Saletra amonowa a trawnik

11. Data: 2003-06-26 12:04:24

Temat: Re: Saletra amonowa a trawnik
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bdegjh$n7k$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Jactro" <j...@b...com.pl> napisał w wiadomości
>
> Kolego tutejsi czyt.grupowi ogrodnicy nie stosują
> nawozów rolniczych, nie wypada:)

Saletrę amonową stosuje się m.in. do zasilanie roślin cebulowych wiosną.
Robię to osbiście, więc może nie generalizuj:-)

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2003-06-26 12:25:43

Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. Saletra amonowa, to bardzo dobry nawóz, który jest stosowany
> wszechstronnie, a nie tylko na użytki zielone. [Ciach]

Tak mi się też wydawało i bardzo dziękuję że wyjaśniłeś problem.
Jak głosi pewna reklama "Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać":-)))
Pozdrawiam reklamowo
Jactro

13. Data: 2003-06-26 12:27:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Saletrę amonową stosuje się m.in. do zasilanie roślin cebulowych wiosną.
> Robię to osbiście, więc może nie generalizuj:-)
>
> Pozdrawiam, Basia.

He,he,he:) Basiu masz rację,poszedłem na skróty.
Nowe nawozy tj.nawóz pod iglaki,nawóz na skalniaki,itd.
nie przekonują mnie,więc pozwoliłem sobie
na taką uwagę.Sam stosuję nawozy powszechnie
używane w rolnictwie oraz wysłużony Florovit.

Pozdrawia boletus

14. Data: 2003-06-26 18:23:22

Od: j...@a...com (JanuszB) szukaj wiadomości tego autora

"Jactro" <j...@b...com.pl> wrote in message
> Uz˙ytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisa? w wiadomos´ci
>
> Tak mi sie˛ tez˙ wydawa?o i bardzo dzie˛kuje˛ z˙e wyjas´ni?es´ problem.
> Jak g?osi pewna reklama "Skoro nie widac´ róz˙nicy to po co przep?acac´":-)))
> Pozdrawiam reklamowo
> Jactro

Niektore roznice mozna zobaczyc dopiero po jakims dluzszym okresie
czasu. Nawozenie trawnika tylko azotem mozna przyrownac zywieniem sie
tylko slodkimi ciasteczkami. Cukier daje nam duzo energi ale nie
dostarcza wszystkich substancji potrzebnych zdrowemu organizmowi.
Trawa po posypaniu azotem staje sie szybko zielona i rosnie jak na
drozdzach ale syntetyczny azot jest szybko wyplukany przez podlewanie
albo deszcze i bez kolejnej dawki chemikalii marnieje tak szybko jak
rosla bo przyzwyczajona karmieniem nie wyksztalca silnego systemu
korzeniowego i nie znajduje naturalnych substancji organicznych
produkowanych przez mikroorganizmy niszczone chemia. Wrolnictwie
szybki przyrost masy zielonej jest wazniejszy od dlugowiecznosci i
zdrowia rosliny bo co roku orze sie i sieje nowe roslinki oraz
aplikuje duza dawke chemii. Oczywiscie czeste podlewanie i czeste
szpikowanie chemia utrzyma nasz trawnik pieknym i zielonym ale jakim
kosztem to moze Michal sie wypowie bo on kocha chemie bardziej anizeli
ja ;-))) Dostarczenie trawnikowi naturalnego nawozu np. przez
podsypywaniem go maczka kukurydziana (corn meal), fusami kawowymi,
drobnym kompostem, granulowana lucerna, zostawianiem drobno skoszonej
trawy powoduje wolniejsza ale ciagla dostawe naturalnego pozywienia a
wieloskladnikowe bogate nie tylko w azot chemiczne nawozy moga co
najwyzej sluzyc jak multywitaminy ktore ludzie aplikuja aby czuc sie
lepiej i zdrowiej choc i tu trzeba uwazac bo zbyt duzo witamin moze
tez byc niezbyt zdrowe.
Pozdr.
JanuszB

15. Data: 2003-06-26 20:43:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Jestem za a nawet przeciw. Otóż sypiąc saletrą w pojedyńcze miejsca
> doprowadzimy nie do wyrównania łanu lecz do tworzenia się kęp o innym
> wzroście i innym zabarwieniu. To nie będzie ładne.

A moze to wlasnie bedzie ladne? Mozna cos napisac, narysowac ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

16. Data: 2003-06-26 21:35:50

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:92d32fc8.0306261023.6a00f031@posting.google.com JanuszB
<j...@a...com> napisał(a):

> Nawozenie trawnika tylko azotem mozna przyrownac zywieniem sie
> tylko slodkimi ciasteczkami...
>
> wieloskladnikowe bogate nie tylko w azot chemiczne nawozy moga co
> najwyzej sluzyc jak multywitaminy ...

Hejka. Czytam to i czytam i się zastanawiam, że czucie i wiara silniej
mówi do mnie, niż mędrca szkiełko i oko... Nie znasz prawd żywych, nie
obaczysz cudu!
Pozdrawiam ciasteczkowo Ja...cki
P.S. A przecież są takie dziedziny wiedzy jak fizjologia roślin, chemia
rolna, gleboznawstwo, które wyjaśniają w jaki sposób odżywiaja się rośliny i
skąd biorą składniki pokarmowe.

