Rozruch pieca olejowego po napełnieniu zbiornika

1. Data: 2008-04-23 11:07:50

Temat: Rozruch pieca olejowego po napełnieniu zbiornika
Od: Ania Guciowa <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie - wczoraj skończył nam się olej opałowy (100% pewności nie
ma, ale oleju było już mało, a piec się nie włączał). Dziś rano
kupiliśmy już nowy, ale piec dalej nie chce się uruchomić.Dom
wynajmujemy od miesiąca, próbujemy skontaktowac się z właścicielem,
ale póki co milczy, a nam dupka marznie:)
Czy piec może być zepsuty, czy to norma po skończeniu się oleju, że
coś trzeba zrobić, aby piec 'zaskoczył'.

I pytanie na przyszłość - czy lepiej nie dopuszczać do skończenia się
oleju i dokupić jak jeszcze jest? Czy to nie ma znaczenia.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, słowa pocieszenia i współczucia.
Ania

2. Data: 2008-04-23 15:38:53

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Guciowa pisze:
> [...]
>
> I pytanie na przyszłość - czy lepiej nie dopuszczać do skończenia się
> oleju i dokupić jak jeszcze jest? Czy to nie ma znaczenia.

moze sie filtr zapchal? czesto jak wyciaga sie olej do konca ze
zbiornika, to wyciaga sie z roznymi osadami i paprochami i latwo o zapchanie

powinien byc w widocznym miejscu, gdzies przed piecem (chociaz pewnie
zalezy jaki piec), gdzie dochodza rurki z olejem (doplywowa i odplywowa)

ale szczerze wspolczuje chlodu (i pewnie zimnej wody przy okazji)

pozdr
d.

3. Data: 2008-04-23 20:35:00

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> napisał w
wiadomości news:funl5u$prd$1@inews.gazeta.pl...

> moze sie filtr zapchal? czesto jak wyciaga sie olej do konca ze
> zbiornika, to wyciaga sie z roznymi osadami i paprochami i latwo o
zapchanie

Może się i zatkał, ale tak czy inaczej palnik olejowy po każdym
napełnieniu zbiornika powinien być ustawiony przez serwis.
każda dostawa ma trochę inne właściwości i dla
prawidłowej/ekonomicznej pracy trzeba zdobyć się na ten dodatkowy
wydatek.

pozdrawiam Piotr

4. Data: 2008-04-24 09:43:10

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Apr 2008 13:07:50 +0200, Ania Guciowa <a...@g...com>
wrote:

> [...]
> Czy piec może być zepsuty, czy to norma po skończeniu się oleju, że
> coś trzeba zrobić, aby piec 'zaskoczył'.

Ja mam doświadczenia z sytuacją kiedy wyssanie do końca oleju opałowego
powodowało zapowietrzenie rurki doprowadzającej olej do pieca. Jakoś
zawsze udawało mi się to jakoś odpowietrzyć poprzez zdjęcie odstojnika
przy piecu i pozwolenie aby trochę oleju wyciekło (nie wiem czy to
poprawna procedura, ale kocioł też był wynajęty razem z domem ;)

RobertP.

5. Data: 2008-04-24 13:26:16

Od: Ania Guciowa <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Kwi, 10:43, "RobertP." <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> przy piecu i pozwolenie aby trochę oleju wyciekło (nie wiem czy to
> poprawna procedura, ale kocioł też był wynajęty razem z domem ;)

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Nie zdołałam jednak wczoraj ich
przeczytać, a wieczorem wpadli znajomi - właściciel się nie odnalazł:
( - i pomogli nam własnie odpowietrzyć rurkę doprowadzającą olej do
pieca.
Dom wynajmujemy razem z piecem.

O regulacji pieca - pierwsze słyszę, ale spróbuję zgłębić temat.

Pozdrawiam!
Ania

ciepłota ciepłej wody
Jak przegrac z tunera na plyte?