Smaki

31. Data: 2017-08-05 22:55:06

Temat: Re: Smaki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> No więc własnie niekoniecznie. Smak (i połączony z nim węch) są
> najbardziej tajemniczymi zmysłami ze wszystkich. Można postawić
> śmiałą hipotezę, że każdy odczuwa to inaczej. Pewnie legnie ona
> przy dokładniejszych badaniach, ale bliżej jej do prawdy, niż
> stwierdzeniu, że wszyscy mamy tak samo.

Podejrzewam, że i jedno i drugie. Tzn. smak i geny.

> [...]
> smakiem (lub zapachem) coś innego, druga zaś druga uważa, że tak nie
> jest, za to podobieństwo znajduje w czymś innym. To pokazuje jak złożoną
> jest przestrzń smaków i zapachów.
>
> Ale wróćmy do PTC i okolic, oraz do uwarunkowań genetycznych. Zmysł
> ten mógł bezkarnie uwstecznić się u ludów mięsożernych. Z Eskimosem
> źle się o rozkoszach podniebienia gada, każda foka smakuje tak samo,
> subtelność doznań nie zwiększa szans na przeżycie. Ludy żywiące się
> roślinkami mają odwrotnie. W Europie upośledzenie odczuwania PTC
> jest powszechne, wśród czarnych mieszkońców Afryki niespotykane.

Podobnie jest chyba z odczuwaniem zapachu i smaku mięsa z knura - jedni
czują, inni nie. Albo specyficzny zapach moczu po szparagach, też ponoć
nie wszyscy odczuwają.

> Jarek
>
> PS
> Louis de Funes w filmie "Skrzydełko czy nóżka" utracił smak. Ale nie
> przeszkodziło mu to w określaniu rocznika wina, szczepu i położenia
> stoku -- dość mu było, że popatrzył pod światło na kieliszek. Miał
> facet talent. Ale takie rzeczy, to tylko w komediach filmowych.
> Albo w Usenecie. Też w jego komedianckim odłamie.

A to niezła komedia była.

Ewa

32. Data: 2017-08-05 22:55:51

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Albo udusić.

Nie nie nie nie! Dobrze widać do czego prowadzi duszenie w sobie
takich rzeczy.

--
Jarek

33. Data: 2017-08-05 23:10:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Podejrzewam, że i jedno i drugie. Tzn. smak i geny.

Geny warunkują smak. Ktoś nie ma odpowiedniego genu, to i smaku nie
wyczuje, choćby nie wiem jak się starał. To nie talent -- komuś coś
się tak recesywnie poskładało, to może nawet goryczy piołunu nie
poczuć.

> Podobnie jest chyba z odczuwaniem zapachu i smaku mięsa z knura
> - jedni czują, inni nie.

Ciekawym czy zbadano korelację z płcią smakujcych i wąchających.

> Albo specyficzny zapach moczu po szparagach, też ponoć nie wszyscy
> odczuwają.

Dla mnie jest on specyficzny, ale nie jest zapachem moczu.

> A to niezła komedia była.

Ta tutaj? A owszem.

Jarek

PS
Kwitnie u mie teraz w ogrodzie brugmansja. Jak wściekła. No i pachnie tak,
że aż na ulicy czuć. Przyjemnie bardzo -- tu wszyscy są zgodni. Ja ten
zapach znajduję podobnym do jednego z psiukaczy na komary. Ktoś z gości
zaprzeczył -- że żadnego podobieństwa nie wyczuwa.

--
Od absyntu -- koniec talyntu.

34. Data: 2017-08-06 01:16:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry <t...@g...com> wrote:

> Tu nie ma zaprzeczenia i nigdy nie było.
>
> Jedno jest pewne : Jesteś o całe lata świetlne do przodu w rozwoju
> itelektualno-emocjonalnym.

Jestem czarownicą. Niektórzy tutaj już się o tym przekonali.

> A ja myślałem że Ty masz po prostu ordynarny
> ego trip co każdemu się czasami zdarza. Nawet wielkim ))

Nadal nie rozumiesz - po prostu.
Życzę uspokojenia. Talentu nie, bo talent się ma albo nie.

35. Data: 2017-08-06 08:07:23

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-05 o 20:36, Animka pisze:

> TAK.
> Ponadto każdy człowiek powinien posiadać na języku kubki (czy jakoś
> tak) smakowe, więc chyba każdy smak czy niesmak czuje.
> Gorzej jak ktoś nie posiada tych kubków smakowych.