17. Data: 2003-06-27 13:33:12

Od: j...@a...com (JanuszB) szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Czytam to i czytam i sie? zastanawiam, z?e czucie i wiara silniej
> mówi do mnie, niz? me?drca szkie?ko i oko... Nie znasz prawd z?ywych, nie
> obaczysz cudu!
> Pozdrawiam ciasteczkowo Ja...cki
> P.S. A przeciez? sa? takie dziedziny wiedzy jak fizjologia ros´lin, chemia
> rolna, gleboznawstwo, które wyjas´niaja? w jaki sposób odz?ywiaja sie? ros´liny i
> ska?d biora? sk?adniki pokarmowe.

Mysle ze kazda dziedzina wiedzy przechodzi swoje ewolucje.Poslugujac
sie analogia chocby ciasteczkowa :))) nie twierdze ze wszystko co zle
"to przez te nawozy stucne" bo w koncu jedzac ciasteczka nikt z glodu
nie umrze a jak ktos nie lubi owocow i warzyw to moze polykac witaminy
w pastylkach. Chemia podobnie jak wiara moze czynic cuda co niektorzy
sportowcy czy kulturysci korzystaja z jej dobrodziejstw i wygladaja
jak zywe okazy zdrowia...i osiagaja to szybciej anizeli ci ktorzy
jedza szpinak i salate :-))) Kazdy ma prawo do swoich pogladow i
wiary, ja wierze w zachowanie zdrowego rozsadku i umiaru... jak jestem
przeziebiony to polykam tabletki ale jak nic mi nie dolega to wole
jesc jablka i pic sok z czarnej porzeczki...podobna "filozofie"
staram sie stosowac w moim ogrodzie :-))) Ktos co caly czas zjada
tylko witamine C (nie wazne czy w pastylkach czy naturalnie) nie
nabawi sie szkorbutu ale niedobor innych skladnikow moze sie
przyczynic do innych problemow dlatego jednoskladnikowe nawozy dobre
sa dla tych ktorzy znaja sie na fizjologi roslin, chemii rolnej i
gleboznawstwie. Dla takich ogrodnikow jak ja :-))) "multiwitaminy" sa
bezpieczniejsze ale tez stosowane z umiarem w dodatku a nie zamiast
naturalnych srodkow.
Pozdr.
JanuszB

18. Data: 2003-06-27 18:55:54

Od: "alexander" <a...@o...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jactro" <j...@b...com.pl> napisał:

> polecany do nawożenia trawników rekreacyjnych ?

Smialo mozesz uzywac.
Warto jednak w jakims skladzie rolniczym dokupic np. Polimag S i oprocz
samego azotu dodatkowo posypac na trawnik nawoz wieloskladnikowy (z o wiele
mniejsza zawartoscia azotu.

19. Data: 2003-06-27 20:50:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci news:92d32fc8.0306270533.581baed1@posting.google.com JanuszB
<j...@a...com> napisal(a):

> Mysle ze kazda dziedzina wiedzy przechodzi swoje
> ewolucje.

Hejka. To moze przejdzmy do konkretów. A jaka dziedzine wiedzy Ty,
Januszu reprezentujesz?
Pozdrawiam wiazanka ewolucji Ja...cki

20. Data: 2003-06-28 00:13:21

Temat: Odp: Saletra amonowa a trawnik
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał

> Hejka. To moze przejdzmy do konkretów. A jaka dziedzine wiedzy Ty,
> Januszu reprezentujesz?
> Pozdrawiam wiazanka ewolucji Ja...cki

Nie wiem Dirko do czego pijesz, ale ja majac jakies pojecie o fizjologii
roslin - jestem zdania, ze jednoskladnikowe dokarmianie roslin w ogrodzie
jest mozliwe/efektywne tylko na krótka mete.

Mozemy wglebic sie w temat, ale zacznij od czegos konkretnego, np. jak
widzisz role azotu w fizjo rosliny - od azotu jako skladnik bialek do azotu
jako skladnik chocby roslinnych hormonów, czy np. jakie fitohormony i o
jakim skladzie chem. sa potrzebne do zbudowania bialka/przyspieszenia
przemiany materii w roslinie, albo jakie enzymy i o jakiej budowie biora
udzial w zawiazywaniu cukrów przy przemianie z CO2+H2O, a moze jak cisnienie
toniczne wody w glebie ma wplyw na turgor w komórkach roslinnych (przez
pryzmat zwiazków kleszczowych/chelatów w saletrze).
Ale może być to dyskusja czysto akademicka:-) i zanudzimy grupę:-). Moje
zdanie jest jak niżej:

Rolnicy moga sobie pozwolic na dzialanie jednoskladnikowe/dorazne, bo w
kazdej chwili moga zmienic uprawe na calkiem inna, tak jak podpasione
zwierze oddaja do rzezni.
Ja trawnik posialem na lata i tak o niego dbam, zebym nie musial go
zamieniac w ugór lub pole gorczycy co 4-5lat, tak jak np.posiadacze psów
dbaja o dietę pupila, zeby byl zdrowy jak najdluzej.

Oczywiscie sztuczne nawozy wieloskladnikowe nie sa doskonale (czesto
przemarketingowane), ale moim zdaniem o ze dwa nieba lepsze, niz wielosc
jednoskladnikowych stosowanych sila rzeczy w róznych terminach, dawkach, czy
nawet róznie rozsypanych/przyswojonych przez poszczególne rosliny.

Pozdrawiam
p...@r...pl

szrotowek znowu daje czadu
dlaczego ró?a nie kwitnie?