Re: Siła przesunięcia paradygmatu

From: medea <e...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Date: Wed, 03 Feb 2010 19:27:07 +0100

Ender pisze:

> Moje zdanie po prostu tak jest ci nie wygodne, że sięgniesz po każdy
> argument, żeby je obalić.

Niewygodne? W jakim sensie? bo nie bardzo rozumiem...

> W chwilach przebłysku przyznasz, że też gdzieś tam masz jakąś ciemną
> stronę, ale generalnie to jesteś super, a ja jestem złamasem bo mam te
> wszystkie złe cechy, których jestem świadom i mogę się do nich przyznać,
> ponieważ moje samoocena jest na tyle stabilna, że nawet tysiąc takich
> świętoszkowatych osób jak ty jej nie zachwieje ;-)
> ENder

Nic podobnego. Mam wiele wad (ciemnych stron, jak wolisz) i mam
wrażenie, że jestem ich w pełni świadoma. Nawet testy psychologiczne mi
to wykazały. ;) Różnica między nami jest taka, że ja oceniam swoje wady
negatywnie, a nie szukam dla nich racjonalnego usprawiedliwienia, czy
wręcz przeistoczenia w pozytywy. Nie intelektualizuję po to, żeby mi się
żyło lepiej z moimi wadami. Biorę to na swoją delikatną klatę, a nie
przerzucam na innych. ;) No i wierzę np. w coś takiego, jak moralność, a
nie tylko w hasło, że wartość ma tylko to, co dobre/korzystne dla mnie.
No i pewnie przez to nie mam zawsze takiego dobrego samopoczucia jak ty.

Przecież nie chcę cię do niczego przekonywać. Żyj sobie tak, jak chcesz.

Ewa