Zasadniczo każdy zdrowy człowiek posiada takie kubki. Tylko wielu mimo
ich posiadania na silę usiłuje dostosować się do idiotycznej mody
lansowanej przez tzw celebrytów. Ja na ten przykład nie będę udawał że
kawior to "niebo w gębie" bo wręcz jego smak aż mnie odrzuca. Także nie
będę udawał że niedogotowany makaron to jest to.. Jeden nie wyobraża
sobie "dobrej" wędliny bez dodatku czosnku, a drugi wręcz mdleje na sam
jego zapach I jak tu mówić wobec powyższego o jakichś talentach, o darze
gdy oceniamy poczucie smaku?

36. Data: 2017-08-06 10:42:01

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 06.08.2017 01:16, XL wrote:

> Jestem czarownicą. Niektórzy tutaj już się o tym przekonali.

No to Houston mamy problem.
Bo widzisz ja mam ogromną słabość do czarownic, do tych tańczących też....))
Narazie pozwolę Ci jeszcze trochę pofikać i pobrykać. W swoim czasie,
powtarzam w swoim czasie zgriluje Ciebie na stosie i to w sosie własnym.
(kilka czarownic już sie o tym przekonało..)))

Narazie snij swój sen Królowo i odreagowywuj jak należy.
Dobrego dnia. ))

37. Data: 2017-08-06 11:08:51

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-05 o 13:54, XL pisze:

> Cóż, oni po prostu też byli formatu XL.

> Nie ma czego. Jeden pięknie tańczy sam z siebie, a drugi nawet na
> najlepszych kursach nigdy się nie nauczy. //nb. świetnie tańczę
Ciekawe, Kolega z PAU opowiadał mi że stacja sejsmologiczna w Ojcowie
zarejestrowała silne wstrząsy na kierunku scyzorykowo- świętokrzyskim.
Przyczyna - awantura albo tańce... :)
pozdr
Stefan

38. Data: 2017-08-06 16:42:38

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mówimy o jedzeniu, tylko o poczuciu smaku.

A to nie jest to samo?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

39. Data: 2017-08-06 16:47:01

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedna i ta sama potrawa, także lek
może być jednego dnia pyszne, a drugiego ohydne.

To się czuje jak się człowiek wsmakuje.
To nie zależy od samego smaku, od kubkuw smakowyh,
a od tego co organizmowi w danym momencie jest potszebne , lub co szkodzi.
Szkodliwe będzie niesmaczne, a zdrowe będzie pyszne.

Cukier ma zawsze ten sam smak,a cukszykowi raz zasmakuje,
a innym razem nie wypije nawet kwaskowatego soku, bo za słodki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

40. Data: 2017-08-06 21:04:24

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-06 o 08:07, Trybun pisze:

> Zasadniczo każdy zdrowy człowiek posiada takie kubki.
Moja koleżanka powiedziala, że jej jakaś koleżanka nie ma- od czasu
kuracji antybiotykowej. Były (może i jeszcze są) takie antybiotyki-np.
na anginę, że ludziom nawet słuch uszkadzały. Nie pamiętam jaka była
nazwa tego antybiotyku.
> Tylko wielu mimo ich posiadania na silę usiłuje dostosować się do
> idiotycznej mody lansowanej przez tzw celebrytów.
Te ośmiorniczki to "jedni panowie" jedli chyba dla szpanu, a nie smaku.
> Ja na ten przykład nie będę udawał że kawior to "niebo w gębie" bo
> wręcz jego smak aż mnie odrzuca.
Tak samo jak mnie. Siostra przywoziła kiedyś dużo, całymi kartonami ze
Szwecji. Chyba ani razu tego nie tknęlam, a moja córka kładła sobie na
chleb z masłem i z szynką!
Natomiast kawa czekoladowa to było coś wspaniałego. Tęskno mi za tą
kawą, ale nie pamiętam jak się nazywala.
> [...]
> mdleje na sam jego zapach I jak tu mówić wobec powyższego o jakichś
> talentach, o darze gdy oceniamy poczucie smaku?

Przez osobę śmierdzącą czosnkiem musiałam kiedyś wysiąść z autobusu, bo
zrobiło mi się slabo i niedobrze. Spóźniłam się do pracy przez to.
Z apteki też kiedyś wyszłam, bo ktoś przyszedł naszprycowany czosnkiem.
W ogóle nie jem tego co zawiera czosnek. Ile to ja już wędlin
powywalałam, bo zalatywały....Pieniądze po prostu "wyrzucone w błoto".

--
animka

Upał.
Kiszenie
Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem