Sciany w lazience - malowane, bez plytek

1. Data: 2008-04-08 18:40:45

Temat: Sciany w lazience - malowane, bez plytek
Od: CookieMonster <e...@T...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przegladam dziesiatki zdjec w internecie z rozwiazaniami lazienek.
Zauwazylem, ze w bardzo wielu przypadkach (jak nie wiekszosci)
czesc sciana jest tylko malowana. Nie ma nich zadnych plytek, tylko gladki kolor.
(sa to czesto miejsca mniej narazone na bezposrednie dzialanie wody,
ale i tak w lazience potrafi byc bardzo wilgotno)

Czy sa to specjalne farby?
Czy pod warstwa tynku trzeba stosowac izolacje przeciwwodna?
(np w postaci folii w plynie)
Jakie sa wady takich rozwiazan?
Na co nalezy zwrocic uwage?

--
CookieMonster

2. Data: 2008-04-08 20:53:23

Temat: Re: Sciany w lazience - malowane, bez plytek
Od: "thetus" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy sa to specjalne farby?
> Czy pod warstwa tynku trzeba stosowac izolacje przeciwwodna?

Co do farb to w zasadzie kazdy producent ma dedykowane do kucni i lazienki
wiec pewnie sa to odporniejsze farby.
W zasadzie to chyba normalna sciana jak kazda inna bez specjalnego
kombinowania poprostu pomalowana.

Wady: trzeba od czsu do czsu odswierzyc kolor.
Zalety: mozna zmieniac latwiej i czesciej kolor niz plytki

Pozdrawiam
Maciek

3. Data: 2008-04-09 10:53:23

Od: u...@y...com szukaj wiadomości tego autora

Ja w lazience robie prysznic i tylko w nim układam płytki.
Pozostałych miejscach jesli już to tylko dla ozdoby.
Jaka farba?
Polecam Benjamin More typ Semi Gloss kolor dowolny
Troche się swieci (coś jak farba olejna chociaz nie do tego stopnia
chociaż można załatwić o wyzszym połysku Hi Gloss)
Jesli mieszkasz w okolicach Krakowa to na Wadowickiej.
Wady
1) Jest błyszcząca
2) Trzeba umieć malować - stosunkowo trudna w kładzeniu
3) Musi być równa sciana-estetyka- odbijajace światło sprawia że widać
wszystko na ścianie
Zalety
teoretycznie mozna ja myć ale przerabiałem to i raczej nie wchodzi w
gre
chociaż przetracie scierka wchodzi w gre

4. Data: 2008-04-09 18:58:52

Od: Macios <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

CookieMonster pisze:
> [...]
>
> Czy sa to specjalne farby?
> Czy pod warstwa tynku trzeba stosowac izolacje przeciwwodna?

Ja mam Anandine (tak to pamiętam) w łazience od 1,5 roku i jest OK.
Farby Fluger.

--
Macios
Wrocław

5. Data: 2008-04-11 13:04:43

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

CookieMonster wrote:

> Czy sa to specjalne farby?
> Czy pod warstwa tynku trzeba stosowac izolacje przeciwwodna?
> (np w postaci folii w plynie)
> Jakie sa wady takich rozwiazan?
> Na co nalezy zwrocic uwage?

Ja mialam cala lazienke w mieszkaniu pomalowana Beckersem do lazienek
kolor z mieszalnika. Farba prosta w nakladaniu choc malo wydajna, za to
jak wyschnie mozna bez problemu szorowac cifami domestosami i innymi
problemu nie bylo zadnego, zadnej dodatkowej izolacji nie bylo przy
wannie woda po niej splywa jak po kaflach (gladzie,grunt dyspersyjny
wyrownujacy chlonnosc,farba). Teraz tez malowalam nowa lazienka
Beckersem ale do elewacji, zalety te same a jest tansza :) Jedyna jej
cecha to tak jak tkos pisal jest to farba blyszczaca, kwestia
przyzwyczajenia, w kazdym razie wole to niz kafle od gory do dolu no i
czesciej mozna zmieniac koncepcje :D
pozdrowka,
koala

Poszukuje fachowca do polozenia gladzi.