Sansa lub pomace do smazenia?

1. Data: 2007-05-04 10:24:01

Temat: Sansa lub pomace do smazenia?
Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pytanie jak w temacie; lepiej stosowac jakis porzadny olej np. z pestek
winogron czy oliwe z wytlokow?
Do slalatek stosuje ex.virgin ale na polkach stoi tez pomace oil (ludziska
kupuja bedac pewnym ze to prawdziwa oliwa z oliwek), i sie tak zastanawiam
do czego to mozna uzyc. Do tej pory raczej do smazenia stosowalem rzepakowy
z 1 tloczenia z dodatkiem kwasow OMEGA-3 ale nie wiem czy nie sprobowac tych
wytlokow.

Pozdrav Mariusz

2. Data: 2007-05-04 10:27:36

Temat: Re: Sansa lub pomace do smazenia?
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Pytanie jak w temacie; lepiej stosowac jakis porzadny olej np. z pestek
> winogron czy oliwe z wytlokow?

Oliwę z wytłoków lub zwykły rzepakowy. Z pestek winogron daruj sobie, ma za
duzo wielonienasychonych kw.tł.

> Do slalatek stosuje ex.virgin ale na polkach stoi tez pomace oil (ludziska
> kupuja bedac pewnym ze to prawdziwa oliwa z oliwek)

Bo to jest prawdziwa. B. dobra do smażenia.

DJD

3. Data: 2007-05-04 13:17:13

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 May 2007 12:27:36 +0200, Dominik Jan Domin napisał(a):

> Bo to jest prawdziwa. B. dobra do smażenia.

To już tak dla ścisłości: To właśnie ta "prawdziwa" extra virgin akurat do
smażenia się nie nadaje.

4. Data: 2007-05-04 13:28:28

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> To już tak dla ścisłości: To właśnie ta "prawdziwa" extra virgin akurat do
> smażenia się nie nadaje.

Dokładnie o tym pisze, że do smażenie nadaje się pomace lub olive oil.

DJD

5. Data: 2007-05-04 20:46:23

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

"ex - virgine" nadaje się jak najbardziej do smażenia, no może nie ta
niefiltrowana za 200 zł bo było by trochę szkoda.

Chodzi o to że oliwa z oliwek ma dużo kwasów nienasyconych ale tylko
tych
jednonienasyconych, nawet do 70 % co nie zawsze jest odpowiednie dla
naszej diety, a tym samym podczas smażenia nie traci się aż tak wiele
"dobrego"

Dobry olej rzepakowy ma znacznie więcej niż oliwa !!
kwasów wielonienasyconych tzw NNKT z rodziny omega 3 i 6
więc z chemicznego punktu patrzenia to właśnie na nim nie powinniśmy
smażyć - utlenianie tych "dobrych" kwasów NNKT

pozdrawiam
Romer
http://food.technology.w.interia.pl

6. Data: 2007-05-06 21:35:58

Od: "marek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc z chemicznego punktu patrzenia to właśnie na nim nie powinniśmy
> smażyć - utlenianie tych "dobrych" kwasów NNKT

olej rzepakowy ma tak samo jak oliva z oliwek ma więcej kwasów
jednonienasyconych
oba te oleje są najlepsze do smażenia.
oczywiście extra vergin też ale primo po pierwsze za drogo
primo po drugie ma nieobojętny smak i np do ratatuji moze byc ale np placki
ziemniaczane smazyc na oliwie z oliwek to bez sensu
inne oleje jak z pestek winogron, arachidowy, kukurydziany tylko na surowo

Zapraszam
Tanie soki z supermarketow
Wieprzowina w sosie czosnkowym
DANIE