Sens paradoksu Achillesa i Żółwia

1. Data: 2010-09-01 15:36:45

Temat: Sens paradoksu Achillesa i Żółwia
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na forum matematyka.pl tamtejsze trollostwo najpierw zablokowało
dobrze zapowiadający się wątek, a następnie wywaliło do kosza wątek
który był kontynuacją zablokowanego.
Piszę powyższe aby pokazać mechanizm jak to działa, że głupota
(tu alefia urojeniowa) zalewa świat. Tak działa "prawo Kopernika"
Wystarczy dać idiocie brzytwę, a będzie nią ciął. :-)

Usunięty tekst:
Wątek Paradoks Achillesa i żółwia został zamknięty, bowiem jak
ocenił administrator:
"bo dawno już zatracił swój sens..."
Stało się to za przyczyną bełkotu nie na temat.
Wracam więc do zatraconego sensu i zadaję konkretne pytanie:
"Achilles dogonił żółwia. Czy ostatni krok miał długość ds?"
Odpowiedzi proszę udzielać wyłącznie na zadane pytanie.
Dotyczy to wszystkich zabierających głos w tym wątku.
Trollesio. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości
źródło: http://matematyka.pl/207242.htm

2. Data: 2010-09-02 06:24:33

Temat: Re: Sens paradoksu Achillesa i Żółwia
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks" <R...@g...pl>

> [...]
> Odpowiedzi proszę udzielać wyłącznie na zadane pytanie.
> Dotyczy to wszystkich zabierających głos w tym wątku.

Wycieczki na niematematyczne forum o nazwie matematyka.pl ciąg
dalszy.

[quote="Robakks"]
Pytanie:
"Achilles dogonił żółwia. Czy ostatni krok miał długość ds?"
- to konkretna zagadka zawierająca SENS = początek i koniec ruchu.[/quote]

[quote="rozmówca"]
Na początek poprzeklejam pewne własne kwestie (acz postaram sie o dokonanie
sensownych skrótów)
podejmowane do czasu zamknięcia tematu (posiłkując się również wypowiedziami Pana
Edwarda Robaka).
[b]Proszę aby Pan ściśle ustosunkował sie do podjętych przeze mnie
kwestii:[/b][/quote]

[quote="CENZURA"]Zatem zgodnie z wolą autora proszę pisać tutaj na temat. [/quote]

Autor poprzeklejał własne kwestie, a ja poprzeklejałem własną kwestię, bez której
ścisłe
ustosunkowanie się do podjętych przez autora kwestii jest niemożliwe.
Innymi słowy:
Nie jest możliwe ścisłe wyjaśnienie zgłoszonych przez autora kwestii bez wiedzy na
temat
zainicjowania ruchu przez Achillesa, bez wyjaśnienia co to jest ciągłość ruchu i jego
geometryczne
odwzorowanie, a więc bez wyjaśnienia SENSU zmiany bezruch -> ruch, a więc sensu
wyrzuconego do kosza
tego forum.
Jeśli na tym forum nie wolno dyskutować o podstawach matematyki, ani w działach
specjalizowanych,
ani w Hyde Parku - to proszę to wyraźnie zasygnalizować np. usuwając ten post, a mnie
dając BANA.
Jeśli wolno na tym forum dyskutować o podstawach matematyki, to proszę się nie
wtrącać i pozwolić
matematyce by mówiła głosem matematyki, a nie głosem fałszywie rozumianych
niematematycznych
regulaminów.
Czy jasno się wyraziłem?
Idea Hyde Parku to idea wolności słowa. Proszę zademonstrować na czym ta wolność
polega na forum
matematyka.pl.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości
źródło: http://matematyka.pl/post768293.htm#p768293

3. Data: 2010-09-02 13:55:55

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks" <R...@g...pl>
> [...]

> Czy jasno się wyraziłem?
> Idea Hyde Parku to idea wolności słowa. Proszę zademonstrować na czym ta wolność

Epilog:
Zostałeś na zawsze wyrzucony z tego Forum
Skontaktuj się z administratorem w celu uzyskania dalszych informacji.
Powód: Trolling
Zbanowano Twój login.
CENZOR: luka52

A oto tekst który spienił cenzora:

miki999 napisał(a):

> O nie, kolejne pojęcie, którego wiedza opiera się na haśle z Wikipedii i nie ma nic
wspólnego z
> tym zagadnieniem.

