Satel - DSC

1. Data: 2003-04-07 11:08:32

Temat: Satel - DSC
Od: "Andrzej Pociecha" <a...@r...ruch.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie
Satel CA 10 - DSC 5020
który z tych systemów alarmowych do niedużego (140 m2) domu ?

pozdrawiam
Andzrej

1. Data: 2003-04-07 12:14:42

Temat: Re: Satel - DSC
Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Pociecha" > witam serdecznie
> Satel CA 10 - DSC 5020
> który z tych systemów alarmowych do niedużego (140 m2) domu ?

To nie są porównywalne systemy
CA-10 jest centralą w standardzie 10 liniową z możliwością rozszerzenia do
16 linii, a PC-5020 (Power864) jest centrala posiadającą posiadająca w
standardzie 9 linii oraz możliwość rozbudowy do 64 linii przewodowo lub
bezprzewodowo.
Power864 należało by porównywać z centralą CA-64 16 linii standardowo z
możliwością rozszerzenia do 64 linii.

Porównanie cenowe

Powiedzmy, ze będziesz potrzebował systemu 16liniowego z dwoma klawiaturami
jedną LCD drugą LED (na piętrze w sypialni powiedzmy)

DSC
centrala 18linii z dwiema klawiaturami LCD i LED 1525zł

SATEL
CA-10 16linii klawiatury LCD i LED 1065zł
CA-64 16linii klawiatury LCD i LED 1210zł
CA-64 16linii klawiatura 2xLCD 1449zł

Jak widzisz dopiero system w oparciu o centralę CA-64 z dwiema klawiaturami
LCD zaczyna być porównywalny cenowo z DSC. Trudno się zresztą temu dziwić bo
w przypadku Satela odpada jedno ogniwo pośrednie (importer) o możliwości
systemów także nie ma co wspominać CA-64 wali Power864 na głowę: możliwość
przesłania 16 różnych komunikatów na zwykły telefon lub komórkę z procesora
mowy który kosztuje dodatkowo 175zł taki procesor poinformuje cie np. o
zalaniu kotłowni, rozmrażaniu lodówki, spadku temperatury w akwarium itd.
itp. W komplecie masz oprogramowanie Guard wizualizacji obiektu na
komputerze. Centrala ta ma także możliwość zbudowania na niej kontroli
dostępu np. otwieranie furtki wejściowej na kartę bezdotykową. Centrala ma
także w standardzie 9 wyjść więcej niż DSC oraz 25krotnie (sic!) wyższy
bufor pamięci zdarzeń, w cenie możesz także pracować z podłączoną
drukarką.To są główne różnice na korzyść CA-64
Zaletą Power864 jest możliwość pracy ze zintegrowanym systemem
bezprzewodowym. W przypadku CA-64 musimy go zapożyczyć z innego systemu co
jest rozwiązaniem często stosowanym ale gwoli ścisłości to jest podstawowa
zaleta i różnica na korzyść DSC.
Pozostałe parametry ilość podsystemów, klawiatur, kodów, typów linii jest
podobna i ma drugorzędne znaczenie.

Dla mnie ma także znaczenie to, że CA-64 jest produktem krajowym skutecznie
konkurującym z produktami między innymi DSC nie tylko w kraju ale także w 17
krajach świata do, których Satel swoje wyroby eksportuje z rynkiem
niemieckim włącznie.

Tak więc krótko gdybym miał wybierać wybrał bym CA-64 lub jeżeli domek nie
jest za duży i na pewno nie trzeba będzie kiedyś rozbudować systemu na ponad
16linii to CA-10 też będzie dobra choć nie ma tylu "bajerów" co CA-64.
Możesz zrobić również inaczej wziąć tańszą centralę CA-10 a lepsze czujki
ruchu. To ma ogromne znaczenie dla likwidowania fałszywych alarmów bo
sygnału dostarczają centrali czujki.

pozdrawiam

mirek

1. Data: 2003-04-07 12:31:24

Od: "Andrzej Pociecha" <a...@r...ruch.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki

Użytkownik "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

CA-64 ma możliwość
> przesłania 16 różnych komunikatów na zwykły telefon lub komórkę
czy posiada możliwość wysłania informacji przez GSM ?

