czego sam poniesiesz koszty leczenia z narkomani,
alkoholizmu i paru innych rzeczy.

> Krytyka na tym polega ze nie mozesz krytykowac mimo tej twojej
> interpretacji wolnosci

Sorry - ale tej figury retorycznej nie rozumiem.

> Idzie sie, idzie.
> Poczytaj archiwa i sie przekonasz ze komunizm i jak ta twa wolnosc tego
> nie gwarantuja.

Owszem - nie gwarantują całkowicie, ale skala jednak jest zupełnie inna.
Teraz to są wyjątki - kiedyś był to standard.
Chyba nie powiesz, że brak różnicy pomiędzy kiedysiejszymi działaniami UB,
SB czy NKWD - a tym co jest teraz.

> A myslisz, ze wiedzac cos o promitentnych politykach lub biznesmenach nie
> mozna zniknac bez sladu ?
> Wez ostatnie sprawy polityczno-biznesowe. np sprawa poznanskiego gowniarza

Patrz wyżej - dzisiaj to sprawa kilku osób rocznie, zwykle też upapranych w
lewe interesy. Kiedyś to był stanrad, w wyniku którego siedziało w
więzieniach lub znikało setki i tysiące ludzi.

> Nalezy korzystac ? Jest wybor prawda. Polacy olewaja wybory.

Nie - nie mówię o chodzeniu do urny. Mówię o możliwości wzięcia spraw i
odpowiedzialności za swoje życie we własne ręce.

> Kazdy moze i tak nie moze :)
> Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z tego, pewnie myslisz ze to proste.

Tak - myślę, że w 99% przypadków to bardzo proste. Trzeba tylko chcieć.
Chcieć przełamać w sobie mentalność niewolnika i lenia.

/.../

> Tu cie nie kumam. Przecie pisal ze byl staly, a tu mamy zawirowania - dzis
> zyskasz jutro tracisz

I to właśnie jest normalne.

> Chca cos zrobic - hehehe - to bylaby dluga historia
> Wez pod uwage faceta bez nog i bez rak
> Czy on cos zrobi ?

Różnie to bywa - wystarczy spojrzeć choćby na Hawkinga.
Poza tym - takich ludzie jest właśnie ten wspomniany 1%.

> Chodzi o to zeby kazdy mial dostep do podstawowych potrzeb

KAŻDY? A niby dlaczego?
Dlaczego ja mam zapewniać np. nierobowi spod budki z piwem dostęp do jego
podstawowych potrzeb? I to pod przymusem?
Jakim prawem żądasz ode mnie, abym był jego niewolnikiem i pracował pod
przymusem na jego utrzymanie?

LM