Nie będę karmił trolla.

rozmówca 1 napisał(a):
> Do tej pory nie wiedziałem czym jest krzywa Peano, ... nie umiem odpowiedzieć na
pytanie dotyczące
> jej długości ... pewnie ma nieskończoną długość ... Jest ona ciągła, ale nie w
sensie mazania
> pisakiem po kartce [...]

Krzywa Peano wypełniająca kwadrat i krzywa Hilberta wypełniająca płaszczyznę są
liniami ciągłymi w
dosłownym znaczeniu "mazania pisakiem po kartce". Nie istnieje punkt w kwadracie,
który nie leżałby
na krzywej Peano i jest ona skończona w sensie metrycznym, bowiem dokładnie tak jak
zwykłe wycinki
prostej - posiada początek i koniec. Połowa krzywej Peano zajmuje powierzchnię połowy
kwadrata.
Oczekujesz formalizmów, więc Ci podam. Wygodnym i łatwym sposobem zapisu długości
krzywej Peano jest
podanie pola powierzchni, którą ta krzywa wypełnia np. krzywa Peano wypełniająca
kwadrat o boku
równym 2 cm, ma długość 4 [cm^2] jest więc 4-ro krotnie dłuższa od krzywej o długości
1 [cm^2].

Rozmówca 2 napisał(a):
> Robakks napisał(a):
>
> Panie Edwardzie dlaczego Pan nie odpowiada na MOJE kwestie?

Goedel w oparciu o "aksjomatykę" liczb naturalnych ogłosił twierdzenia o
niezupełności i
niesprzeczności, które wykazują, że przy tej "aksjomatyce" nie da się wykazać FAŁSZU
jakiegoś
zdania, bowiem zarówno prawda jak i fałsz są z tą "aksjomatyką" zgodne.
W tych okolicznościach cokolwiek odpowiem będzie i prawdą i nieprawdą jednocześnie -
nie ma więc
sensu bym cokolwiek odpowiadał dopóki nie zostanie ustalona nowa aksjomatyka w której
ten parados
nie zachodzi, stąd mój nacisk na rozumienie co tak naprawdę się dzieje w momencie
startu Achillesa,
bowiem z tego można wyprowadzić aksjomatykę nie tworzącą paradoksów.
Dopiero wówczas odpowiedzi na Twoje pytania nabiorą matematycznego sensu.

> Każdy taki ruch wymaga wprowadzenia aspektu czasu.

Ten aspekt czasu wprowadził do matematyki Newton ustalając chwilę czasową dt i
ciągłość czasu.
Po każdej chwili czasowej dt jest jej następnik, a pomiędzy nimi nie ma przerw
czasowych.
Jeśli Achilles w chwili czasowej dt pokonuje pierwszą drogę ds, to w ostatnim kroku
pokonuje także
drogę ds jeśli porusza się ze stałą prędkością.
Analogia pomiędzy ds, a bokiem kwadrata w krzywej Peano jest przejrzysta.
źródło: http://matematyka.pl/post768467.htm#p768467

Wniosek:
Matematyka jest chora za sprawą chorych CENZORÓW.

4. Data: 2010-09-03 01:03:52

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> [...]
> źródło: http://matematyka.pl/post768467.htm#p768467
>
> Wniosek:
> Matematyka jest chora za sprawą chorych CENZORÓW.

Achilles i żółw
Achilles i żółw stają na linii startu wyścigu na dowolny, skończony
dystans. Achilles potrafi biegać 2 razy szybciej od żółwia i dlatego
na starcie pozwala mu się oddalić o 1/2 całego dystansu. Achilles,
jako biegnący 2 razy szybciej od żółwia, dobiegnie do 1/2 dystansu w
momencie, gdy żółw dobiegnie do 3/4 dystansu.
W momencie gdy Achilles przebiegnie 3/4 dystansu, żółw znowu mu
"ucieknie" pokonując 7/8 dystansu. Gdy Achilles dotrze w to miejsce,
żółw znowu będzie od niego o 1/16 dystansu dalej, i tak dalej w
nieskończoność. Wniosek: Achilles nigdy nie dogoni żółwia, mimo że
biegnie od niego dwa razy szybciej, gdyż zawsze będzie dzieliła ich
zmniejszająca się odległość.

