Skandaliczna niedopuszczalność zabijania

1. Data: 2018-08-16 13:37:20

Temat: Skandaliczna niedopuszczalność zabijania
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Bóg:"nie będziesz zabijał"
Papież: "Zabijanie jest niedopuszczalne"
Teolodzy: "Skandal!"

Skandaliczna niedopuszczalność zabijania

Grupa filozofów i teologów chce zmiany decyzji papieża dot. kary śmierci.
"Skandaliczna"
rupa 45 filozofów, teologów i pisarzy napisała list otwarty do Kolegium Kardynałów
ws. zmian dotyczących kary śmierci. Proszą, aby doradzili oni papieżowi wycofanie się
ze "skandalicznej" zmiany w Katechizmie - informuje "Rzeczpospolita".

Autorzy listu zmiany wprowadzone przez papieża nazywają "skandalicznymi"
Sprzeciwiają się stosowaniu kary śmierci, jednak nie uważają jej za "wewnętrznie
złą"
- Papież nie ma prawa do wprowadzania nowych doktryn, ani do zaprzeczania temu, w co
Kościół zawsze wierzył - mówi jeden z teologów

Decyzją papieża Franciszka, w Katechizmie Kościoła Katolickiego kara śmierci została
określona jako "niedopuszczalna".

Kościół tradycyjnie nauczał, że rządy co do zasady mogą stosować karę śmierci. W
toczącej się debacie zwolennicy i przeciwnicy zmiany dyskutują o tym, czy pojęcie
"niedopuszczalna", a także reszta nowego wpisu w Katechizmie, przeczy tej doktrynie.

Autorzy listu, opublikowanego na stronie internetowej czasopisma "First Things",
zauważają, że zmiana oznacza, iż "ustalone nauczanie Kościoła jest nieprawidłowe.
Implikacja jest >>poważnie skandaliczna<<" - twierdzą sygnatariusze, podpierając się
Pismem Świętym, o czym informuje "Rzeczpospolita".

Protestujący uważają, że zmiana dokonana przez papieża, "spowoduje i już spowodowała,
że wielu ludzi, zarówno wierzących, jak i niewierzących, przypuszcza, że Kościół
uważa, że w przeciwieństwie do Słowa Bożego, kara śmierci jest wewnętrznie zła".

Około połowa sygnatariuszy to profesorowie filozofii, w tym J. Budziszewski z
University of Texas w Austin, Isobel Camp z Papieskiego Uniwersytetu św. Tomasza z
Akwinu oraz Thomas Pink z King's College London.
Kara śmierci nie jest z zasady "wewnętrznie zła"

Niektórzy z sygnatariuszy sprzeciwiają się stosowaniu kary śmierci, ale uważają, że
nie jest ona z zasady "wewnętrznie zła". - Wielu z nas, włącznie ze mną, podpisało
ten apel nie dlatego, że chcemy stosowania kary śmierci, ale dlatego, że nowe
sformułowanie w Katechizmie jest najnowszym z serii niejednoznacznie sformułowanych
nauk, które powodują krytyczny poziom doktrynalnego i moralnego zmieszania wśród
wiernych - powiedział portalowi Catholic Herald Michael Sirilla, profesor teologii na
Uniwersytecie Franciszkańskim w Steubenville.

- Większość ludzi przyjmuje tę zmianę jako zwrot w nauczaniu Kościoła, w sprawie
objawionej w Piśmie Świętym, konsekwentnie i definitywnie wykładanej przez
Magisterium przez wieki. To naturalnie doprowadziło niektórych do żądania od Kościoła
zmiany innych nauk, na przykład na temat niemoralności homoseksualizmu - dodał.

- Papież ma obowiązek wyjaśnienia kwestii wiary i moralności, ale nie ma prawa do
wprowadzania nowych doktryn, ani do zaprzeczania temu, w co Kościół zawsze wierzył.
Wysłaliśmy petycję do kardynałów, ponieważ tradycyjnie uważani są za doradców papieża
- wyjaśniał teolog.

