Ślimak

1. Data: 2016-03-31 19:13:47

Temat: Ślimak
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takiego oto natrafiłem dzisiaj w ... piecu:

http://sebobialy.net:82/slimak.jpg

Smutny jest los palących węglem. Tym bardziej że jak się okazało wymiar
nietypowy i będzie trzeba dorabiać :/.

Dla osób ktore chciałby by się dowiedzieć ile wytrzymał: 4 lata palenia
non-stop (w lato też, grzeje wodę). Palę dobrym, ale mokrym weglem (na
śląsku nie sposób kupić dobrego węgla, w Białymstoku mają znacznie lepszy).

Ehhh... dobrze że jeszcze gaz i kominek zostały bom przewidujący...

2. Data: 2016-03-31 22:12:11

Temat: Re: Ślimak
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 19:13:47 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
> śląsku nie sposób kupić dobrego węgla, w Białymstoku mają znacznie lepszy).
>
> Ehhh... dobrze że jeszcze gaz i kominek zostały bom przewidujący...

Jaki masz piec? - konkretnie?

3. Data: 2016-03-31 22:19:34

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-03-31 22:12, Ikselka wrote:
> Jaki masz piec? - konkretnie?

Nazywa się KWM-SGR i zrobiony był w Pleszewie, w jednej z miliona firm
które robia tam kotły. Śjakieś 25kW.

4. Data: 2016-03-31 22:47:04

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śląsku nie sposób kupić dobrego węgla, w Białymstoku mają znacznie lepszy).
>
> Ehhh... dobrze że jeszcze gaz i kominek zostały bom przewidujący...

4 lata dla ślimaka to i tak sporo. Mój też padł po czterech chyba, a u
znajomych ledwo 3 wytrzymał. Nie ma co narzekać. To jest element
eksploatacyjny i ma prawo się wytrzeć. Ja zamawiałem na allegro, ponad
sto złotych, ale wygląda naprawdę solidnie i do tego jeszcze gość mi
dospawał pazur, który ładnie wygarnia węgiel z kielicha i od ponad roku
ani razu mi zawleczki nie zerwało. Robią praktycznie każdy wymiar,
poszukaj sobie.

Z innych ciekawostek - jestem już prawie po ósmym sezonie używania
ekogroszku i do wymiany nadaje się zasobnik na węgiel. Jest już tak
przeżarty rdzą, że kolejnego sezonu nie wytrzyma. W niektórych miejscach
już są wykwity na wylot, a blacha jest grubości papieru.

Pozdrawiam,
MW

5. Data: 2016-03-31 23:12:29

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-03-31 22:47, wolim wrote:
> 4 lata dla ślimaka to i tak sporo. Mój też padł po czterech chyba, a u
> znajomych ledwo 3 wytrzymał. Nie ma co narzekać. To jest element
> eksploatacyjny i ma prawo się wytrzeć.

Też nie narzekam. Wręcz cieszę się że po raz pierwszy zerwał zawleczkę
jak już nie miał czym popychać węgla i zrobił to na wiosnę.

> Robią praktycznie każdy wymiar,
> poszukaj sobie.

Wiem, na szczęscie moj ma jeszcze resztki czegoś co można pomierzyć.

> [...]
> przeżarty rdzą, że kolejnego sezonu nie wytrzyma. W niektórych miejscach
> już są wykwity na wylot, a blacha jest grubości papieru.

Mój też rdzewieje. Paćkalem to czymś super na rdze i w ogóle, ale w
środku jest chyba kwasowa atmosfera i żre nad pojęcie bez względu na
powłokę. W zasadzie mi nie zależy gdyby nie to że jest pierdyliard
rozstawów śrub, otworów, szerokości itp. bez spawacza się nie obejdzie,
albo nawet lepiej, bedzie powód do zakupu spawarki :D

6. Data: 2016-03-31 23:28:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:12:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
> rozstawów śrub, otworów, szerokości itp. bez spawacza się nie obejdzie,
> albo nawet lepiej, bedzie powód do zakupu spawarki :D

Czytając powyższe posty odechciewa mi się kupna pieca na ekogroszek, z
podajnikiem. Chyba poprzestaniemy na naszym tradycyjnym bezawaryjnym
"Zębcu" na węgiel/koks, a dokupimy piec i instalację gazową, mając w
odwodzie także pokojowe piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem...

7. Data: 2016-03-31 23:29:29

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-03-31 23:28, Ikselka wrote:
> Czytając powyższe posty odechciewa mi się kupna pieca na ekogroszek

Wymiana slimaka co 4 lata (jakieś 1h jak się nie wie jak) i malowanie
zasobnika co 4 lata. Faktycznie, nie ma się co równać z ręcznym
dorzucaniem co pare godzin paliwa na ruszt.

> "Zębcu" na węgiel/koks, a dokupimy piec i instalację gazową, mając w
> odwodzie także pokojowe piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem...

A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

8. Data: 2016-03-31 23:42:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:29:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> Wymiana slimaka co 4 lata (jakieś 1h jak się nie wie jak) i malowanie
> zasobnika co 4 lata. Faktycznie, nie ma się co równać z ręcznym
> dorzucaniem co pare godzin paliwa na ruszt.

Bez przesady - duży piec wystarczy "załadować" koksem raz na
kilka/kilkanaście godzin. Jednakże szukamy dodatkowego sposobu "grzania",
na wypadek, kiedy np nie będzie nas w domu albo po prostu siły "siądą".

> A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

Nie wymiana, a dołożenie innej możliwości. Piece aku już mamy. Co do pompki
ciepła - zimą jakoś nie bałdzo wierzę, aby "to" mogło ogrzać cały dom.
Zwłaszcza że u nas piachy-piachy, czyli głębokość przemarzania gruntu duża.
A pompa ciepłą to jednocześnie wychładzanie gruntu...

9. Data: 2016-03-31 23:45:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:29:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

http://eko.org.pl/energia/book1.php?dzial=3&kat=33&a
rt=84

10. Data: 2016-03-31 23:45:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:42:32 +0200, Ikselka napisał(a):

> Zwłaszcza że u nas piachy-piachy, czyli głębokość przemarzania gruntu duża.
> A pompa ciepłą to jednocześnie wychładzanie gruntu...

http://eko.org.pl/energia/book1.php?dzial=3&kat=33&a
rt=84

Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
Re: Instalacja gazowa - przepisy UE