5. Data: 2010-09-03 05:02:18

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
x.googlegroups.com...

> [...]
> nieskończoność. Wniosek: Achilles nigdy nie dogoni żółwia, mimo że
> biegnie od niego dwa razy szybciej, gdyż zawsze będzie dzieliła ich

Wariant 1 K
------------------==========>|
Tu Achilles i żółw biegną w tym samym kierunku

Wariant 2 K
------------------------------------>|<-------------
-----
Tu Achilles i żółw biegną z naprzeciwka

W obu wariantach Achilles i żółw wykonują "kroki" takie same
i zgodnie z opisem "krok" Achillesa jest zawsze dwukrotnie dłuższy
od "kroku" żółwia.
W obu wariantach Achilles i żółw biegną w kierunku punktu K
W obu wariantach Achilles i żółw osiągną punkt K dokładnie
po tej samej ilości kroków.i to zdarzenie kończy bieg.
Zakończenie biegu jest rekurencyjnym (krok po kroku) osiągnięciem
granicy podziału połówkowego.
To co w opisie nazwano słowami:
"Wniosek: Achilles nigdy nie dogoni żółwia"
- nie jest wnioskiem, lecz fałszywym założeniem zaprzeczającym faktom.
Na tym fałszywym założeniu zbudowano Teorię Mnogości, a powyższe
fałszywe założenie nazwano słowem "aksjomat", który brzmi:
"każda liczba naturalna ma następnik"
Nie jest prawdą, że każda liczba naturalna ma następnik, bowiem
liczba będąca ostatnim krokiem Achillesa i żółwia nie ma rzeczywistego
następnika. Można stworzyć w wyobraźni następny krok N+1, ale
nie jest to liczba naturalna lecz liczba porządkowa, większa od
największej liczby w zbiorze liczb naturalnych.
. . .
Ten wątek jest crosspostem na dwie grupy SCI
pl.sci.filozofia i pl.sci.psychologia z konkretnego powodu:
teoriomnogościowe fałszywe założenie jest przyczyną
masowego zidiocenia społeczeństw skutkujące blokowaniem
takich forum jak pl.sci.matematyka, mensa.pl, matematyka.pl
dla treści obnażającej fałsz Teorii Mnogości i banowaniem
osób je głoszących (konkretnie mnie). :)
__

Samozaprzeczające mantry tej religii Teoria Mnogości poprzez
ogłupianie - tworzą idiotów, a proces ogłupiania ma nazwę pranie
mózgu. Osoba ogłupiona staje się fanatykiem, a fanatyzm jest
chorobą psychiczną, o nazwie alefia urojeniowa.
Alefici są pieniaczami i trollami. Łatwo ich rozpoznać po idiotyzmach.
Wywodząca się z matematyki alefia ogarnia coraz większe obszary
ludzkiej aktywności z polityką, gospodarką, sztuką, nauką - włącznie.
pytanie:
Dlaczego zdrowa część społeczeństw jest bierna i pozwala chorobie
się szerzyć, a więc pozwala by zidiociali fanatycy robili co chcą
z tą właśnie zdrową częścią społeczeństw?
Czy to jest kompleks ofiary czy ślepota umysłowa, a może
strach, interesowność, brak wartości itp?
pozdrawiam,
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

6. Data: 2010-09-03 17:01:40

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

-...@x...googlegroups.com...

-----
> [...]
> Wywodząca się z matematyki alefia ogarnia coraz większe obszary
> ludzkiej aktywności z polityką, gospodarką, sztuką,

Edek, wrociles do tego tematu.
Moze masz racje z tym jesli tak sie upierasz:

"W obu wariantach Achilles i żółw osiągną punkt K dokładnie
po tej samej ilości kroków.i to zdarzenie kończy bieg."

Moze trzeba liczyc krokami a nie odlegloscia ?
Wowczas nie bedzie zbiorow nieskonczonych liczb naturalnych, lecz
zbiory skonczone ilosci krokow?

Nie jestem znawca matematyki i moze gadam glupstwa,
ale jestem ciekawa i sa tutaj znawcy.

Pozdrawiam
Ola

Ola

nauką - włącznie.