Ks. George Rutler ocenił, że początek zamieszania z nauką Kościoła o karze śmierci
przypadł na pontyfikat Jana Pawła II, który "dodał ostrożną opinię do Katechizmu",
sugerując, że stosowanie kary śmierci może być dziś zupełnie niepotrzebne. Ale polski
papież rozumiał, że nauczanie Kościoła nie wyklucza całkowicie tej możliwości -
zauważył ks. Rutler. - Dzięki wspaniałemu umysłowi i wspaniałej duszy wiedział, że
nawet jego opinia musi zostać uwarunkowana autentyczną doktryną Kościoła -
powiedział.

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/papiez-franciszek-w
prowadza-niedopuszczalnosc-kary-smierci-teologowie-p
isza-list/ck7hfkg

2. Data: 2018-08-17 01:07:50

Temat: Re: Skandaliczna niedopuszczalność zabijania
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Naprawdę myślisz, że interesuje to tutejszych katolików? :-)

3. Data: 2018-08-17 14:25:07

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 01:07:57 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> Naprawdę myślisz, że interesuje to tutejszych katolików? :-)

Przekonamy się kogo.
A ciebie matka miała prawo zabic przed etapem oseska?

BDW:
https://opinie.wp.pl/wystarczylo-kilka-slow-arcybisk
upa-by-rozpetalo-sie-pieklo-6285319307135105a

4. Data: 2018-08-17 14:52:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Przekonamy się kogo.

Chyba już się przekonałeś na podstawie braku odzewu od katolików.

> A ciebie matka miała prawo zabic przed etapem oseska?

Nie miałem wtedy nic do powiedzenia bo nie byłem świadomą *osobą*.

5. Data: 2018-08-18 09:20:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:
> [...]
>
> https://wiadomosci.onet.pl/swiat/papiez-franciszek-w
prowadza-niedopuszczalnosc-kary-smierci-teologowie-p

Tak, kara śmierci jest niedopuszczalna. Nie wiem, o co te boje. Przecież
prawdziwi! katolicy i tak zawsze tak uwazali.

Jest niedopuszczalna, bo społeczeństwo nie powinno samo ZABIJAJĄC
potwierdzać dopuszczalność i racjonalność postepowania przestępcy-zabójcy.
To tak, jakby kradnąc karać złodzieja, a gwałcąc karać gwałciciela itd. Nie
jest to po prostu moralne ani uzasadnione żadną logiką.

Jest niedopuszczalna, bo odebranie życia nie jest dla przestępcy karą. On
sam przeciez tak postepował i to najczęściej wcale nie dla ukarania. Kara
to dotkliwe warunki życia umozliwiające RELEKSJĘ i żal za grzechy.
Odebranie zycia przestępcy to uniemozliwia.

Jest niedopuszczalna, bo jest omylna. Albowiem nie istnieje instancja,
która z absolutną=KARDYNALNĄ=obiektywnie_słuszną pewnością moze stwierdzić
winę danego człowieka. Winę człowieka stwierdza zaledwie człowiek. Człowiek
to bardzo zawodna instancja, narazona na ułomności, niedopatrzenia, strach,
pokusy, wpływy i manipulacje. Zupełnie nie nadaje się do wymierzania
NIEODWRACALNYCH wyroków.

--
XL

6. Data: 2018-08-18 09:29:25

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-18 o 09:20, XL pisze:
> Kara
> to dotkliwe warunki życia umozliwiające RELEKSJĘ i żal za grzechy.
> Odebranie zycia przestępcy to uniemozliwia.

Jak to uniemożliwia? Sugerujesz, że po śmierci nic nie ma? Przecież w
piekle będzie miał dotkliwe warunki, będzie mógł żałować za grzechy całą
wieczność. Sprawia ci radość patrzenie jak się męczy w więzieniu?

Wy religianci już sami się gubicie we własnych zeznaniach.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2018-08-18 10:07:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> wieczność. Sprawia ci radość patrzenie jak się męczy w więzieniu?
>
> Wy religianci już sami się gubicie we własnych zeznaniach.

