Saletra amonowa a trawnik

21. Data: 2003-06-28 06:54:02

Temat: Re: Saletra amonowa a trawnik
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widzisz role azotu w fizjo rosliny - od azotu jako skladnik bialek do
azotu
> jako skladnik chocby roslinnych hormonów, czy np. jakie fitohormony i o
> jakim skladzie chem. sa potrzebne do zbudowania bialka/przyspieszenia
> przemiany materii w roslinie, albo jakie enzymy i o jakiej budowie biora
> udzial w zawiazywaniu cukrów przy przemianie z CO2+H2O, a moze jak
cisnienie
> toniczne wody w glebie ma wplyw na turgor w komórkach roslinnych (przez
> pryzmat zwiazków kleszczowych/chelatów w saletrze).

Z książką na kolanach:))

> Oczywiscie sztuczne nawozy wieloskladnikowe nie sa doskonale (czesto
> przemarketingowane), ale moim zdaniem o ze dwa nieba lepsze,

Rolnicze nawozy są najpewniejsze-mają ściśle określony skład,
a te przemarketingowane,licho wie z czego robią.

> Pozdrawiam
> p...@r...pl

Pozdrawia boletus

22. Data: 2003-06-28 08:17:38

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdimua$5sk$2@nemesis.news.tpi.pl Piotr Siciarski

> Nie wiem Dirko do czego pijesz, ale ja majac jakies pojecie o fizjologii
> roslin - jestem zdania, ze jednoskladnikowe dokarmianie roslin w ogrodzie
> jest mozliwe/efektywne tylko na krótka mete.

Hejka. Myślę, że to z powodu chronicznego niewyspania ;-) uważasz, iż
jestem zwolennikiem jednoskładnikowego dokarmiania roślin. Lepiej przecztaj
uważniej mój pierwszy post w tym wątku. Co do azotu, to jego rolę widzę jako
fundamentalną. :-)
Swego czasu próbowałem dociec w jaki sposób przebiega pobieranie przez
rośliny składników zawartych w nawozach dolistnych oraz czy rośliny mogą
pobierać związki organiczne i jakie. Niestety nie zabraleś wtedy głosu a
szkoda, bo problem to ciekawy i dla ogrodników ma praktyczne znaczenie.
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

23. Data: 2003-06-28 10:10:21

Temat: Odp: Saletra amonowa a trawnik
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> [...]
przecztaj
> uważniej mój pierwszy post w tym wątku. Co do azotu, to jego rolę widzę

:-)Dlatego pytam do czego pijesz.

> [...]
> pobierać związki organiczne i jakie. Niestety nie zabraleś wtedy głosu a
> szkoda, bo problem to ciekawy i dla ogrodników ma praktyczne znaczenie.

Niestety, nie mam możliwości czytania grupy na bieżąco, zdarzają się nawet
kilkumiesięczne przerwy.
Pewnie zabrałbym głos.
Popatrzę w archiwum, a jaki był tytuł wątku?

Pozdrawiam
p...@r...pl

24. Data: 2003-06-28 10:29:24

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Z książką na kolanach:))

Jeszcze tak źle ze mną nie jest:-) "Cośtam" pamiętam.

> Rolnicze nawozy są najpewniejsze-mają ściśle określony skład,

O! a to dlaczego?
Krasnoludki wybierają zanieczyszczenia?
Czy po podsianiu rozbijają i rozkładają po kilka grudek pod każdą roślinę
wg. jej potrzeb? A może wcześniej rozpuszczają je w swoich małych
dzbanuszkach i dopiero leją pod roślinkę?

?Pozdrawiam
p...@r...pl

25. Data: 2003-06-28 10:34:54

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> [...]
> zabraleś wtedy głosu a szkoda, bo problem to ciekawy i dla ogrodników
> ma praktyczne znaczenie. Pozdrawiam słonecznie

Fundamentalne to jest nawożenie wieloskładnikowe, a dokładnie to takie,
które wynika z badania zasobności gleby, gatunku uprawianej rośliny,
spodziewanego plonu i jeszcze kilku drobniejszych rzeczy. Czyli nie taka to
łatwa i oczywista sprawa. Życzę powodzenia w doborze wieloskładnikowych
nawozów i mikroelementów pod Wasze uprawy. Ja na balkonie mam mniejsze
problemy.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

26. Data: 2003-06-28 11:45:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwa i oczywista sprawa. Życzę powodzenia w doborze wieloskładnikowych
> nawozów i mikroelementów pod Wasze uprawy. Ja na balkonie mam mniejsze

Dziadek idzie na skróty,niestety przez trzęsawisko:(
Moment nieuwagi i plump!:(((

Pozdrawia boletus

27. Data: 2003-06-28 11:51:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wg. jej potrzeb? A może wcześniej rozpuszczają je w swoich małych
> dzbanuszkach i dopiero leją pod roślinkę?

Widzę,że bieżysz razem z Dziadkiem
po grząskim gruncie.Zapomniałeś,że
na około zawsze bliżej?

Pozdrawia boletus

28. Data: 2003-06-28 15:45:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdk21f.3vvblqt.1@news.Dziadek.priv.pl Dziadek
<d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Fundamentalne to jest nawożenie wieloskładnikowe, a dokładnie to takie,
> które wynika z badania zasobności gleby, gatunku uprawianej rośliny,
> spodziewanego plonu i jeszcze kilku drobniejszych rzeczy.

Hejka. Jak Dziadek wali z grubej rury, to ja przekornie zapytam: W jaki
sposób dają sobie radę rośliny, których nikt nie nawozi, na ten przykład w
warunkach naturalnych?
Pozdrawiam przelotnie Ja...cki

29. Data: 2003-06-28 15:47:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdkd8p$b56$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
sobie radę rośliny, których nikt nie nawozi, na ten przykład w > warunkach

Cudem! :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

30. Data: 2003-06-28 16:10:30

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdjrc5$8ef$2@nemesis.news.tpi.pl Piotr
Siciarski<p...@r...pl> napisał(a):

> Pewnie zabrałbym głos.
> Popatrzę w archiwum, a jaki był tytuł wątku?

Hejka. To zamiast grzebać w archiwum zabierz głos :-) i wyjaśnij
mechanizm pobierania składników pokarmowych i ew. białek, cukrów czy innych
zwiazków organicznych przez części zielone roślin.
Pozdrawiam poznawczo Ja...cki

szrotowek znowu daje czadu
dlaczego ró?a nie kwitnie?
chore pomidory