Andrzej

1. Data: 2003-04-07 14:43:58

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Pociecha" wrote:

> CA-64 ma możliwość
> czy posiada możliwość wysłania informacji przez GSM ?

Każda centrala ma możliwość wysłania informacji za pomocą telefonu GSM i
CA-64 i CA-10 i Power864. Ale żadna w cenie. Należy dokupić specjalizowany
moduł (przystawkę) GSM oraz podłączyć do tego wszystkiego aktywny telefon
GSM obojętnie jakiej sieci.
Satel miał w ofercie bardzo profesjonalny moduł GSM ale skończyły się do
niego przemysłowe telefony Ericssona. Z tego co wiem to trwają prace nad
nową przystawką opartą o innego producenta samego modułu telefonu GSM. Można
także podłączyć jakąkolwiek przystawkę GSM.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-07 16:45:12

Od: "Andrzej Pociecha" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Satel miał w ofercie bardzo profesjonalny moduł GSM ale skończyły się do
> niego przemysłowe telefony Ericssona.

to znaczy, ze nie mozna kupic takiego telefonu ?
modukl byl sprzedawany bez telefonu ?

>Można także podłączyć jakąkolwiek przystawkę GSM.

jaka moglbys zaproponowac ?
ile kosztuje ?

czy ktoras z tych centrali potrafi obsługiwac piloty (sluzace do
uzbrajania/rozbrajania systemu) ?

Andzrej

1. Data: 2003-04-08 04:48:47

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CIACH ...

> czy ktoras z tych centrali potrafi obsługiwac piloty (sluzace do
> uzbrajania/rozbrajania systemu) ?
>
> Andzrej

Wtrące się w dyskusje ;-)

Wszystkie "przyzwoite" alarmy mają możliwość stewrowania przez pilota (no
chyba, że jakieś najtańsze) - oczywiście za dopłatą za radiolinię.
Tak na marginesie - rozbrajanie alarmu za pomocą pilota nie zbyt bezpieczne,
częściej służy do ustawienia tzw. opóźnienia na wejście ...

1. Data: 2003-04-08 07:09:19

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Pociecha" wrote:

> to znaczy, ze nie można kupić takiego telefonu ?

Dokładnie tak

> modukl byl sprzedawany bez telefonu ?

Był sprzedawany z telefonem bo tylko z tym telefonem pracował. Problem
telefonów GSM jest dla producenta urządzeń security o tyle istotny, że taki
producent musi gwarantować poprawną pracę modułu, a modele telefonów
zmieniają się jak w kalejdoskopie i nie wszystkie pracują z przystawką
poprawnie. Dlatego moduł Satela został skonstruowany do pracy z konkretnym
modelem Ericsona, który został wszechstronnie przetestowany. Taką przystawkę
można podłączyć w dowolnym momencie do już istniejącego systemu. Zadałem
pytanie firmie Satel jak daleko zaawansowane są prace nad GSM-4 i dostałem
odpowiedź że przystawka jest w fazie testów i sprzedaż nastąpi najpóźniej w
ciągu 2 miesięcy.. Przystawka będzie pracowała z telefonem Ericson-Sony
GM-47. Powiem krótko warto poczekać.

> jaka mógłbyś zaproponować ?
> ile kosztuje ?

Takich stosunkowo prostych i tanich przystawek jest na rynku wiele ceny w
okolicach 200-300zł (+ telefon z aktywacją przeważnie Ericsony lub Nokie
raczej starsze modele). Wadą tych rozwiązań jest to, że pracują tylko
wysyłając SMS-a, który raz może przyjść po paru godzinach od wysłania, a dwa
to jak Twój telefon będzie poza zasięgiem lub wyłączony to SMS też dojdzie z
opóźnieniem. No ale z braku laku. Napisz może jaki masz problem z
przesłaniem informacji o alarmie bo rozwiązania mogą być bardzo różne.