Żal za grzechy W PIEKLE?
Za poźno, durniu.
Żal za grzechy ma konkretny cel - do realizacji ZA ŻYCIA.

No ale tak to jest z wami lewakami. Gówno wiecie ZWŁASZCZA o tym, przeciw
czemu najbardziej POdskakujecie.

--
XL koniec audiencji

8. Data: 2018-08-18 10:22:35

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-18 o 10:07, XL pisze:

> Żal za grzechy W PIEKLE?

A co? Za mało tam czasu na rozmyślania?

> Za poźno, durniu.

Na co za późno? Wieczność, to chyba sporo czasu, nie?

> Żal za grzechy ma konkretny cel - do realizacji ZA ŻYCIA.

Czyli wasz bóg powołuje ludzi do życia, żeby mieli okazję do żalu nad
swoimi grzechami?
Przecież to bez sensu.

A co z dziećmi, które powołuje do życia, a które umierają z głodu i nie
zdążą nagrzeszyć? Dla zabawy to robi?

> No ale tak to jest z wami lewakami. Gówno wiecie ZWŁASZCZA o tym, przeciw
> czemu najbardziej POdskakujecie.

Zaskoczę cię. O bogach wiesz tyle, ile sama sobie zmyślisz. Czyli gówno
wiesz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-08-18 11:35:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> Żal za grzechy ma konkretny cel - do realizacji ZA ŻYCIA.
>
> No ale tak to jest z wami lewakami. Gówno wiecie ZWŁASZCZA o tym, przeciw

Piszecie o ,,czasie na refleksję" W PIEKLE???
Tak, Piekło to nieskończoność czasu. Ale to nieodwracalna i jedyna
prawdziwa KARA. Jest ona nieodwracalna, bo orzeczona przez Sąd OSTATECZNY,
czyli taki, od wyroków którego nie ma odwołania.
Sąd OSTATECZNY do Piekła odsyła jedynie zatwardziałych grzeszników,
niezdolnych do refleksji.
W Piekle NIE MA refleksji. Więc co tu ma do rzeczy nieograniczony czas?
Czas na refleksje jest za życia - aby nawet najgorszy złoczyńca dostał
szansę, by swoim ŻYCIEM mógł jeszcze właściwie pokierować. Kara śmierci to
gwałt na tym - poprzez pozbawienie CZASU na refleksję w wyniku
nieodwracalności śmierci.

--
XL

10. Data: 2018-08-18 11:47:54

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-18 o 11:35, XL pisze:

> Piszecie o ,,czasie na refleksję" W PIEKLE???
> Tak, Piekło to nieskończoność czasu.

Skąd wiesz?

> Ale to nieodwracalna i jedyna
> prawdziwa KARA.

Skąd wiesz?

> [...]

Skąd wiesz?

> Sąd OSTATECZNY do Piekła odsyła jedynie zatwardziałych grzeszników,

Skąd wiesz?

> W Piekle NIE MA refleksji.

Więc co to za kara? Siedzą tam bezmyślnie? To chyba takiej roślince
wszystko jedno gdzie siedzi, nie?

> Więc co tu ma do rzeczy nieograniczony czas?
> Czas na refleksje jest za życia - aby nawet najgorszy złoczyńca dostał
> szansę, by swoim ŻYCIEM mógł jeszcze właściwie pokierować.

Ale po co bóg powołuje do życia złoczyńców? Przecież to bez sensu.

> Kara śmierci to
> gwałt na tym - poprzez pozbawienie CZASU na refleksję w wyniku
> nieodwracalności śmierci.

Strasznie okrutny ten wasz bóg.
Za co tak karze śmiercią te dzieci, które umierają z głodu?
Dlaczego pozbawia ich czasu na refleksję?

Albo dlaczego biernie się przygląda, gdy ksiądz pedofil gwałci dzieci?
Lubi patrzeć na swoich funkcjonariuszy?
Ja bym zareagował...

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr