Re: Skąd brać kalorie?

From: Marek <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Skąd brać kalorie?
Date: Sat, 13 Aug 2011 00:13:59 +0200

Dnia Fri, 12 Aug 2011 21:20:33 +0200, ffiona napisał(a):

> Ważyłam kiedyś i nawet sobie zapisałam wyniki. Z 214 gramów fasoli czerwonej
> wyszło 459 g po ugotowaniu, cieciorka 200 g = 424 g, groch 200 g = 400 g,
> soja 200 g = 445 g. Ja gotuję wszystkie warzywa al dente, jak makaron. Wtedy
> indeks jest utrzymywany na niskim poziomie. Zapuszkowane zawsze mają wysoki.
> Przypomniało mi się, że jeszcze możesz wykorzystać ziarna słonecznika, dyni,
> też są kaloryczne.

Dzięki za porady. Nie brałem pod uwagę "dodatków", które kalorycznie mogą
znacznie wpłynąć na posiłek a nie zwiększą jego objętości jednocześnie.
Super! :-)

> Czyli tyjesz po owocach czy po kaszach? Bo wychodzi z kontekstu, że jednak
> po owocach, a powyższe zdanie po prostu nieprawidłowo sformułowałeś, tak?

Po owocach. Odstawiłem je na rzecz dłużej trawionych węglowodanów. To mi
zauważalnie pomogło. Nie chcę z nich rezygnować więc ograniczę się do
spożywania ich wyłącznie bezpośrednio po treningu gdy trzeba podrzymywać
stan anaboliczny. Wychodzi na to, że szkodzi mi wysoki IG.