Zabezpieczenie garażu

1. Data: 2008-04-09 06:18:59

Temat: Zabezpieczenie garażu
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pewien dylemat - może mi pomożecie się naprowadzić na właściwe
rozwiązanie ;)

Na osiedlu od dewelopera kupiłem też garaż, który jest na parterze -
ma wejście przez bramę oraz wewnętrzne od klatki. Brama to zwykła
brama uchylna Wiśniowskiego - oceniłem ją jako klasyczny szmelc, który
miał maksymalnie obniżyć koszty deweloperowi. Po krótkiej analizie
wydaje mi się, że jej system zamykania jest tak ułomny, że zwykłym
łomem można powyrywać zaczepy, które rzekomo zabezpieczają bramę przed
otwarciem. Drzwi są jeszcze gorsze bo to zwykłe drzwi przeciwpożarowe
- widziałem już takie drzwi wyłamane zwykłym łomem - otwierają się jak
masło.

Cel jest taki by zabezpieczyć tę piwnicę. I teraz nie wiem czy
wystarczy zamontować sam alarm (czujka na bramie, czujka na drzwiach i
czujka ruchu) czy też lepiej doinwestować i wymienić bramę i drzwi.
Wymiana bramy miałaby jeszcze ten plus, że wchodziłaby w grę brama
segmentowa z silnikiem, która też ułatwi korzystanie z niej.

Drzwi, które upatrzyłem to Gerda AP - antywłamaniowe (klasa C) i
przeciwpożarowe. Brama to Nordstahl, segmentowa, 40 mm, z siłownikiem,
klasa 2 wg jakiejś tam normy ;).

Do czego zmierzam :) Problem polega na tym, że wymiana drzwi to 2,5
tys., w bramy 4,5 tys. Garaż nie jest moim głównym garażem - ma służyć
trzymaniu rowerów, nart, jakis gratów i innych cudów. No i mam teraz
dylemat czy pakować te 7 tysięcy w wymianę bramy i drzwi czy po prostu
założenie alarmu powinno odstraszyć potencjalnych chłopaków z łomami
przed próbą zajrzenia do garażu?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie i pomoc.

2. Data: 2008-04-09 06:55:30

Temat: Re: Zabezpieczenie garażu
Od: "Daniel" <d...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

e.googlegroups.com...
Witam,

Mam pewien dylemat - może mi pomożecie się naprowadzić na właściwe
rozwiązanie ;)

Inwestuj w alarm i ubezpieczenie.
Wszystkie wkladki do zamkow GERDA zostaly juz rozpracowane przez zlodziei i
sa otwierane jej niszczenia.
Pancerne drzwi uchronia Cie jedynie przed wadalami, albo poczatkujacymi
zlodziejami.

3. Data: 2008-04-09 07:26:56

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:8f096182-bdeb-44c9-8ea5-38585da64411@
> [...]
> sa otwierane jej niszczenia.
> Pancerne drzwi uchronia Cie jedynie przed wadalami, albo poczatkujacymi

Glownie w ubezpieczenie. Alarm nie podlaczony do czlowieka, ktory
zareaguje, moze miec skutecznosc zadna, w porywach sprowadzajaca sie
do irytowania zlodziei podczas pracy.

Ew. ludzie Cie znielubia za calonocne wycie 'zepsutego' alarmu,
wlaczonego przez ekipe przeprowadzkowa.

Alarm nie gryzie, nie kopie, nie strzela, nie ma sie czego bac. Ludzie
nie pomoga. Drzwi otworzyc fachowcy potrafia.

Moze to brzmi pesymistycznie, ale na tym polega zabezpieczanie -
ustalenie najczarniejszego scenariusza i przedsiewziecie krokow, zeby
mu zapobiec. Inaczej zabawa nie ma sensu.

Pozdrawiam.

4. Data: 2008-04-09 07:43:22

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pancerne drzwi uchronia Cie jedynie przed wadalami, albo
> poczatkujacymi
> zlodziejami.

>Glownie w ubezpieczenie.
>/../ Drzwi otworzyc fachowcy potrafia.

każde zabezpieczenie da się zwyciężyć (niekiedy b. szybko)-
potrzebna jest tylko wiedza i sprzęt;
pytanie tylko, czy sprzęty przechowywane
w garażu są na tyle atrakcyjne, by opłacało
się fachowcom trudzic i... jednak podjąć jakieś tam ryzyko -
bo drzwi zewnętrzne widoczne - a nuż policja może
akurat przejeżdżać w pobliżu...;)
manipulacje przy drzwiach na klatce w sumie też może
ktoś zobaczyć ...i z nudów zechce się obywatelsko zrealizowac;)
a co do ubezpieczenia - to chyba standardem jest jednak
zapisany w War. Og. wymóg stosowania odpowiednich zabezpieczeń
(zamków);
za atestowanie drzwi, zamki - są zniżki;
warto też dokładnie przeczytać o odpowiedzialności zakładu ubez.,
bo to bywa rozmaicie;

g.

5. Data: 2008-04-09 08:05:07

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 09:43, "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>
wrote:

> g.

