Re: Sens paradoksu Achillesa i Żółwia

From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sens paradoksu Achillesa i Żółwia
Date: Fri, 3 Sep 2010 07:02:18 +0200

"glob" <r...@g...com>
news:67479852-13b0-4bce-968b-679efaf6e884@x42g2000yq
x.googlegroups.com...

> Achilles i żółw
> Achilles i żółw stają na linii startu wyścigu na dowolny, skończony
> dystans. Achilles potrafi biegać 2 razy szybciej od żółwia i dlatego
> na starcie pozwala mu się oddalić o 1/2 całego dystansu. Achilles,
> jako biegnący 2 razy szybciej od żółwia, dobiegnie do 1/2 dystansu w
> momencie, gdy żółw dobiegnie do 3/4 dystansu.
> W momencie gdy Achilles przebiegnie 3/4 dystansu, żółw znowu mu
> "ucieknie" pokonując 7/8 dystansu. Gdy Achilles dotrze w to miejsce,
> żółw znowu będzie od niego o 1/16 dystansu dalej, i tak dalej w
> [...]

Wariant 1 K
------------------==========>|
Tu Achilles i żółw biegną w tym samym kierunku

Wariant 2 K
------------------------------------>|<-------------
-----
Tu Achilles i żółw biegną z naprzeciwka

W obu wariantach Achilles i żółw wykonują "kroki" takie same
i zgodnie z opisem "krok" Achillesa jest zawsze dwukrotnie dłuższy
od "kroku" żółwia.
W obu wariantach Achilles i żółw biegną w kierunku punktu K
W obu wariantach Achilles i żółw osiągną punkt K dokładnie
po tej samej ilości kroków.i to zdarzenie kończy bieg.
Zakończenie biegu jest rekurencyjnym (krok po kroku) osiągnięciem
granicy podziału połówkowego.
To co w opisie nazwano słowami:
"Wniosek: Achilles nigdy nie dogoni żółwia"
- nie jest wnioskiem, lecz fałszywym założeniem zaprzeczającym faktom.
Na tym fałszywym założeniu zbudowano Teorię Mnogości, a powyższe
fałszywe założenie nazwano słowem "aksjomat", który brzmi:
"każda liczba naturalna ma następnik"
Nie jest prawdą, że każda liczba naturalna ma następnik, bowiem
liczba będąca ostatnim krokiem Achillesa i żółwia nie ma rzeczywistego
następnika. Można stworzyć w wyobraźni następny krok N+1, ale
nie jest to liczba naturalna lecz liczba porządkowa, większa od
największej liczby w zbiorze liczb naturalnych.
. . .
Ten wątek jest crosspostem na dwie grupy SCI
pl.sci.filozofia i pl.sci.psychologia z konkretnego powodu:
teoriomnogościowe fałszywe założenie jest przyczyną
masowego zidiocenia społeczeństw skutkujące blokowaniem
takich forum jak pl.sci.matematyka, mensa.pl, matematyka.pl
dla treści obnażającej fałsz Teorii Mnogości i banowaniem
osób je głoszących (konkretnie mnie). :)
__

Samozaprzeczające mantry tej religii Teoria Mnogości poprzez
ogłupianie - tworzą idiotów, a proces ogłupiania ma nazwę pranie
mózgu. Osoba ogłupiona staje się fanatykiem, a fanatyzm jest
chorobą psychiczną, o nazwie alefia urojeniowa.
Alefici są pieniaczami i trollami. Łatwo ich rozpoznać po idiotyzmach.
Wywodząca się z matematyki alefia ogarnia coraz większe obszary
ludzkiej aktywności z polityką, gospodarką, sztuką, nauką - włącznie.
pytanie:
Dlaczego zdrowa część społeczeństw jest bierna i pozwala chorobie
się szerzyć, a więc pozwala by zidiociali fanatycy robili co chcą
z tą właśnie zdrową częścią społeczeństw?
Czy to jest kompleks ofiary czy ślepota umysłowa, a może
strach, interesowność, brak wartości itp?
pozdrawiam,
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)