Rocznica 20-lecia

61. Data: 2009-04-25 12:47:48

Temat: Re: Rocznica 20-lecia
Od: "M..." <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yacho" <yacho1984@[googlemail].com> napisał:

> Wszystko sprowadza się do tego że wydanie na świat potomka jest poważną
> inwestycją - a inwestować nie każdy może.

I spoleczenstwo Europy sie starzeje, rodzi sie coraz mniej dzieci...
W panstwach dobrobytu coraz mniej chetnych do inwestowania w potomka?

Off

62. Data: 2009-04-25 13:19:19

Od: Yacho <yacho1984@[googlemail].com> szukaj wiadomości tego autora

M... pisze:

> I spoleczenstwo Europy sie starzeje, rodzi sie coraz mniej dzieci...
> W panstwach dobrobytu coraz mniej chetnych do inwestowania w potomka?
>
> Off

Przeciez to naturalna konsekwencja ewolucji człowieka (ja przynajmniej
tak uwazam) jeden rolnik z pomocą maszyn robi teraz wiecej niz 10ciu 10
lat temu - jeden człowiek czasem realizuje sie w wielu zawodach -
koszty ukształtowania takiej jednostki rosna - stad tych jednostek jest
mniej.

W naturze jest przecież tak że im bardziej zaawansowany ewolucyjnie
organizm tym mniej potomstwa wydaje na świat a wiecej sie tym potomstwem
opiekuje.

W posiadaniu dużej liczby dzieci nie ma oczywiscie nic złego - tak długo
jak nie obarczasz ich losem tzw "społeczeństwa" lub tak naprawdę
jakichkolwiek innych osób (nawet najbardziej kochająca babcia nie chce
się opiekować wnukami przez cały czas).

--
Jacek

63. Data: 2009-04-25 13:29:43

Od: "M..." <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcysia s." <m...@w...pl> napisał:

> [...]
> pracować na własny rachunek, bez czekania na (nie)łaskę państwowego
> pracodawcy i
> dawać innym zatrudnienie, a krytykowane przez Ciebie banki biją się o moje
> pieniądze. Nie muszę nikomu tłumaczyć się, ile i jakiej posiadam waluty.
> Nikt
> nie cenzuruje moich lektur i filmów. Mogę zrobić dowolne zakupy od sera po
> samochód bez stania w upokarzających kolejkach. Mogę zbudować i wyposażyć
> dom w
> ciągu kilku miesięcy bez walki o przydziały czegokolwiek. Etc. Tylko

Yes, yes, yes!
Pod warunkiem posiadania odpowiednich funduszy na wyzej wymienione
udogodnienia.
Aaa, cenzura istnieje, istnieje - tyle że obyczajowa (ta zasadna i mniej
zasadna) z odrobina domieszki politycznej (np. w USA), ale ta ma nikle
znaczenie, chyba ze zacznie sie cenzurwac Internet ;)

Off

64. Data: 2009-04-26 00:37:52

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M... wrote:

> I spoleczenstwo Europy sie starzeje, rodzi sie coraz mniej dzieci...
> W panstwach dobrobytu coraz mniej chetnych do inwestowania w potomka?

tak, jak widac nie stac na takie inwestycje nawet bogatych.
ba. i do tego jeszcze maja wysoki panstwowy socjal , pompuja kase w edukacje
i sluzbe zdrowia , a wynagrodzenia sa dosc wysokie nawet dla 'zwyklych
roboli' - imho - po prostu znaja 'wartosc' czlowieka.

w sytuacji gdy robisz 'duzo sztuk' i wiekszosc z nich trzymasz 'pod kreska'
a 'system' polega po prostu na niewolnictwie (czy zorganizujesz je
socjalistycznym czy kapitalistycznym - to nadal niewolnictwo)
czlowiek ma 'niewielka wartosc' - tylko ci ktorzy sa ci 'przydatni' w jakis
sposob (fachowcy, z dobrymi genami - wytrzymali i zdrowi, etc)
beda 'bogaci'. reszta to 'nieudacznicy' . i bez duzego przyrostu
naturalnego taki system sie zalamie.

w 'krajach dobrobytu' takiego strachu po prostu nie ma, jak bedzie mniej
ludzi to bedzie wiecej zasobow do podzialu , albo otworzy sie granice i
zacznie importowac tych najbardziej zaradnych uciekajacych z obozow pracy
typu polska czy chiny.

sa kraje ktore opieraja lwia czesc swojej gospodarki na 'nielegalnych
imigrantach' ktorych - by czasem nie zaczeli korzystac z 'dobrobytu' -
pozbawia sie praw obywatelskich (i po czesci praw czlowieka).
tam za to maja problem z tzw. 'terroryzmem'

rozne sa metody zeby sobie dobrze radzic, moim zdaniem warto miec dosc
swiadomosci zeby wiedziec jakie sa plusy i minusy kazdej metody.

65. Data: 2009-04-26 13:09:10

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

El Nuevo Vidente pisze:

> Znieważenie lub poniżenie to nie to samo, co krytyka.

a czym jest zniewazenie?

pozdrawiam
SlawcioD

66. Data: 2009-04-26 15:07:02

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

http://sjp.pwn.pl/

67. Data: 2009-04-26 18:19:38

Od: Piotr M <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M... wrote:

>>> 2.. Wprowadzono oplaty za studia wieczorowe.
>>> 3.. Wprowadzono masowe bezrobocie.
>>> 4.. Doplacajac przekazano banki w prywatne rece.
>>> 5.. Dopisz i Ty swoje spostrzeżenia:

Witam

Tak sobie czytam te dyskusje i podsumować to można jednym zdaniem

Na pewno nie umiemy się cieszyć z sukcesów mam wrażenie że gdybyśmy
byli krajem " mlekiem i miodem płynącym" zawsze to mleko było by za mało
mleczne a miód za mało miodny
trochę szkoda

--
Piotr M :)

68. Data: 2009-04-27 10:32:26

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
napisał w wiadomości news:gsr593$6ck$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> no to faktycznie jak nie rozumiesz to zlikwidujmy _panstwowe_
> ubezpieczenie
> zdrowotne. bedzie problem z glowy, nic nie bedziesz musial rozumiec.

Marzę o tym od zawsze...
Niestety - za dużo kasy można ukraść z tego systemu, żeby ktoś się za niego
wziął na poważnie

LM

69. Data: 2009-04-27 10:33:43

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> napisał w wiadomości

> To były pod tym względem DOBRE czasy. Ludzie traktowali inwalidów
> NORMALNIE, jak ludzi, tak jak sami zasługiwali na to by być traktowanym.

/.../

Oj - zdaje się, że jednak mocno idealizujesz...

LM

70. Data: 2009-04-27 10:35:01

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M..." <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Yes, yes, yes!
> Pod warunkiem posiadania odpowiednich funduszy na wyzej wymienione

/.../

Tak - tyle, że to od Ciebie zależy, czy te fundusze miał będziesz, czy nie.
Ale jak się czeka na przysłowiową mannę z nieba...

LM

Autopromocja własna
integracja sensoryczna
PEGAZ 2003