Re: Odp: Odp: Odp: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada

Newsgroups: pl.rec.dom
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Odp: Odp: Odp: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
<mqp7mm$70n$1@node2.news.atman.pl> <mqq1gg$4ei$1@dont-email.me>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<mqs0kt$ei2$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<mqshr8$s1$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 17 Aug 2015 22:29:34 +0200

Samarytank@ pisze:

> Dziekuje za rady.
> Wody Ci u nas dostatek, karafke zawsze dostaniesz :)

W takim razie jeszcze jedna ciekawostka budowlana -- pod rozwagę
każdemu, kto planuje w najbliższym czasie własną budowę. Rzecz
w naszym kraju niemal niespotykana, a powszechna choćby po obu
stronach Adriatyku. Żelbetowa połać dachowa w domku ze spadzistym
dachem. Zamiast drewnianych krokwi -- dwuteowniki stalowe. Do tego
od spodu równiutki i gładziutki szalunek z płyty OSB, trochę zbrojeń
z drutu, a na to beton z gruchy. To zamiast dachowych desek. Potem
od góry styropian lub coś innego izolacyjnego, a na wierzch dachówka
-- z przewiewem pod nią. To nawet specjalnie drożej nie wychodzi.
O szczegóły należy pytać u dobrych architektów, dobrych konstruktorów
i dobrych wykonawców.

Nauczyliśmy się już nie lekceważyć izolacyjności budynku. Ale ile by
tej waty miniralnej w poddasze nie włożyć, zawsze w lecie będzie tam
za gorąco. Bo brakuje pojemności cieplnej, którą daje na przykład ta
warstwa betonu. W zimie nie ma problemu, da się zrobić na strychu
właściwą temperaturę -- im lepsza izolacja, tym tańsze grzanie. Ale
w lecie, gdy izolacja dobra, to w dzień jest bardzo gorąco, a w nocy
po prostu goroco (przy złej w dzień jest wściekle gorąco). Natomiast
większa pojemność cieplna sprawia, że jest szansa, by w dzień w środku
było chłodniej niż na zewnątrz -- a to znowu z powdu całkowania.

Jarek

--
Nie pij że ty chłopie wody
Bo ta woda tobie szkodzi