STEK

1. Data: 2007-01-06 02:38:49

Temat: STEK
Od: "BaGRoS" <bagrosNO_SPAM@NO_SPAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Szukam marynaty do steków aby można je było upiec później na średnio (różowe
w środku) i jednocześnie były bardzo delikatne i miękkie jak w Non Solo w
Wawie :P lub w Americanos w Wawie. Niestety mam 300km do Warszawy i jeżdżę
na steki niezbyt często :/
Piszcie wszystko co wiecie na temat steków! Z jakiego mięsa w Polsce etc.

--
BaGRoS / GG#11282 / [at]tlen[dot]pl
:: http://www.bialaperla.pl :: http://boskisen.pl ::

2. Data: 2007-01-06 13:02:26

Temat: Re: STEK
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.steki.pl

3. Data: 2007-01-06 14:35:43

Od: "BaGRoS" <bagrosNO_SPAM@NO_SPAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka wrote:
> [...]

W sklepie mają mało, może oferta jest poza sklepem :D
Katalog = pycha!! Jeśli to można kupić...

--
BaGRoS / GG#11282 / [at]tlen[dot]pl
:: http://www.BieliznaDlaCiebie.pl :: http://BoskiSen.pl ::

4. Data: 2007-01-06 14:44:37

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BaGRoS napisał(a):
> W sklepie mają mało, może oferta jest poza sklepem :D
Zajrzałeś do działu "Przepisy" ? - z lewej strony, w rozwijanym menu.

5. Data: 2007-01-07 13:26:59

Od: a...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

BaGRoS napisał(a):
> [...]
> Warszawy i jeżdżę na steki niezbyt często :/
> Piszcie wszystko co wiecie na temat steków! Z jakiego mięsa w Polsce etc.

Znalazłam w necie takie przepisy. Może skorzystasz...

STEKI WOŁOWE Z GREJPFRUTEM

Czas przygotowania: 30 minut

4 steki z polędwicy wołowej
1 grejpfrut
4 łyżki oleju
1 łyżka masła
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz.

Mięso myjemy, osuszamy, rozgniatamy palcami i smażymy z obu
stron na rozgrzanym oleju, ok. 2-3 minuty z każdej, do
zrumienienia. Zdejmujemy z patelni, oprószamy solą oraz
pieprzem. Grejpfruta myjemy, obieramy, dzielimy na cząstki,
usuwamy białe włókna i smażymy na rozgrzanym tłuszczu
pozostałym na patelni z dodatkiem masła, ok. 1 minuty.
Układamy cząstki grejpfruta na stekach. Podajemy polane
sosem powstałym podczas smażenia i posypane natką
pietruszki, z frytkami lub ryżem.

STEKI Z SZYNKI Z BANANAMI

4 plastry gotowanej szynki po 125 g każdy
2. łyżki masła
2 łyżki miodu
2 banany
1 kieliszek madery

Na patelni rozgrzać tłuszcz, smażyć plastry szynki 1 minutę
z każdej strony, posmarować 1 łyżką miodu i smażyć dalej 2-3
minuty, prze-łożyć na podgrzany półmisek. Banany po-kroić w
plasterki, smażyć 2 minuty wraz z resz-tą miodu w tłuszczu z
szynki i udekorować nimi steki. Sos z pieczenia rozcieńczyć
maderą i polać mięso.
Podawać z piure ziemniaczanym i fasolką szparagową.

STEKI Z KARMELIZOWANĄ CEBULĄ O DELIKATNYM ZAPACHU ŚLIWEK

Czas przygotowania: 20 minut
Liczba porcji: 4

4 steki wieprzowe o grubości około 2 cm
2 czerwone cebule średniej wielkości
łyżeczka cukru
2 łyżki powideł śliwkowych - najlepiej własnej produkcji
sól
świeżo zmielony czarny pieprz
2 łyżki oliwy

