Rzucałam dzisiaj mięchem

21. Data: 2017-05-12 12:19:28

Temat: Re: Rzucałam dzisiaj mięchem
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-12 o 11:11, Ikselka pisze:

> [...]
> Aż tu pierwsza wpadka - knur. Przemilczałam, myśląc "Przypadek,
> przeoczenie". Za chwilę święta, spory zakup - znowu knur. Tu już odwiozłam
> mięso - także to podgotowane/podpieczone. Wchodząc do sklepu zastałam
> sytuację, w której dwie klientki właśnie BARDZO głośno reklamowały knurzynę
> z pretensjami, że to kolejny taki zakup.
> Moja reklamacja oczywiście również doszła do skutku. Mięso kupiłam w innym
> sklepie, a od tej pory moja noga nie stanęła w tym "fajnym".
> Knurzy interes widocznie szedł tam pełną parą, bo... tego sklepu już dawno

Dz.U.04.158.1655
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 22 czerwca 2004 r.
w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji świeżego mięsa z bydła,
świń, owiec, kóz i domowych zwierząt jednokopytnych, umieszczanego na rynku
§ 13.
1.Świeże mięso pochodzące od niekastrowanych knurów używanych do
rozpłodu, świń wnętrów lub obojnaków oraz niekastrowanych knurów o wadze
tuszy powyżej 80 kg, których tusza nie wydziela silnego zapachu
płciowego i jeżeli po 24-godzinnym wychłodzeniu mięsa i po
przeprowadzeniu próby polegającej na gotowaniu lub pieczeniu mięsa w
celu wyczucia wyraźnego zapachu płciowego - zapach ten nie jest
wyczuwalny, może być użyte wyłącznie do wytworzenia produktów mięsnych w
zakładzie przetwórstwa.
pozdr
Stefan

22. Data: 2017-05-12 13:12:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 12:19, stefan pisze:

> [...]
> celu wyczucia wyraźnego zapachu płciowego - zapach ten nie jest
> wyczuwalny, może być użyte wyłącznie do wytworzenia produktów mięsnych

Dzięki, Stefanie! Nawet nie wiedziałam, że to jest tak precyzyjnie
sformułowane w przepisach, bo poszłabym z tym mięsem z reklamacją, a tak
to tylko pożaliłam się sprzedawczyniom. Na razie nie mogę patrzeć na
wieprzowinę.
Muszę teraz znowu _jeździć_ do mojego starego zaufanego sklepu, nie da
się załatwić zakupów na spacerze. A może mięso z pobliskiego owada nie
będzie takim złym wyborem? Oni raczej nie mogą sobie pozwolić na szerszą
wpadkę, a każdy kawałek mięcha jest dokładnie opisany na opakowaniu.

Ewa

23. Data: 2017-05-12 13:17:54

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 13:12, FEniks pisze:

> Dzięki, Stefanie! Nawet nie wiedziałam, że to jest tak precyzyjnie
> sformułowane w przepisach

A skoro tak, to nie waham się już przestrzec, żebyście uważali na mięso
z zakładów JBB, bo ten mój pobliski sklepik jest sklepem patronackim JBB.

Ewa

24. Data: 2017-05-12 21:25:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> celu wyczucia wyraźnego zapachu płciowego - zapach ten nie jest
> wyczuwalny, może być użyte wyłącznie do wytworzenia produktów mięsnych w

No i fajnie. Co w związku z tym? Czy pisałam coś, co temu przeczy?

25. Data: 2017-05-12 21:28:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A skoro tak, to nie waham się już przestrzec, żebyście uważali na mięso
> z zakładów JBB, bo ten mój pobliski sklepik jest sklepem patronackim JBB.

W Kielcach z pełną odpowiedzialnością polecam dwie sieci sklepów mięsnych -
Kamiński oraz Zychowicz.

E.celebritii
Zaklęte rewiry.
noze kuchenne