Rodzice dzieci w szkole STO

51. Data: 2009-03-10 14:14:08

Temat: Re: Rodzice dzieci w szkole STO
Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
news:gp5rth$4kn$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał
> "złośliwa"

> wiedzieć = umieć ( przynajmniej o to mi chodziło )

> a skąd to przekonanie ?

Bylam na spotkaniach w szkolach panstwowych. Miejsce sie dziecku nalezy w
rejonowej SP jak psu zupa, wiec po co maja cokolwiek sprawdzac, zanim
przyjma malucha do zerowki?

> Nasze muszą ( na koniec zerówki ) :

Na koniec zerowki jest test gotowosci szkolnej, wiadomo. Ale wczesniej
napisalas: "dziecko zaczynajace zerowke".
Iwona

52. Data: 2009-03-10 16:51:02

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 09 Mar 2009 19:59:38 +0100, Forr napisał(a):

> U 'nas' tak samo. Pierwszenstwo dla konczacych 'zespolowe' przedszkole,
> rodzenstwa, dzieci pracujacych tamze nauczycieli.

Preferencje dla rodzeństw są ważne, bo jak się nie dostanie następne
dziecko, to rodzic może zabrać ze szkoły pierwsze, bo nie będzie dwójki
zaprowadzać do dwóch różnych szkół.
Koleżanka była wczoraj ze starszą córką na dniach otwartych gimnazjum
prowadzonego przez zakonnice. Młodsza (czwartoklasistka) już się cieszy, bo
młodsze rodzeństwo ma preferencje przy zapisach ;)
Kurczę, muszę sobie sprawić starsze dziecko.
--
waruga

53. Data: 2009-03-10 23:39:29

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
[...]
> Nasze muszą ( na koniec zerówki ) :
> - obowiązkowo umieć czytać druk ( mile widziane pismo kaligraficzne -
> które
> dziecko musiało umieć pod koniec zerówki ).
[...]
> kurczę musiałabym jeszcze zerknąć do tego testu kompetecyjnego
> zerówkowicza - ale wiem że było tego sporo. Sama byłam w szoku że dzieci
> idące do pierwszej klasy muszą umieć już tak dużo. Ja się tam zatrzymałam
> na
> etapie że pierwszaki to się literek uczą i szlaczki rysują - a tu takie
> rozczarowanie ;)

A jak nie umieją ,to powtarzają zerówkę?
zx

54. Data: 2009-03-10 23:45:37

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:gp5qni$qi2$1@inews.gazeta.pl...
> Kurs czytania ze zrozumieniem polecam.

Chyba kurs interpretacji bo z tekstu wynika wyraźnie "> ZTCW w tej szkole b.
duzy (za duzy nawet) nacisk jest polozony na wyniki w > nauce. [...] ale nie
chce, by na sile ktos je > pilowal. Jedynie dlatego, ze szkola chce wiesc
prym w dzielnicy."
zx

55. Data: 2009-03-11 08:16:18

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał
| Bylam na spotkaniach w szkolach panstwowych. Miejsce sie dziecku nalezy w
| rejonowej SP jak psu zupa,

bo jest obowiązek szkolny - logiczne.

| Na koniec zerowki jest test gotowosci szkolnej, wiadomo. Ale wczesniej
| napisalas: "dziecko zaczynajace zerowke".

owszem, bo ten sam test pisały dzieciaki we wrześniu/październiku po raz
pierwszy i w maju po raz drugi. Takie sprawdzenie czego dzieci się nauczyły
przez rok. Ogólnie żadnych rewelacji nie było, ale np. moja córka nie
potrafiąca przeczytać na początku zerówki zdania "pisanego" na końcu
przeczytała.
I jak dowiedziałam się od nauczyciela o ile na początku zerówki nie jest to
wymagane o tyle kończąc naukę i owszem.

--
Kasia + Weronika (8-latka - I klasa)
gg 181718

56. Data: 2009-03-11 08:19:01

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zeusx" <z...@p...onet.pl> napisał
| A jak nie umieją ,to powtarzają zerówkę?

nie wiem, ale sądzę że odpowiednia opinia idzie do szkoły ew. dziecko jest
kierowane do psychologa czy jest gotowe podjąć naukę w szkole.
Ale to tylko gdybam - trzeba by było się wywiedzieć u jakiś pedagogów i
szkolnych i przedszkolnych.

Skądinąd wiem że przedszkole musi wysłać do szkoły profil psychologiczny
dziecka, jego wyniki w nauce ( m.in. wyniki testu ), słabsze i mocniejsze
strony, zachowania. Masa papierkowej roboty ogólnie. A co szkoła z tym robi
to nie mam pojęcia :)

57. Data: 2009-03-11 17:31:45

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Mar 2009 09:19:01 +0100, złośliwa napisał(a):

> Skądinąd wiem że przedszkole musi

Musi?? Kiedyś to może musiało, od wielu lat nie przesyła nic.

58. Data: 2009-03-11 19:17:53

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Musi?? Kiedyś to może musiało, od wielu lat nie przesyła nic.

Tez pierwsze slysze. Latwe to bylo pewnie, jak dziecko chodzilo do
panstwowego przedszkola rejonowego, a pozniej do panstw. rejonowej szkoly. A
teraz jest wiele placowek prwatnych. Ciekawe, czy takie zasady tez ich
obowiazuja.
Iwona

59. Data: 2009-03-12 08:25:13

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Musi?? Kiedyś to może musiało, od wielu lat nie przesyła nic.

kolejny raz się okazuje że mieszkam w wiosce cudów. U nas jest wymóg.

60. Data: 2009-03-12 08:33:11

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa napisał(a):

| Tez pierwsze slysze. Latwe to bylo pewnie, jak dziecko chodzilo do
| panstwowego przedszkola rejonowego, a pozniej do panstw. rejonowej szkoly.

Nie wiem jak jest łatwiej, wiem że z mojego niepublicznego przedszkola
poszły odpowiednie dokumenty do szkoły. Jeszcze zaprzyjaźniona
przedszkolanka mówiła że mają z tym masę roboty bo trzeba w tym podsumować
całość rozwojową dziecka, wyniki w nauce, test kompetencyjny i zachowanie
emocjonalne dziecka. Z tego jak to mówiła nie sądzę żeby to był wymysł
akurat tego jednego jedynego przedszkola.
Pozatym niejednokrotnie rodzice nie wiedzą że taka opinia z przedszkola
idzie za dzieckiem do szkoły. Co szkoła z tym robi ? Nie wiem. Idealnie by
było żeby to brała pod uwagę ale wiadomo ... tak to tylko w erze.

--
Kasia + Weronika (8-latka - I klasa)
gg 181718
http://www.weronika.ckj.edu.pl/szkola/index.html

jaki strój?? [pilne]
[Komunijne] Film, zdjęcia i inne atrakcje
[REKLAMA] "Dziadek do orzechów i Król Myszy" w Jazgarzewie - 19 lutego o 18-tej
Jak nie nastrzelać dziecku wiochy :-D (flejmogenne?)
opinia o przedszkolu