Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada

41. Data: 2015-08-17 13:47:04

Temat: Odp: Odp: Odp: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnmt3hf6.3ct.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> [...]
> się jak głupi blaszką, że dom ma tak dobrze izolowany, że w środku jest
> względny chłodek. Do czasu. Po kilku dniach i tam robi się nadto gorąco.
> A wtedy jest zbyt późno, aby schłodzić całe cielsko ośmiopiętrowego
> budynku. Trzeba to robić za wczasu, z wyprzedzeniem. W krajach
> cieplejszych
> panują nad tym maszyny sterujące klimatyzacją. U nas pamiętać trzeba
> samemu.
>
> Może do czegoś przydadzą się moje rady. Wiele za nie oczekuję, ale jeśli
> w czasie wielkiego skwaru i śreżogi będę przechodził obok Waszego domu,

Dziekuje za rady.
Wody Ci u nas dostatek, karafke zawsze dostaniesz :)

@

---
Avast.

42. Data: 2015-08-17 22:29:34

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Samarytank@ pisze:

> Dziekuje za rady.
> Wody Ci u nas dostatek, karafke zawsze dostaniesz :)

W takim razie jeszcze jedna ciekawostka budowlana -- pod rozwagę
każdemu, kto planuje w najbliższym czasie własną budowę. Rzecz
w naszym kraju niemal niespotykana, a powszechna choćby po obu
stronach Adriatyku. Żelbetowa połać dachowa w domku ze spadzistym
dachem. Zamiast drewnianych krokwi -- dwuteowniki stalowe. Do tego
od spodu równiutki i gładziutki szalunek z płyty OSB, trochę zbrojeń
z drutu, a na to beton z gruchy. To zamiast dachowych desek. Potem
od góry styropian lub coś innego izolacyjnego, a na wierzch dachówka
-- z przewiewem pod nią. To nawet specjalnie drożej nie wychodzi.
O szczegóły należy pytać u dobrych architektów, dobrych konstruktorów
i dobrych wykonawców.

Nauczyliśmy się już nie lekceważyć izolacyjności budynku. Ale ile by
tej waty miniralnej w poddasze nie włożyć, zawsze w lecie będzie tam
za gorąco. Bo brakuje pojemności cieplnej, którą daje na przykład ta
warstwa betonu. W zimie nie ma problemu, da się zrobić na strychu
właściwą temperaturę -- im lepsza izolacja, tym tańsze grzanie. Ale
w lecie, gdy izolacja dobra, to w dzień jest bardzo gorąco, a w nocy
po prostu goroco (przy złej w dzień jest wściekle gorąco). Natomiast
większa pojemność cieplna sprawia, że jest szansa, by w dzień w środku
było chłodniej niż na zewnątrz -- a to znowu z powdu całkowania.

Jarek

--
Nie pij że ty chłopie wody
Bo ta woda tobie szkodzi

43. Data: 2015-08-18 00:49:59

Temat: Re: Odp: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Aug 2015 07:39:27 +0200, @ napisał(a):

> Masz dom, ktorego mury daja nieco chlodu.

Tak, owszem, mury z dobrej ceramiki oraz dobrze izolowany cieplnie sufit
nad piętrem (mamy blaszany dach, więc strych bardzo się nagrzewa) mają
bardzo dobre właściwości. Teraz, w te upały, wystarcza schładzanie domu
przez otwieranie wszystkich okien na noc i zamykanie wcześnie rano tych,
które są od wschodu - po czym sukcesywnie kolejnych, które słońce oświetla
w miarę przemieszczania się.
Przy zachowaniu dobrej wentylacji (trzeba robić to z głową - wiedzieć, co
otworzyć, na ile i z której strony) wieszam mokre prześcieradła (duża
powierzchnia parowania) na sznurze rozpiętym na wewnętrznej klatce
schodowej; daje to bardzo dobry efekt schładzania i jednocześnie
optymalnego nawilżenia powietrza.

> Gdybys mieszkala w centrum miasta, w bloku ocieplonym steropianem, ktory
> trzyma temperature jak termos,

Skoro styropian, to wnętrze nie powinno się tak strasznie nagrzewać. Gdyby
tylko ludzie kojarzyli to, co piszę wyżej, potrafiliby temu zapobiec
otwierając i zamykając okna o właściwej porze, zamiast w upały trzymać je
otwarte od rana do wieczora - najbardziej nagrzewa się wnętrze od gorącego
powietrza wchodzącego z zewnątrz właśnie przez ciągle otwarte okna. A oni
myślą, że jak okna otwarte, to schładzają.

