Re: Siła przesunięcia paradygmatu - edit

Data: 2010-02-12 08:34:57
Temat: Re: Siła przesunięcia paradygmatu - edit
Od: "Redart" <p...@i...gov>

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:54e9522a-c71c-4965-9bf3-da08542cc596@o28g2000yq
h.googlegroups.com...
>A co poparłem?
"Po drugie - to nie seks"
;)

Ty akurat zacytowałeś jakiś tam fragmencik z tego, co Ikselka napisała,
ale generalnie cała dyskusja z Ikselka-Ender jest bardzo ciekawa.
W szczególności to, iż Ikselka wskazuje na:

- wierność i niewolnictwo nie są synonimami. Ikselka wskazuje, że
Enderowe poczucie 'ograniczenia wolności' (bolesne poczucie)
rodzi się gdzieś indziej, niż w samej definicji 'wierności'.

- zabieg 'przełączania' nie jest konieczny do tego, by normalnie
funkcjonować. W każdym bądź razie umiejętność 'okresowego
wyłączania emocji' nie jest nieodzownym ani optymalnym narzędziem
przy podejmowaniu normalnych, codziennych decyzji. Prak takiego
wyraźnie zarysowanego procesu wyłączania/włączania emocji wcale
nie musi w jakiś istotny sposób zawężać oglądu rzeczywistości'.
Nie każdego te 'emocjonalne klapki' bolą, nie dla każdego są źródłem
'kłopotów'. 'Przełączanie' między różnymi sferami, ich wyraźne
rozgraniczanie jest swoistą cechą Endera. Podobnież zresztą jak
'przełączanie' między partnerami/związkami (no ale to już moje
dopowiedzenie)

- nasze wybory co do partnerów nie są przypadkowe.
Jeśli próbujemy wielokrotnie i ciągle 'nie trafiamy', to
nie można odpowiedzialnosci za ten stan rzeczy zrzucać
na 'pecha', 'niekorzystne okoliczności' itp. Nawet, jeśli
tzw. 'pierwsze miłości' są w dużym stopniu obarczone
'psychozą zakochania', to jednak jest to obszar, w którym
także szybko uczymy się poruszać, tak by mieć oczy
szeroko otwarte. A potem człowiek też 'nie stoi w miejscu'.
Gówniary też sięrozwijają. Powoływanie się na argumenty
w rodzaju 'miałem pecha, że trafiłem na wyjątkową gówniarę'
nie pomagają w budowaniu właściwej perspektywy
odpowiedzialności za całe swoje życie.