Scotch Whisky

1. Data: 2005-10-21 16:27:40

Temat: Scotch Whisky
Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popijam rozne trunki w umiarkowanych ilosciach, nie mam sposobu na szkocka.
Nie smakuje mi. Jak pijecie? Kiedys nie wiedzialem czemu ludzie kupuja
Zubrowke. Nie smakowala mi, do chwili, kiedy napilem sie z sokiem jablkowym
i cytryna. Teraz juz wiem i juz jest dobra. Moze jest jakis przepis na
szkocka, bo pilem z lodem, pilem 1:1 z woda i mi nie smakuje.

2. Data: 2005-10-21 16:44:04

Temat: Re: Scotch Whisky
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

dexth wrote:

> [...]
>i cytryna. Teraz juz wiem i juz jest dobra. Moze jest jakis przepis na
>szkocka, bo pilem z lodem, pilem 1:1 z woda i mi nie smakuje.

Yhym, jako Irish cafe albo irish cream ;)

Kot, co szkacka tylko po irlandzku ;PP

3. Data: 2005-10-21 16:45:55

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
[..]
> Yhym, jako Irish cafe albo irish cream ;)
>
> Kot, co szkacka tylko po irlandzku ;PP
a jak to sie robi?

4. Data: 2005-10-21 16:51:21

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]
> To nie pij wcale,[...]
Nie mam zamiaru sie zmuszac i pewno nie bede pil. Tylko pytam bo kiedys nie
lubilem zubrowki, a teraz mi smakuje. Moze jest jakis sposob na szkocka.

5. Data: 2005-10-21 16:54:31

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dexth <d...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> i cytryna. Teraz juz wiem i juz jest dobra. Moze jest jakis przepis na
> szkocka, bo pilem z lodem, pilem 1:1 z woda i mi nie smakuje.

To nie pij wcale, nie ma przymusu. Pij to co ci smakuje. ja lubię whisky czy
whiskey ale samą, bez dodatków. Ale trzeba znaleźć swój gatunek i jego sie
trzymać, np. mój ulubiony jamison 10 l.

6. Data: 2005-10-21 17:40:14

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <djb5dr$pgi$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"dexth" <d...@i...pl> wrote:

> Popijam rozne trunki w umiarkowanych ilosciach, nie mam sposobu na szkocka.
> Nie smakuje mi. Jak pijecie?

Najchętniej z gwinta.

> [...]
> i cytryna. Teraz juz wiem i juz jest dobra. Moze jest jakis przepis na
> szkocka, bo pilem z lodem, pilem 1:1 z woda i mi nie smakuje.

Zacznie Ci smakować, jak zrozumiesz, że żubrówka z sokiem jabłkowym to
świństwo.

Władysław

7. Data: 2005-10-21 17:42:16

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dexth" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> lubilem zubrowki, a teraz mi smakuje. Moze jest jakis sposob na szkocka.
Spróbuj z colą, lodem i plastrem cyrtyny, ale moim zdaniem to profanacja.
Igor

8. Data: 2005-10-21 17:43:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <djb6g7$h4c$1@inews.gazeta.pl>,
"turecky " <t...@g...pl> wrote:

> To nie pij wcale, nie ma przymusu. Pij to co ci smakuje. ja lubię whisky czy
> whiskey ale samą, bez dodatków. Ale trzeba znaleźć swój gatunek i jego sie
> trzymać, np. mój ulubiony jamison 10 l.

Szczerze mówiąc nie spotkałem w życiu prawdziwej szkockiej niesmacznej.
W przeciwieństwie np. do różnych francuskich brandy, i to nie tych
mieszanych ze spirytusem z najniższej półki.

Władysław

9. Data: 2005-10-21 18:03:01

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Igor" wrote in message news:djb92b$ede$1@news.onet.pl...
| Spróbuj z colą, lodem i plastrem cyrtyny, ale moim zdaniem to profanacja.

Podpisuję się w całej rozciągłości - czysta marnacja trunku.

Do dexta:
Nie napisałeś, ktora whisky Ci nie smakuje... a to ważne, bo co rodzaj, to
inny smak - np. jedne ostrzejsze inne łagodniejsze... A próbowałeś może
whiskey? To też inna bajka... Moim zdaniem jeszcze nie trafiłeś na gatunek,
który Ci smakuje. Próbuj różne, ale w postaci nieizepsutej czyli bez
dodatków coli czy pepsi ;)

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

10. Data: 2005-10-21 18:18:00

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

dexth wrote:

>Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
>[..]

>a jak to sie robi?

Prosze sobie teraz wyobrazic Kota zadzierajacego dumnie nos i ogon i
przemawiajacego mentorskim tonem:

Wg Larousse gastronomique kawe po irlandzku przygotowuje sie w
nastepujacy sposob:

podgrzac szklanke, nasypac do niej cukru, nalac miarke (nie podano jaka)
whisky, dopelnic goraca, mocna kawa. na wierzch polac smietanki (po
lyzeczce) tak, aby nie wymieszala sie z kawa.

O Irish cream ani sie zajakna (nos i ogon w dol), ale chociaz pisza a
Baileys: Mieszanka smietanki, starej irlandzkiej whiskey, czekolady i
ekstraktow aromatycznych. Podawac schlodzone z kostka lodu.

Ja moj irish cream robie ze szkockiej ;P bo akurat taka mam w zasobach.
Rozpuszczam pol tabliczki czekolady 70% w 600 ml smietanki, dodaje 400
ml 40% whisky, schladzam, czekam tak z tydzien i wypijam ;) Calosc ma
tak 14-15% ankoholu.

Kot i herbata z cytryna

Lśniąca skórka chleba - pytanie
jagniecina - prosba o przepis