> to pewnie bys sie tak nie cieszyla latem :)
> Z utesknieniem wyczekuje na te zawieruchy i zaluje, ze zimy z prawdziwego
> zdarzenia nie bylo juz od kilku lat.

No nie wiem, u nas są całkiem całkiem, a już ta ostatnia piękna była - też
się nią cieszyłam, bo przy moich fajerkach żadna zima mi nie straszna.

--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

44. Data: 2015-08-18 05:09:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powierzchnia parowania) na sznurze rozpiętym na wewnętrznej klatce
> schodowej; daje to bardzo dobry efekt schładzania i jednocześnie

Brzmi to jak praca na pełny etat na posadzie przewietrznego :-)

45. Data: 2015-08-18 12:31:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Aug 2015 22:09:54 -0500, Pszemol napisał(a):

> Brzmi to jak praca na pełny etat na posadzie przewietrznego :-)

Owszem, do tej pracy trzeba mieć pojęcie o fizyce, żeby stosować proste
sposoby pozwalające nie być niewolnikiem klimy.
Klimatyzacja zresztą jest dla mnie zabójcza - mam wrażliwe zatoki, mąż też.
W lipcu chorowałam poważnie z powodu przeziębienia od klimy w samochodzie,
zapmnieliśmy się albowiem i pracowała zbyt często.

46. Data: 2015-08-18 19:06:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, do tej pracy trzeba mieć pojęcie o fizyce, żeby stosować
> proste sposoby pozwalające nie być niewolnikiem klimy.

Co rozumiesz pod terminem "niewolnik klimy"?

> [...]
> W lipcu chorowałam poważnie z powodu przeziębienia od klimy
> w samochodzie, zapmnieliśmy się albowiem i pracowała zbyt często.

Nie wiem co to znaczy "klima w aucie pracowała zbyt często"
(u mnie się nastawia temperaturę jaką lubisz i nic nie ruszasz)
ale nie to jest interesujące - co mnie ciekawi to jak stwierdziłaś
ponad wszelką wątpliwość, że to właśnie klima była powodem
Twojej poważnej choroby a nie po prostu jakaś bakteria/wirus?

47. Data: 2015-08-18 20:03:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Aug 2015 12:06:02 -0500, Pszemol napisał(a):

> Co rozumiesz pod terminem "niewolnik klimy"?

Uzależnienie od klimy. To coś w stylu uzależnienia od prądu elektrycznego
33333-]

> Nie wiem co to znaczy "klima w aucie pracowała zbyt często"
> (u mnie się nastawia temperaturę jaką lubisz i nic nie ruszasz)

Mamy klimę manualną, specjalnie szukaliśmy samochodu z taką. Właśnie
dlatego, aby była możliwość włączenia/wyłączenia i regulacji w zależności
od warunków.

> ale nie to jest interesujące - co mnie ciekawi to jak stwierdziłaś
> ponad wszelką wątpliwość, że to właśnie klima była powodem
> Twojej poważnej choroby a nie po prostu jakaś bakteria/wirus?

Powodem mojej choroby było PRZEZIĘBIENIE.
Nie myl POWODU z CZYNNIKIEM CHOROBOTWÓRCZYM.

48. Data: 2015-08-18 22:08:28

Temat: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-18 o 20:03, Ikselka pisze:

> Mamy klimę manualną, specjalnie szukaliśmy samochodu z taką. Właśnie
> dlatego, aby była możliwość włączenia/wyłączenia i regulacji w zależności
> od warunków.

Potrafisz podać choć jeden model samochodu, który
odrzuciliście w swoich poszukiwaniach a który to
model posiada klimatyzację automatyczną
(lub inną ale nie manualną) i nie ma tam możliwości
wyłączenia czy regulacji
w zależności od warunków?

49. Data: 2015-08-18 22:10:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Aug 2015 22:08:28 +0200, cef napisał(a):

> [...]
> odrzuciliście w swoich poszukiwaniach a który to
> model posiada klimatyzację automatyczną
> (lub inną ale nie manualną) i nie ma tam możliwości

Po co?

50. Data: 2015-08-18 22:15:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mamy klimę manualną, specjalnie szukaliśmy samochodu z taką. Właśnie
> dlatego, aby była możliwość włączenia/wyłączenia i regulacji w zależności

Dobre! :-D

Ewa

Mycie auta - płyn nabłyszczający do zmywarki :-)
Mycie auta - płyn nabłyszczający do zmywarki :-)
Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
Cheap Dsquared2 Shoes Dsquared2 Jackets Dsquared2 Jeans wholesale www.FashionLeader.co
Cheap Prada shoes Prada T-shirts Prada Jeans Prada Handbags Prada sunglass Prada wallets Prada belts wholesale www.FashionLeader.co