Re: Się witam:)

Data: 2012-04-20 19:44:45
Temat: Re: Się witam:)
Od: Ikselka <i...@g...pl>

On 20 Kwi, 20:07, Gonia J <g...@o...pl> wrote:

> Wyobraź sobie, że to jest taka długa, wąska kiszka, usytuowana tuż za
> kobylastym centrum handlowym (dla warszawiaków - C.H Reduta). Śmiesznie,
> bo blisko centrum, ale już z daleka od ruchu... Boje się tam poruszać,
> bo to jedno wielkie perzowisko, a w tym perzowisku... skarby. Na te
> krokusy to mi zabrakło palików, bo oznaczam, gdzie są, a są w takich
> miejscach, że aż się proszą o zdeptanie... Trzy odkryłam na takim
> klepiskiu przy wejściu do altanki...

Oznaczaj je pracowicie, to potem będziesz mogła wykopać w drugiej poł.
czerwca cebulki, przesuszyć w cieniu i pod dachem, a potem w
październiku posadzić tam, gdzie Ci się spodoba i gdzie być może do
tego czasu przygotujesz im miejsce.

> Na dokładkę nikt tam tego
> perzu[trawy nie kosił chyba z rok, wię mi się takie suche, długaśne
> ścielą, łopaty nie idzie wbić. Odbywam pokutę na kolanach, bo wyrywam
> ręcznie... Prawie codziennnie po pracy.

Hmmm, jako słaba kobieta, a nawet żeby nie wiem jak mocna, raczej nie
dasz rady skutecznie ręcznie usunąć perzu, skoro to od lat
perzowisko... Chyba ze poprosisz o pomoc mocnego faceta z widłami
"amerykańskimi"...

> Nie mam już złudzeń, co do
> uzależnienia:) No i te zakwasy:)
> A będę dawać, bo naprawdę jestem debilka w temacie:) Chociaż oczywiście
> przedtem posprawdzam, co i jak.

> -------
> A pewnie będę. Bo wyczytałam, że ten barwinek to roślina zimozielona.
> Wypluło mi mnóstwo odpowiedzi, co z tym robić. Ale co to jest, to już
> nie... Pewnie głupio pytanie w googlach wpisałam. Kojarzy się, że przez
> zimę jest zielone, ale... ale to by było za proste:)

No jest zimozielone. Chyba że śniegu nie ma, a mróz iście syberyjski
ściśnie, to wtedy niekoniecznie, ale wiosną zieleń "ożywa".

> No, to dałam.
> pozdrawiam
> G.
> PS. Zdaje się, że mamy podobne zainteresowania. Też mam koty i też
> uwielbiam gotowac:)

No, to witaj w klubie Trzymających Siedem Srok za Ogon :-)
Moje zainteresowania ogrodowe "przeewoluowały" już raczej od
dawniejszej praktyki (wielki warzywnik i kwiatowe rabaty wśród
podwórka) ku teorii na niej dziś opartej, bo z powodu zwykłego braku
sił moje dawne osiągnięcia i wyczyny zredukowały się do roślin
tarasowych i tunelowej uprawy pomidorów, papryki, ogórków oraz do
przydomowego dyniowiska wszelkich gatunków... ale służę radą
zawsze :-)