7. Data: 2010-09-03 17:13:53

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

-----

> [...]
> zbiory skonczone ilosci krokow?
>
> Nie jestem znawca matematyki i moze gadam glupstwa,

Gadasz głupstwa i nie jest to dziwne że Robakka wypieprzyli z
matematyki, bo ciąg idzie w nieskończoność tym samym żółw będzie się
siągle oddalał o 1/100, 1/10000 1/ 10000000 na tym polega ten
paradoks, że szybciej biegnąc nigdy go nie dogoni przez odległość.

8. Data: 2010-09-03 17:48:41

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a.googlegroups.com...

-----

> [...]
> zbiory skonczone ilosci krokow?
>
> Nie jestem znawca matematyki i moze gadam glupstwa,

Witaj Ola :-)
Moje zdanie jest takie. Skoro od paru tysięcy lat nikt nie zuważył,
że Achilles zakończył bieg kończąc podział połowkowy - to to jest
dowodem, że żadnych znawców NIE_MA. Rzecz sama się rozstrzyga
na podstawie zdrowego rozsądku. W którymkolwiek miejscu był
Achilles - to zawsze był w jakimś kroku i aby znaleźć się na końcu
musiał zrobić ostatni krok. Można nie wiedzieć jaka to jest ilość
tych kroków, bowiem w klasycznym odwzorowaniu gemometrycznym
jest tak długa jak półprosta, ale po to pokazuję skalę połówkową,
w której każda kolejna liczba jest w odległości o połowę mniejszej
od poprzedniej, by przytomnym uzmysłowić jak wygląda koniec
półprostej tradycyjnie nazywany nieskończonością oo.
Daję wiele przykładów np. długość krzywej Peano która ma początek
i koniec - jest więc skończona, a jest ciągła i wypełnia całe pole
kwadrata. Podaję także notację np. 11'21 = 11*oo + 21, rzecz od której
"znawcy" dostają białej gorączki.
Zdaję sobie sprawę, że jestem SAM kontra ŚWIAT i ja nie ustąpię.
To ŚWIAT musi ustąpić, bo nie ma innego wyjścia.
Musi także wycować się z idiotycznego twierdzenia, że jeśli hotel
Hilberta jest niepełny to jest w nim tyle samo gości co w hotelu pełnym.
Idiotyzm totalny, a dziwi mnie: dlaczego ludzie wierzą w nonsensy?
pozdrawiam,
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

9. Data: 2010-09-03 19:03:38

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

2...@p...googlegroups.com...

-----

> [...]
> Hilberta jest niepełny to jest w nim tyle samo gości co w hotelu pełnym.
> Idiotyzm totalny, a dziwi mnie: dlaczego ludzie wierzą w nonsensy?

Cantor mowi o zbiorach nieskonczonych.
Ilosc krokow wydaje mi sie zbiorem skonczonym.
Wiec chyba jedno drugiemu nie przeszkadza.

Wiec Achilles nigdy nie dogoni zolwia gdy mierzymy odleglosciami, ale
dogoni gdy mierzymy krokami.

Poza tym - nie bierz mnie powaznie bo sie nie znam.
Naprawde.

Ola

10. Data: 2010-09-03 19:33:45

Od: Robakks <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"ola" <o...@g...com>
b...@l...googlegroups.com...

> [...]
> ale dogoni gdy mierzymy krokami.
>
> Poza tym - nie bierz mnie powaznie bo sie nie znam.

hehe
Umówmy się tak: żeby napisać posta musisz naciskaś klawiszki.
Aby nacisnąć klawiszek Twój palec musi pokonać odległość
dzielącą go od klawiszka. W czasie t/2 pokonuje połowę tej odległości
nazwijmy ją s/2. Ta połowa ma nazwę 1-szy krok.
Następnie w czasie o połowę krótszym t/4 Twój palec pokonuje
drogę o połowę krótszą a więc s/4. To drugi krok. W ten sposób
połówkując Twój palec systematycznie robi coraz to krótsze kroki
w coraz krótszym czasie i zgodnie z założeniem które podałaś, że
"Achilles nigdy nie dogoni zolwia gdy mierzymy odleglosciami"
to tak samo Twój palec nigdy nie naciśnie klawiszka.
A jednak napisałaś post i to zdarzenie się dokonało, a więc
cała droga s była połowkowana wielokrotnie. co jest więc prawdą:
czy to, że Twój palec osiągał granicę, czy to że nie osiągał, a więc
cały czas dąży do napisania pierwszej literki? Jak to sprawdzić? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

Reklama A-banku