Steki lekko rozbijam tłuczkiem przez folię.
lekko solę i pieprzę i odstawiam na bok. Cebulę obieram i
kroję raczej na grube plastry. Na patelni rozgrzewam łyżkę
oliwy i kiedy bardzo gorąca, wkładam plastry cebuli - smażę
ją na dużym ogniu, raczej niezbyt często przewracając, kiedy
podpieczona lekko, dodaję cukier i mieszając trzymam na
ogniu pół minuty, aż zacznie się karmelizować (będzie trochę
dymu), następnie dodaję powidła śliwkowe, mieszam
energicznie i trzymam na ogniu przez następne pół minuty.
Zdejmuję cebulę na talerz i trzymam w cieple (np. przykrytą
drugim
talerzem). Na patelni rozgrzewam pozostałą oliwę i wkładam
mięso - smażę na dużym ogniu po minucie z każdej strony,
następnie po 2-3 minuty na średnim ogniu z obu stron.
Usmażone steki wykładam na talerze i na każdy wkładam łyżkę
cebuli.
Podaję z ziemniakami lub bagietkę i mnóstwem zielonej sałaty

6. Data: 2007-01-07 23:58:38

Od: "BaGRoS" <bagrosNO_SPAM@NO_SPAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka wrote:
> Zajrzałeś do działu "Przepisy" ? - z lewej strony, w rozwijanym menu.

Troszkę niejasno opisane menu, lecz po przeszukaniu coś można znaleźć :) !!

7. Data: 2007-01-08 00:03:01

Od: "BaGRoS" <bagrosNO_SPAM@NO_SPAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> BaGRoS napisał(a):
>

> Znalazłam w necie takie przepisy. Może skorzystasz...

Super!
Szukam też czegoś jak zrobić aby wołowina skruszała, pozostając jednocześnie
krwistą w środku. Tak aby po pieczeniu 1min na każdej stronie miała twardość
pieczonej piersi z kurczaka i soczystość glaretki :P
Jadłem tak miekką wołowinę średniokrwistą - czerwony pasek w środku i
czerwony rosołek wyciekający... Do tego po wypieczeniu grubość ok.3cm !!
PYCHA!!

8. Data: 2007-01-08 07:03:33

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 8 janvier 2007 ŕ 01:03:01, dans <ens1ub$1jc$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> Jadłem tak miekką wołowinę średniokrwistą - czerwony pasek w środku i
> czerwony rosołek wyciekający... Do tego po wypieczeniu grubość ok.3cm !!

Aby otrzymac steki takie jakie opisujesz, nie jest potrzebna zadna
marynata (raczej wrecz przeciwnie...), ani zreszta wyjazd do Warszawy
(ani gdziekolwiek indziej).

Postawowym warunkiem jest jakosc miesa (np. poledwica, w ostatecznosci
antrykot), nastepnie sposob smazenia. Opisany np. tutaj :
http://groups.google.fr/group/pl.rec.kuchnia/msg/98f
0ad9aa8a006d1?

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2007-01-08 16:31:07

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sty, 00:03, "BaGRoS" wrote:
> [...]
> Jadłem tak miekką wołowinę średniokrwistą - czerwony pasek w środku i
> czerwony rosołek wyciekający... Do tego po wypieczeniu grubość ok.3cm !!

Discovery: "Chemia w kuchni".
Facet opalał mięso palnikiem (aerozol) na brązowy kolor, a potem
wkładał do duchówki na 3-4 godz. - 85 st. C.
Nic sobie nie przypominam, by mówił coś o podlewaniu pieczeni - a
wydaje mi się, że jest to dość długi czas pieczenia.

--
Pozdrawiam :)
JM

10. Data: 2007-01-08 23:15:13

Od: "BaGRoS" <bagrosNO_SPAM@NO_SPAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka wrote:
> [...]
> Nic sobie nie przypominam, by mówił coś o podlewaniu pieczeni - a
> wydaje mi się, że jest to dość długi czas pieczenia.

WIDZIAŁEM!!
Żeberka robił... Termometr mam do wbicia w mięso.
Kto widział taki palnik?

--
BaGRoS / GG#11282 / [at]tlen[dot]pl
:: http://www.BieliznaDlaCiebie.pl :: http://BoskiSen.pl ::

dla Ikselki
pytanie dot. ośmiornicy
zupa z dyni
Malze, mule - gumowate i twarde. POMOCY !!!
Creme brulee Nigelli - robił to ktos?