Ślimak

11. Data: 2016-03-31 23:47:25

Temat: Re: Ślimak
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-03-31 23:42, Ikselka wrote:
> Bez przesady - duży piec wystarczy "załadować" koksem raz na
> kilka/kilkanaście godzin.

No to gdzie tu przesada skoro pisalem o paru godzinach ;) ?

> Jednakże szukamy dodatkowego sposobu "grzania",
> na wypadek, kiedy np nie będzie nas w domu albo po prostu siły "siądą".

Eko się do tego sprawdza. Z tydzien pochodzi na zasobniku, po
zmniejszeniu temp znacznie dłużej. Gdyby nie fakt że w kotlowni jest syf
to bylo by idealnie. W tym roku zamierzam syf ukrucić paląc pellet.

> Nie wymiana, a dołożenie innej możliwości. Piece aku już mamy. Co do pompki
> ciepła - zimą jakoś nie bałdzo wierzę, aby "to" mogło ogrzać cały dom.
> Zwłaszcza że u nas piachy-piachy, czyli głębokość przemarzania gruntu duża.

Przemarzania gruntu w naszym kraju nie widziano od lat 80tych ;) Chyba
że mówimy o suwalszczyźnie, gdzie podobno na dużej głebokości odkryto
wieczną zmarzlnę.

12. Data: 2016-03-31 23:48:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:29:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

http://eko.org.pl/energia/book1.php?dzial=3&kat=33&a
rt=84

A piachy, jak wiadomo, szybko stygną zimą, choć może i szybko sie
nagrzewają, jednakże właśnie w tej relacji rekompensata ciepła utraconego
zimą może latem nie być wystarczająca dla działania pompy...

13. Data: 2016-04-01 01:03:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:47:25 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> Przemarzania gruntu w naszym kraju nie widziano od lat 80tych ;) Chyba
> że mówimy o suwalszczyźnie, gdzie podobno na dużej głebokości odkryto
> wieczną zmarzlnę.

Ewidentnie mylisz techniczne pojęcie głębokości przemarzania gruntu z
wieczną zmarzliną.

"2. Głębokość przemarzania gruntu: w warunkach zimowych może dochodzić do
spadku temperatury gruntu poniżej 0oC. W konsekwencji znajdująca się tam
woda, zamarzając, będzie zwiększać swoją objętość, powodując wysadziny. Z
tego powodu spód fundamentu musi się znajdować niżej niż największa
głębokość przemarzania, która zależy od strefy klimatycznej. Dla Polski
podział na strefy został zdefiniowany w normie (rys. 4)."
http://www.inzynierbudownictwa.pl/drukuj,7176

Rys. 4:
http://www.inzynierbudownictwa.pl/images/magda/ib_04
_13/fund5.jpg

14. Data: 2016-04-01 10:43:29

Od: "erth01" <no_m@il_please> szukaj wiadomości tego autora

> Takiego oto natrafiłem dzisiaj w ... piecu:
> http://sebobialy.net:82/slimak.jpg

To i tak późno slimak zrywał zawleczkę, ja miałem ślimak w dużo lepszym
stanie a ciągle zrywał zawleczkę i musiałem go wymienić.

A jak wygląda rura, w której pracuje ślimak? W moim przypadku wytarty ślimak
wytarł również rure podajnika oraz kolano retorty i po jakimś czasie
musiałem również wymienić te części.

15. Data: 2016-04-01 21:16:29

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-04-01 01:03, Ikselka wrote:
> Ewidentnie mylisz techniczne pojęcie głębokości przemarzania gruntu z
> wieczną zmarzliną.

Ewidentnie mylisz ewidentny żart z powagą.

16. Data: 2016-04-01 21:17:42

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-04-01 10:43, erth01 wrote:
> A jak wygląda rura, w której pracuje ślimak? W moim przypadku wytarty
> ślimak wytarł również rure podajnika oraz kolano retorty i po jakimś
> czasie musiałem również wymienić te części.

Trudno to oceniać nie mając jakis pomiarów grubości scianek, ale na oko
środek jest w całkiem niezłym stanie. Myślę że jeszcze jeden ślimak
wytrzyma.

17. Data: 2016-04-01 21:36:40

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-31 o 23:28, Ikselka pisze:

> Czytając powyższe posty odechciewa mi się kupna pieca na ekogroszek, z
> podajnikiem. Chyba poprzestaniemy na naszym tradycyjnym bezawaryjnym
> "Zębcu" na węgiel/koks, a dokupimy piec i instalację gazową, mając w
> odwodzie także pokojowe piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem...

Ty jesteś na emeryturze, więc masz dużo czasu, żeby pieca doglądać. Ja,
niestety, cierpię na jego wieczny brak, stąd ekogroszek. Jak się
budowałem, to pompy ciepła miały kosmiczne ceny, a na gaz nie ma
perspektyw na najbliższe kilka lat. Więc to był wybór optymalny.

Pozdrawiam,
MW

18. Data: 2016-04-01 22:15:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 21:16:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> Ewidentnie mylisz ewidentny żart z powagą.

Aha. Jednak inni też mogli pomylić, c'nie?
3-]

19. Data: 2016-04-01 22:22:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 21:36:40 +0200, wolim napisał(a):

> Ty jesteś na emeryturze, więc masz dużo czasu, żeby pieca doglądać.

Nie jestem na emeryturze, ale to prawda, czas mam. Tyle że to mąż dogląda
pieca, choć nie jest na emeryturze i nie ma czasu :-)

> Ja,
> niestety, cierpię na jego wieczny brak, stąd ekogroszek. Jak się
> budowałem, to pompy ciepła miały kosmiczne ceny,

Owszem, kiedy my budowaliśmy, też tak było.

> a na gaz nie ma
> perspektyw na najbliższe kilka lat.

Nie myślisz o "butli" przy domu?

> Więc to był wybór optymalny.

Paliwo stałe - owszem. Tylko ten ekogroszek... To zawężanie sobie wachlarza
paliw, niepotrzebne uzależnianie się od jednego producenta jednego rodzaju
paliwa. W razie braków asortymentu czy w razie klęski - co zrobisz? My w
życiu nie zrezygnujemy ze zwykłego pieca, tj takiego zupełnie bez
elektroniki (elektronika to krańcowe uzależnienie ogrzewania od prądu!) i
uniwersalnego co do paliwa. Oprócz niego wstawimy jakiś inny piec,
oczywiście - dlatego myślimy nad wyborem. Na "czarną godzinę" i dla
przyjemności mamy kuchnię kaflową, w której spali się wszelkie drewno i
węgiel, wodę zagrzeje, ugotuje...

20. Data: 2016-04-02 09:19:36

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-01 o 10:43, erth01 pisze:

> [...]
> ślimak wytarł również rure podajnika oraz kolano retorty i po jakimś
> czasie musiałem również wymienić te części.

U mnie też kolano było do wymiany.

Pozdrawiam,
MW

Re: Instalacja gazowa - przepisy UE