Rysy psychopatyczne u dzieci

1. Data: 2002-01-06 09:37:22

Temat: Rysy psychopatyczne u dzieci
Od: "Ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Czy moglibyście podpowiedzieć, drodzy Grupowicze, jakimi odziaływaniami
terapeutycznymi objąć dzieci wykazujące rysy psychopatyczne? Dzieciak, o
którego mi chodzi ma 8 lat, lecz jest just mocno zaburzony: jest agresywny i
impulsywny, manipulatorski, bezkarny, bez głębszych więzi z innymi dziećmi,
lekceważący wszelkie reguły i zasady...
Jestem bardzo ciekawa waszych pomysłów (szczególnie liczę na pomoc
fachowców :))

Ewa

1. Data: 2002-01-06 11:59:30

Temat: Re: Rysy psychopatyczne u dzieci
Od: "Viadro" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

może będę zbyt szczery ale ten dzieciak to nie dzieciak a rozpuszczony
bachor, takiemu trzeba pokazać, nie paskiem i innymi tego typu, ale pokazać
kto jest panem i władcą, bo wyrośśnie taki dres, czy inne podobne odłamy
guwna, i będzie gnębił porządnych ludzi,
albo nie zważaj na moje słowa i strzal mu chlapa w dupsko

--
To jest to, co tygryski lubią najbardziej!
Viadro

1. Data: 2002-01-06 13:05:34

Od: "PowerBox" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

szczególnie liczę na pomoc fachowców :))

- ostatnio trzeba być dobrym fachowcem, żeby odróżnić fachowca od fachowca
:))

1. Data: 2002-01-06 14:50:02

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dziećmi,
> lekceważący wszelkie reguły i zasady...
> Jestem bardzo ciekawa waszych pomysłów (szczególnie liczę na pomoc

Ja co prawda nie znam się na psychoterapii, ale w sensie diagnostycznym o
psychopatii nie można mówić w odniesieniu do dzieci, ponieważ wiekszość
teoretyków uważa, że osobowość dopiero się kształtuje. Dlatego tego typu
cechy / między nami mówiąc - stwarzające duże ryzyko zaistnienia
psychopatii/ określa się mianem "zaburzeń zachownia". Wg. Judyty Harris,
autorki książki "Geny czy wychowanie" temu chłopcu / bo zapewne jest to
chłopiec/ praktycznie pomóc nie można. Jedyną szansą zniwelowania
niewłaściwych, wrodzonych cech osobowości, byłaby przynależność do grupy
rówieśniczej w której funkcjonują inne normy zachowania niż on sobą
reprezentuje. Grupa taka musi go zaakceptować a on ją. Czyli w sumie też
mało prawdopodobne, bo grupy rówieśnicze z reguły dobierają się pod względem
podobieństwa charakteru. Dziecko nadmiernie agresywne i nie umiejące nikomu
się podporządkować oraz mające na dodatek złe wyniki w nauce - wszędzie
będzie odrzucane, a z czasem znajdzie paru podobnych sobie, tworząc grupę
przestępczą
Dorrit

1. Data: 2002-01-06 15:42:38

Od: "Aedrin" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się podporządkować oraz mające na dodatek złe wyniki w nauce - wszędzie
> będzie odrzucane, a z czasem znajdzie paru podobnych sobie, tworząc grupę

to nic nie mozna zrobic ?....bedzie zle bo urodzilo sie zle ?
musza byc jakies metody wychowawcze pozwalajace na znalezienie sie dziecka w
grupie i spoleczenstwie

--
Pozdrawiam :)
Aedrin

....zycie to ciagla walka aby stac sie lepszym.....

1. Data: 2002-01-06 15:43:45

Od: "iron09" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego, co czytałam, to (jeżeli taki ma charakter) można nad nim pracować
poprzez wychowanie. Dużo z nim rozmawiać, tłumaczyć, pilnować przy nauce.
Może nie jest wcale taki zły, tylko jest poprostu indywidualnością.,
trzeba go wysłuchać i zrozumieć.

