Re: Ślimak

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Ślimak
Newsgroups: pl.rec.dom
Date: Sat, 2 Apr 2016 22:04:28 +0200

Dnia Sat, 2 Apr 2016 14:56:51 +0200, wolim napisał(a):

> Nie, ponieważ bardzo szpeci podwórko, a poza tym gaz z butli jest drogi.

Cena to cena, ale cóż, coś za coś, pyłu przynajmniej nie ma. Co zaś do
szpecenia to ja akurat mam gdzie schować, bo las i krzaki mam wokół domu,
więc zamaskować łatwo. Mogę obsadzić dodatkowo czymś, co się pnie.

> Mam kocioł z dodatkowym rusztem. Poza sezonem grzewczym, jak mi się
> chce, a ostatnio rzadko, bo się zrobiłem leniwy, palę drzewem. Znaczy
> grzeję wodę w zasobniku. Pierwsze dwa sezony grzałem wodę tylko paląc w
> kotle, ale w ubiegłym już nawet nie zamontowałem rusztu, bo tak mi się w
> dupie poprzewracało :) Włączam grzałkę w bojlerze i tyle.
>
> A poza tym mam jeszcze kominek. Dom mały, to jak nahajcuję solidnie, to
> wszędzie ciepło. Ale szczerze mówiąc, nawet w kominku mi się palić nie
> chce.

U nas kominke zszedł na drugi plan, gdy pojawiła się kaflowa kuchnia - to
przy niej wysiadujemy, nawet goście mi się pchają, żeby przy niej
posiedzieć :-))

> Przepalam od czasu do czasu, raz na dwa tygodnie, bo jak się komin
> wyziębi, to cug się odwraca i śmierdzi w domu.
>
> Jakbym miał podłogówki wszędzie, to pewnie bym teraz montował pompę
> ciepła.

Mamy fotowoltaikę - może nie do grzania zimą, ale wygoda będzie latem, a
już od lutego mamy w słoneczny dzień od 9ej do 15ej około 2000-25000 W, a
teraz nawet nieco ponad 3000. Dziś pralka "chodziła" na samym słoneczku,
dwa pełne wsady uprała. Latem będę gotować na elektrycznej płycie :-)
Niedługo założą nam licznik dwukierunkowy i będzie rozliczany prąd
dostarczony z ogniw FW do sieci, więc może w rocznym rozrachunku zmaleje
koszt grzania prądem zimą :-)

> Ale nie mam, to muszę drugi dom stawiać, bo to palenie, mimo że
> ekogroszek mało obsługowy, już mnie wk*rwia solidnie. U mnie to jest
> tak, że jak się kończy palenie, to się zaczyna koszenie (pół hektara
> mam, więc jest co kosić).

Omg, toż to niewola - my już dawno przestaliśmy kosić nasz hektar i
dwadzieścia trzy ary przy domu, więc piękny las rośnie :-)

> Czyli pół roku robię za palacza, a drugie pół
> za kosiarza. I tak na okrągło. Dobrze, że przy jednym i drugim wychylić
> można conieco, czemu zadość zamierzam uczynić kończąc pisać te słowa.
> Dzisiaj pierwsze koszenie! Wiosna.

No, wiosna, ja dziś spotkałam taki piękny widok jakieś 300 m od domu w
prostej linii:
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1362869
Serce roście - ludzie stęsknieni za wiosną aż się zbiegli, samochody się
zatrzymywały. Miło boćkom mieszkać w naszej okolicy, miło i nam z nimi - a
i CZARNE się trafiają! :-)