Re: Saletra amonowa a trawnik

From: j...@a...com (JanuszB)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Saletra amonowa a trawnik
Date: 26 Jun 2003 11:23:22 -0700

"Jactro" <j...@b...com.pl> wrote in message
news:<bdeofk$jbf$1@atlantis.news.tpi.pl>...
> Uz˙ytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisa? w wiadomos´ci
>
> Tak mi sie˛ tez˙ wydawa?o i bardzo dzie˛kuje˛ z˙e wyjas´ni?es´ problem.
> Jak g?osi pewna reklama "Skoro nie widac´ róz˙nicy to po co przep?acac´":-)))
> Pozdrawiam reklamowo
> Jactro

Niektore roznice mozna zobaczyc dopiero po jakims dluzszym okresie
czasu. Nawozenie trawnika tylko azotem mozna przyrownac zywieniem sie
tylko slodkimi ciasteczkami. Cukier daje nam duzo energi ale nie
dostarcza wszystkich substancji potrzebnych zdrowemu organizmowi.
Trawa po posypaniu azotem staje sie szybko zielona i rosnie jak na
drozdzach ale syntetyczny azot jest szybko wyplukany przez podlewanie
albo deszcze i bez kolejnej dawki chemikalii marnieje tak szybko jak
rosla bo przyzwyczajona karmieniem nie wyksztalca silnego systemu
korzeniowego i nie znajduje naturalnych substancji organicznych
produkowanych przez mikroorganizmy niszczone chemia. Wrolnictwie
szybki przyrost masy zielonej jest wazniejszy od dlugowiecznosci i
zdrowia rosliny bo co roku orze sie i sieje nowe roslinki oraz
aplikuje duza dawke chemii. Oczywiscie czeste podlewanie i czeste
szpikowanie chemia utrzyma nasz trawnik pieknym i zielonym ale jakim
kosztem to moze Michal sie wypowie bo on kocha chemie bardziej anizeli
ja ;-))) Dostarczenie trawnikowi naturalnego nawozu np. przez
podsypywaniem go maczka kukurydziana (corn meal), fusami kawowymi,
drobnym kompostem, granulowana lucerna, zostawianiem drobno skoszonej
trawy powoduje wolniejsza ale ciagla dostawe naturalnego pozywienia a
wieloskladnikowe bogate nie tylko w azot chemiczne nawozy moga co
najwyzej sluzyc jak multywitaminy ktore ludzie aplikuja aby czuc sie
lepiej i zdrowiej choc i tu trzeba uwazac bo zbyt duzo witamin moze
tez byc niezbyt zdrowe.
Pozdr.
JanuszB