> czy ktoras z tych centrali potrafi obsługiwac piloty (sluzace do
> uzbrajania/rozbrajania systemu) ?

Tak jak napisał Sebastian praktycznie prawie każda centrala taką możliwość
posiada dokładając jej radiolinię jest to koszt ok.100 do 150 zł w
zależności od modelu (z dwoma pilotami w cenie, każdy kolejny to dodatkowo
35-45zł). W przypadku Pawer864 tak jak pisałem można zastosować radio
fabryczne ale jest to dość kosztowne rozwiązanie. Należało by dopłacić ok.
1000zł w wersji z dwoma pilotami i za każdy następny pilot ok 250zł. Tak na
marginesie jest dla mnie tajemnicą dlaczego te zachodnie rozwiązania radiowe
są tak kosztowne kiedy się im z bliska przyjrzeć to polskie radiolinie są
podobne, a nawet mają więcej możliwości o cenie pilotów to już w ogóle nie
ma co gadać tam w środku nic nie ma a kosztują jak by były z szlachetnego
kruszcu.

No i oczywiście tak jak napisał Sebastian uzbrajanie i rozbrajanie systemu z
pilota jest zawsze obarczone większym ryzykiem niż wykonanie tych operacji z
klawiatury. Można zrobić tak jak napisał Sebastian ze pilotem załączać
opóźnienie na wejście tylko tak naprawdę po co jeżeli i tak musimy potem
podać kod na klawiaturę. Można też zastosować system mieszany uzbrajanie z
pilota, a rozbrajanie z klawiatury. Tak naprawdę to wszystko zależy od tego
co chronimy, czy intruzowi będzie się opłacało rozpracowywać radio. Jeszcze
jedna sprawa z radiem jeżeli decydujemy sie na uzbrajanie systemu pilotem to
musimy wyprowadzić informację o stanie systemu gdzieś na zewnątrz tak abyśmy
widzieli w jakim stanie jest system (uzbrojenie/rozbrojenie) oraz czy się
uzbroił. Informacja o uzbrojeniu nie może pochodzić z radiolinii tylko z
centrali. Jest to bardzo często popełniany przez instalatorów błąd. To, że
zadziałała radiolinia nie świadczy o tym,że system się uzbroił.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-08 09:12:25

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posiada dokładając jej radiolinię jest to koszt ok.100 do 150 zł w
> zależności od modelu (z dwoma pilotami w cenie, każdy kolejny to dodatkowo

Dokładnie - ja mam np. radiolinie Satela 4 kanałową - kosztowała ok. 130zł.
+ dodatkowy pilot za 38zł.
1 lub 2-kanałowe są minimalnie tańsze.

> [...]
> ma co gadać tam w środku nic nie ma a kosztują jak by były z szlachetnego

Tak przy okazji : masz może jakieś doświadczenia z radioliniami - mam
problemy z zasięgiem, jeżeli możesz coś podpowiedzieć to bym skorzystał z
pomocy ...

> [...]
> klawiatury. Można zrobić tak jak napisał Sebastian ze pilotem załączać
> opóźnienie na wejście tylko tak naprawdę po co jeżeli i tak musimy potem

Np. : podjeżdzam do domu, załączam opóżnienie z pilota, otwieram garaż,
wieżdzam, rozbrajam z klawiatury ...

1. Data: 2003-04-08 11:34:51

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian " wrote:

> Tak przy okazji : masz może jakieś doświadczenia z radioliniami - mam
> problemy z zasięgiem, jeżeli możesz coś podpowiedzieć to bym skorzystał z
> pomocy ...

