Rzucałam dzisiaj mięchem

11. Data: 2017-05-04 20:51:23

Temat: Re: Rzucałam dzisiaj mięchem
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-04 o 17:32, Ikselka pisze:

> Nie widzę różnicy między zapachem łopatki, szynki, schabu itp. A jestem
> bardzo wyczulona na zapachy, szczególnie "spożywcze". Mogą zapewne istnieć
> różnice między zapachami tych samych partii z różnych egzemplarzy świń, No
> ale to już wymagałoby wielkiej subtelności jeśli chodzi o ludzki zmysł
> powonienia.

Bo tę różnicę jest trudno zobaczyć. Za to można ją poczuć :-)
Może zawsze mi sprzedawali łopatkę jakąś "nieszcześliwą".
Z jakiego by nie była sklepu, pachniała tak, że mi to nie odpowiadało.
Dlatego od wielu lat jej nie kupuję.

12. Data: 2017-05-04 21:00:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-04 o 14:43, cef pisze:

> Mnie zapach łopatki nie odpowiada i nie kupuję tego.

Może ja węchu nie mam, ale nie czuję zapachu łopatki. Mielę ją i robię
kotlety mielone.

--
animka

13. Data: 2017-05-04 21:19:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.05.2017 o 14:43, cef pisze:

> Mnie zapach łopatki nie odpowiada i nie kupuję tego.

Musiałeś źle trafiać, na nieświeże albo knurze. ;) Łopatka ma zapach
taki sam jak karkówka.
Ja z kolei pewnie zrezygnuję z karkówki na jakiś czas.

Ewa

14. Data: 2017-05-04 22:44:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> Bo tę różnicę jest trudno zobaczyć. Za to można ją poczuć :-)

Powonienie to właśnie czucie. Gdybyś nie wiedział.

> Może zawsze mi sprzedawali łopatkę jakąś "nieszcześliwą".
> Z jakiego by nie była sklepu, pachniała tak, że mi to nie odpowiadało.
> Dlatego od wielu lat jej nie kupuję.

Uprzedzenia.

15. Data: 2017-05-04 22:45:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Musiałeś źle trafiać, na nieświeże albo knurze. ;) Łopatka ma zapach
> taki sam jak karkówka.
> Ja z kolei pewnie zrezygnuję z karkówki na jakiś czas.

Wystarczy z tego sklepu zrezygnować.

16. Data: 2017-05-05 19:19:11

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może zamarynowałaś zbyt egzotycznie.
Ja tam nie marynuję. Niby idę na łatwiznę, ale tak jest bezpiecznie.

A najczęściej karkuwkę jadam pokrojoną i lekko pobitą,
- jak ona pieknie pahnie , surowa, jak się ją bije - gdy biję tłuczkiem
wczuwam się w psa-
a potem upieczoną z ważywami : to jakieś tam danie z torebki -
wyłazi odmiana zapiekanki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

17. Data: 2017-05-05 19:34:30

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie widzę różnicy między zapachem łopatki, szynki, schabu itp.

Wydaje mi się , że jest .
Karkuwka ma jednak , mimo, że surowa, coś w zapahu z baleronu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

18. Data: 2017-05-05 20:50:00

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-05 o 19:34, Stokrotka pisze:

> Wydaje mi się , że jest .
> Karkuwka ma jednak , mimo, że surowa, coś w zapahu z baleronu.

Może jednak odwrotnie, bo baleron robi się właśnie z karkówki :)
Norma pisze wyraźnie " Zapach swoisty charakterystyczny dla mięsa
świeżego bez oznak zaparzenia i rozpoczynającego się psucia,
niedopuszczalny zapach płciowy." Dotyczy wszystkich klas mięsa
handlowego, wieprzowego.
pozdr
Stefan

19. Data: 2017-05-12 11:01:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Wystarczy z tego sklepu zrezygnować.

Rezygnacja z konkretnego sklepu będzie najbardziej racjonalna - a nie
rezygnacja z karkówki - ponieważ śmierdząca karkówka wynika z konkretnych
nieprofesjonalnych praktyk sklepu, tj. ze świadomej lub mniej świadomej
sprzedaży knurzego mięsa ( nie podejrzewam jednak nieświadomości - całkiem
świadomie kupują TANIE knurze czyli pozaklasowe mięcho i je sprzedają
ludziom) lub z wyboru konkretnego dostawcy w tym sklepie (no ale co -
właściciel sklepu sam nie poznaje, co mu się dostarcza???).
Jeśli pozostaniesz przy tym sklepie rezygnując z karkówki, za chwilę
dostaniesz tam śmierdzące żeberka lub schab.

20. Data: 2017-05-12 11:11:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Wystarczy z tego sklepu zrezygnować.

Że dopowiem jeszcze - moje niegdysiejsze doświadczenie ze sklepem
sprzedającym knurzynę: był sobie naprawdę fajny prywatny sklep mięsny,
mięso zamawiałam tam w ciemno, telefonicznie, odbierając spakowane, bez
oglądania, bo zawsze było super. Klienci walili drzwiami i oknami. Przyjęto
więcej personelu, powiększono lokal, interes kwitł.
Aż tu pierwsza wpadka - knur. Przemilczałam, myśląc "Przypadek,
przeoczenie". Za chwilę święta, spory zakup - znowu knur. Tu już odwiozłam
mięso - także to podgotowane/podpieczone. Wchodząc do sklepu zastałam
sytuację, w której dwie klientki właśnie BARDZO głośno reklamowały knurzynę
z pretensjami, że to kolejny taki zakup.
Moja reklamacja oczywiście również doszła do skutku. Mięso kupiłam w innym
sklepie, a od tej pory moja noga nie stanęła w tym "fajnym".
Knurzy interes widocznie szedł tam pełną parą, bo... tego sklepu już dawno
nie ma.

E.celebritii
Zaklęte rewiry.
noze kuchenne