Sliwki:)

1. Data: 2005-09-21 19:48:40

Temat: Sliwki:)
Od: "Zi3lu" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Dostalem od znajomego skrzynke sliwek zoltych i fioletowych:)Macie
jakies pomysly co z tym zrobic oprocz jedzenia na surowo?:)Pozdrawiam

2. Data: 2005-09-22 02:30:02

Temat: Re: Sliwki:)
Od: "UFOLudek" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W mojej rodzinie jest takie tradycyjne danie na myśl o którym wielu ludzi
"wstrzącha" od połaczenia smaków.
Jest to wpierzowina (karkówka lub lepiej biodrówka) którą krótko podsmaża
się i podlewa niewielką ilością wody. Przypraw niewiele: sól pieprz, troszkę
majeranku. Mięso musi być podsmażone na brązowo aby z niego zrobił się dobry
naturalny sos pieczeniowy. Dusi się ją potem do miękkości w małej ilości
niezagęszczanego sosu, od czasu do czasu uzupełniają wodę. Moja modyfikacja
pozwala uzupełniać sos białym winem. Do tego podaje się knedle ziemniaczane
ze śliwkami i młodą kapustę duszoną w tłuszczu i własnym sosie (może być z
małym dodatkiem wędzonych skwarek).
Niektórych dziwi a nawet odrzuca zestawienie knedli z lekko posłodzonymi w
środku śliwkami z pieczonym/duszonym mięsem ale to jest pyszne.
Knedli można narobić więcej niż potrzeba. Nadmiar można ugotować od razu
albo zamrozić. Na na drugi dzień można podawać z takim samym mięsem lub
samodzielnie ze śmietaną ale polane masłem z bułką tartą. Trzeba je do tego
celu podsmażyć na maśle.

3. Data: 2005-09-22 19:12:17

Od: "swistak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Winko jest dobre :-))

Dżemik ;-)

Smacznego
KOT

4. Data: 2005-09-23 07:14:00

Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo zamrozić. Na na drugi dzień można podawać z takim samym mięsem lub
> samodzielnie ze śmietaną ale polane masłem z bułką tartą. Trzeba je do

u mnie sie jadlo knedle z truskawkami+schabowy+kapustka. wiec jeszcze
wiekszy
sajgon ;-)

--
pozdr