1. Data: 2002-01-06 15:53:25

Od: "poranna mgła" <porannamgla=NOSPAM=@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa"

> [...]
> którego mi chodzi ma 8 lat, lecz jest just mocno zaburzony: jest agresywny
> impulsywny, manipulatorski, bezkarny, bez głębszych więzi z innymi

To nie dziecko wykazuje rysy psychopatyczne i nie ono potrzebuje w pierwszej
kolejnosci pomocy. Nie skupiaj sie na skutku, a przyczynie. Jezeli to nie
jest Twoje dziecko to zapewne niewiele wiesz, jaki stosunek maja do niego
jego rodzice, co mu przkazuja werbalnie i pozawerbalnie, swiadomie i
nieswiadomie, jakie poglady ida w tej rodzinie z pokolenia na pokolenie.
> jest agresywny i
> impulsywny, manipulatorski, bezkarny, bez głębszych więzi z innymi
dziećmi,
> lekceważący wszelkie reguły i zasady...
moze byc reakcja na brak czasu, uwagi, cierpliwosci, akceptacji, milosci,
uczciwosci itp. Nie ma zlych dzieci.

--
pozdrawiam cieplo
poranna mgla

1. Data: 2002-01-06 15:58:17

Od: "poranna mgła" <porannamgla=NOSPAM=@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Little Dorrit"

> psychopatii nie można mówić w odniesieniu do dzieci, ponieważ wiekszość
> teoretyków uważa, że osobowość dopiero się kształtuje.

Na podtswie czego sie ksztaltuje ?

> Jedyną szansą zniwelowania
> niewłaściwych, wrodzonych cech osobowości, byłaby przynależność do grupy
> rówieśniczej w której funkcjonują inne normy zachowania niż on sobą
> reprezentuje.

Grupa rowiesnicza ma wiekszy wplyw na ksztaltowanie sie osobowsci dziecka
niz rodzina ? Grupa rowiesnicza ma byc 'nauczycielem zycia' ?

--
pozdrawiam cieplo
poranna mgla

1. Data: 2002-01-06 17:24:16

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Little Dorrit <z...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a19pnr$2du$...@n...tpi.pl...
> [...]
> się podporządkować oraz mające na dodatek złe wyniki w nauce - wszędzie
> będzie odrzucane, a z czasem znajdzie paru podobnych sobie, tworząc grupę

A z tym sie zgodze. Dziecko nie odnajdzie akceptacji w naszym
spoleczenstwie, przez co nie moze w zaden sposob sie zmienic na 'lepsze'.
Ale troche absurdalna sie wydaje akceptacja czegos takiego jak agresja.
Ciekawe dlaczego dziecko w takim wieku objawia takie cechy. Jakie bylo
dotychczasowe dziecinstwo. Jakie jest otoczenie tego dziecka. Malo
prawdopodobne, ze takie zachowanie sie wzielo znikad. Tym bardziej, ze
psychika mlodego czlowieka nie jest w pelni uksztaltowana.
A czy mozna mu pomoc i w jaki sposob? To nie pytanie na ta grupe dyskusyjna
:)
Moim pomyslem jest zmiana otoczenia na zupelnie inne niz to dziecko zylo
dotychczas.

--
spider
s...@c...pl

1. Data: 2002-01-06 17:51:39

Od: "PowerBox" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest Twoje dziecko to zapewne niewiele wiesz, jaki stosunek maja do niego

- no właśnie, ja jeszcze nigdy nie widziałem "niegrzecznego" dziecka, które
wychowało by się w "normalnym domu" i dostawało od rodziców OGROMNĄ ilość
bezwarunkowej miłości...

II Międzyuczelniany Turniej Negocjacyjny
problem z c2h5oh
to ja, przepraszam:)P
Snowboard, narty... co stoi za ta fascynacja?
Cholernie długie i cholernie smutne...