Ja ubezpieczenie już mam - mam ubezpieczone mieszkanie, piwnicę i
garaż - także od kradzieży. Niemniej, małe to pocieszenie jak Cię
okradną, że dostaniesz kasę - i tak jakoś mało to przyjemne uczucie :)

Cel jest taki by zabezpieczyć się przed wandalami z łomami. Nie chodzi
o zabezpieczenie przed wyrafinowanym złodziejem, bo rzeczywiście jak
ktoś się uprze to nie wejdzie. Ja rozumuję tak. Garaż z bramą i
drzwiami, które łatwo się otwierają (a obecne do takich należą)
prędzej czy później padnie łupem nocnych oprychów z łomami (niestety u
nas grasują i tak obrabiają piwnice nocami - kradną głównie rowery z
komórek). Szukam rozwiązania, które pozwoli mi się zabezpieczyć przed
tym właśnie (lubię sentymalnie mój rower :).

I teraz nie wiem czy wystarczy alarm z syreną przy garażu i
jednocześnie podłączony do centralki w mieszkaniu (radiolinią - można
tak zrobić) (alarm byłby ustawiony na 3 minutowe alarmy i potem się
wyłącza - jak w samochodach), czy też inwestować grubą jednak kasę 7
tysięcy zł jeszcze w wymianę drzwi i bramy.

Jak rozumiem Wasze maile, Wy byście raczej nie inwestowali? :)

6. Data: 2008-04-09 08:19:59

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ja ubezpieczenie już mam - mam ubezpieczone mieszkanie, piwnicę i
>garaż - także od kradzieży.

zobacz w WO do jakiej wartości sumy ubezpieczenia
odpowiada zakład ubezp.; przed sobą mam w tej
chwili takie WO, w których odpowiedzialność wynosi 10%SU;

> Wy byście raczej nie inwestowali?

musisz ocenić wartość ruchomości - jeśli koszty ochrony
(cokolwiek, czyli nowe drzwi, alarmy, monitoring,
coroczne ubezpieczenie) niebezpiecznie się do tej wartości
zbliżą, to sprawa jest prosta...:);

a z półśrodków:
ile rygli ma ten zamek w garażu? jeśli min. 3,
to można wymienić samą wkładkę na lepszą;
czy ma możliwość otwierania od środka
bez klucza? jeśli tak - zlikwidować;
skobel i kłódkę na te drzwi z klatki; itp;

a ja mam ( i nie tylko ja) z garażem inny problem:
jakiś dowcipnić dość regularnie zalewa
zamki klejem typu kropelka:)

g.

7. Data: 2008-04-09 17:55:49

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-04-09 08:18, Użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
> dylemat czy pakować te 7 tysięcy w wymianę bramy i drzwi czy po prostu
> założenie alarmu powinno odstraszyć potencjalnych chłopaków z łomami

No cóż, jeśli nie trzymasz tam samochodu, a chcesz zabezpieczać "rowery,
narty, jakieś graty", to koszt zabezpieczenia 7 tys. ma sens, jak w środku
jest coś o wartości przynajmniej kilkukrotnie większej. Jak dla mnie, cena
zabezpieczenia zbliżająca się do 20% wartości zabezpieczanego mienia, to już
dużo, żeby nie powiedzieć bardzo dużo.

--
Sławomir Szyszło

8. Data: 2008-04-10 07:24:04

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Do pierwszej kradziezy.
JaC

-----

9. Data: 2008-04-10 10:25:57

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 10, 9:24 am, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> Do pierwszej kradziezy.
> JaC

Pokaz mi te drzwi, ktore zabezpiecza przed kradzieza.

Pokaz mi jakikolwiek nienadzorowany przez ludzi system zabezpieczen,
ktory zabezpieczy przed kradzieza.

10. Data: 2008-04-11 10:24:08

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 10 Kwi, 12:25, arek <A...@g...com> wrote:

> Pokaz mi te drzwi, ktore zabezpiecza przed kradzieza.
>
> Pokaz mi jakikolwiek nienadzorowany przez ludzi system zabezpieczen,
> ktory zabezpieczy przed kradzieza.

Ok, ale nie mówimy o włamaniu w ogóle, tylko o ograniczeniu włamań,
które stanowią zdecydowaną większość, czyli średnio bystre typy
grasujące nocą z łomem. Tak jak pisałem wcześniej, nie chodzi tylko o
kasę, ale też o niemiłe uczucie, że ktoś Ci coś kradnie :)

Niemniej, po przemyśleniu sprawy nie wymieniam jednak bramy i drzwi -
może kiedy indziej, na razie to odkładam. Zamki w bramie i drzwiach
wymieniłem już wcześniej na wkładki klasy C (aczkolwiek to niewielka
poprawa bo można po prostu wyrwać całe szyldy, taka jest konstrukcja
tych drzwi - ale do tego trzeba już kogoś z czymś więcej niż łom).

Natomiast dziś zamówiłem gościa od alarmu i montuję czujki magnetyczne
na bramie, drzwiach i czujkę mikrofalowo-podczerwieniową w środku.
Całość będzie zintegrowana z modułem GSM. Wydaje mi się, że wystarczy
rzeczywiście na te graty a i koszt znacznie niższy.

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Sciany w lazience - malowane, bez plytek
Poszukuje fachowca do polozenia gladzi.
Parowar Tefal - jakość wykonania
Czym usunąć kamień z wanny?
Rysy na lodowce inox