Nie jestem specjalistą od "radia" ale jakieś doświadczenie mam :-).
Problemów może być wiele, szukałem takiego fajnego opracowania zrobionego
przez firmę Gorke (Polski producent radiolinii) w którym podają jak spada
zasięg w zależności od środowiska w jakim radiolinia pracuje tzn z czego
zrobione są np. ściany ale nie znalazłem. Generalnie zasięg radiolinii jest
podawany w tzw. terenie otwartym z definicji teren otwarty to pustynia i w
promieniu iluś tam kilometrów nie ma nic poza otwartą przestrzenią.
Radiolinie nie pracują jednak w takich warunkach:-). Każda ściana osłabia
sygnał z tego co pamiętam to najmniej drewno i gips później cegła, zbrojony
beton, metal zasięg w złych warunkach może spaść nawet do 20% wartości
nominalnej i jest to naturalne zjawisko. Inne przyczyny to:

1. Słaba bateria. Baterie są bardzo czułe na przemrożenie. Jeżeli zostawiłeś
pilota w samochodzie na mrozie to bateria mogła paść. Spróbuj wymienić
baterię. Nie kupuj baterii w kiosku, który jest w nocy nie ogrzewany.

2. Nadajnik lub pilot pracują w okolicy źródła fal elektromagnetycznych
(transformator, nadajnik sieci GSM, wtryskarki do tworzyw sztucznych itp.)
wymienić radiolinię na taką o większym zasięgu lub wyprowadzić antenę
odbiornika na zewnątrz. Takie wyprowadzenie anteny nie jest sprawą trywialną
bo nie wszystkie radiolinie mają taką opcję. Długość anteny jest dobrana do
częstotliwości pracy radiolinii najczęściej 433MHz i nie można jej dowolnie
przedłużać bo może nawet zasięg jeszcze bardziej spaść.

3.Antena nadajnika jest zamknięta w metalowej obudowie centrali. Wyprowadzić
antenę (fabryczną) na zewnątrz obudowy.

4. Wykluczam taką sytuację że ktoś dotykał anteny pilota (nadajnika) podczas
wymiany baterii.

5.Urządzenie było zepsute od nowości lub zepsuło się po czasie. Reklamować u
dostawcy.

Jeżeli po wymianie baterii nadal układ będzie pracował z małym zasięgiem
(mały zasięg rozumiem jako do 10m) i masz możliwość "pobawienia" się to
zdemontuj radiolinię i sprawdź jej działanie w innych warunkach np. na wsi
na działce.

> Np. : podjeżdżam do domu, załączam opóźnienie z pilota, otwieram garaż,
> wieżdzam, rozbrajam z klawiatury ...

To się nieźle boisz :-)))))) sposób bardzo dobry jak Cię w tym czasie
napadną to po upływie czasu na wejście alarm się włączy automatycznie bez
przyciskania jakichkolwiek przycisków napadowych. Tylko uważaj aby to
intruza nie wyprowadziło z równowagi bo może Ci zrobić krzywdę. Musisz to
sam rozważyć.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-08 11:41:12

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CIACH ...

> [...]
> zdemontuj radiolinię i sprawdź jej działanie w innych warunkach np. na wsi

Skorzystam z rad - na początek wymienię baterię - chociaż jest nowa
(fabrycznie), ale nie wiadomo jaką ma "historię" ... - tylko, że problem
dotyczu obu pilotów ...

> [...]
> przyciskania jakichkolwiek przycisków napadowych. Tylko uważaj aby to
> intruza nie wyprowadziło z równowagi bo może Ci zrobić krzywdę. Musisz to

To nie jest tylko mój pomysł - wiele osób ma tak skonfigurowany
alarm/radiolinię - nawet na grupie ktoś ma taką konfigurację ...

szukam firm urządzających ogród
[sprzedam] ladna lampa - niewiarygodnie tanio !
Problem z pomiarem wody w bloku
Czym umyć skutecznie brodzik akrylowy ...
sluchawki prysznicowe