Re: Rozszerzona 1renica!!!

następny post »
From: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Rozszerzona 1renica!!!
Date: Tue, 4 Mar 2003 20:15:05 +0100
Sender: b...@p...onet.pl@80.48.255.200

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
news:b42p0c$8rq$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
> wiadomości news:12cpijhr7qosq.jcixay13vuve$.dlg@40tude.net...
>

> Ok, raz i konkretnie.
> Panie kolego neurologu:-)
> Mnie uczono, ze anizokoria jest zawsze wazna rzecza i dopoki nie zostanie
> zdiagnozowana jej przyczyna ( lub wykluczone wszystkie mozliwe) nalezy
> traktowac ja jako przypadek ostry. Wiec nie mow mi, ze nie wiadomo czy
> ostry, bo Iza o tym nie mowila. On jest ZAWSZE OSTRY. A ze u dziecka, to
juz
> tym bardziej.
> [...]

Witam

Wydaje mi się,że faktycznie anizokoria u dziecka powinna być traktowana jako
przypadek ostry.Proszxę się postawić na miejscu rodzica gdyby to było nasze
dziecko.Robilibyśmy wszystko,żeby wykluczyć wszystkie jednostki mogące dawać
taki obraz.To jedno i tu się zgadzam z Panem okulistą:)).Jednoczęśnie
popieram pana Bieńka co do przyjmowania chorych w miejscu które nie ma
podpisanego kontraktu z kasą chorych.Pytam się w imię czego.Skończyły się
czasy kiedy pacjent był przyjmowany wszędzie,bez limitów na każde
zawołanie.Jeśli lekarz w tej Przychodni która nie miała podpisanego
kontraktu nie dostaje za przyjmowanie pacjentów wynnagrodzenia to co ma to
robić za darmo?.A guzik.Kierując się tą zasadą Kasy Chorych nie zawierałyby
kontaktów z nikim bo po co jak lekarz i tak wszystkich przyjmie za darmo.Pan
Bieniek miał rację,jakim problemem jest przejechanie klika czy kilkanaćie
kilometrów do innej przychodni z dzieckiem które nie jest w stanie
zagrożenia życia.?Dla mnie żadnym.Pana porównanie do zagarmistrza było barzo
celne.Porada lekarska w obecnych czasch jest usługą i tak powinna bć
traktoweqana.

P.S
Tak na marginesie skierowanie do specjalisty jest ważne 2 lata i jest to
jak najbarzdiej słuszne.Skończyły się wieloletnie wędrówki po przepisanie
leków do kardiologa,neurologa itp.Ludzie muszą zrozumieć,że leczyć potrafią
nie tylko specjaliści a ilekarzu POZ również.

Internista:))) Peter