Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)

1. Data: 2004-04-24 17:34:54

Temat: Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dziś z NGI* na smardzach,tam, gdzie można je zbierać :) Policzyłam
je - 62 sztuki (w moim dużo skromniejszym koszyczku), przepyszne okazały
się uduszone na maśle :)Zupa z szyszkówek też niczego sobie :)

I było mnóstwo olbrzymich winniczków. Oto pytanie: w przepisach
wygooglowałam, że muszą się przegłodzić, a słyszałam z kilku
niezaleznych źródeł, że nalezy je podhodowac przez tydzień w mące - jak
z tym jest?

* NGI -Naczelny Grzybiarz Internetu
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-04-24 18:27:37

Temat: Re: Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Apr 2004 19:34:54 +0200, BasiaBjk
<b...@q...pl> wrote:

> [...]
>wygooglowałam, że muszą się przegłodzić, a słyszałam z kilku
>niezaleznych źródeł, że nalezy je podhodowac przez tydzień w mące - jak

a dlaczego chcesz meczyc zwierzeta? slimaki chyba samej maki nie
lubia...lubilabys? :P

trys, z Frontu, tego od sledzi, slimakow , zab i innej dziczyzny
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-24 18:33:00

Temat: Re: Smardze i ?limaki (chwalę się i pytam)
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson napisała:

> a dlaczego chcesz meczyc zwierzeta? slimaki chyba samej maki nie
> lubia...lubilabys? :P

Myślę, ze lubiłabym slimaki dobrze przyrządzone... ;)
Ale za to nie jem cielątek, o! :)
--
pa, Basiabjk

1. Data: 2004-04-24 18:41:26

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 24 avril 2004 ŕ 20:27:37, Krysia Thompson a écrit :

> a dlaczego chcesz meczyc zwierzeta? slimaki chyba samej maki nie
> lubia...lubilabys? :P

Osobom ktore chcialyby spozyc wlasnorecznie zebrane winniczki spiesze
wyjasnic ze zwierzeta te nalezy torturowc przez minimum tydzien
(glodzeniem, karmieniem maka, moczeniem w kwasnym srodowisku na
zywo...)

> trys, z Frontu, tego od sledzi, slimakow , zab i innej dziczyzny

Howgh

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-04-24 18:48:22

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> [...]
> wyjasnic ze zwierzeta te nalezy torturowc przez minimum tydzien
> (glodzeniem, karmieniem maka, moczeniem w kwasnym srodowisku na

Aż tak...??? :(
To winniczki otrzymują wolność :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-04-24 19:02:42

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjasnic ze zwierzeta te nalezy torturowc przez minimum tydzien
> (glodzeniem, karmieniem maka, moczeniem w kwasnym srodowisku na

A sprobuj kiedys bez tortur :) Okaze sie, ze wystarczy je potrzymac 2-3
dni w czystych lisciach zmienianych codziennie (np salacie) i wystarczy.
Oczywiscie gotuje sie je bez muszli. Efekt sprawdzony wielokrotnie.

D.

1. Data: 2004-04-24 19:25:39

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Byłam dziś z NGI*
> * NGI -Naczelny Grzybiarz Internetu

A ktoz to taki?

Dorota, zaciekawiona

1. Data: 2004-04-24 19:28:05

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dorka napisał:

> A ktoz to taki?

Zenit
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/eksper1.htm
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-04-24 19:48:50

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zenit
> http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/eksper1.htm

Tak myslalam, Tobie to dobrze, mi za daleko z Wawy, zazdroszcze,
pozdrawiam:-)

Dorota

1. Data: 2004-04-24 19:50:53

Od: "Zenit" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> * NGI -Naczelny Grzybiarz Internetu
Aby potwierdzić że Basia znalazła naprawdę tyle pięknych smardzy muszę
pochwalić się że ja znalazłem delikatnie mówiąc podobną ilość smardzy... tu są
na talerzu http://212.14.33.2/~gory/GALERIE/24_04_04/smardz9.jp
g a tu mała
galeria smardzy z tej wyprawy
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/smardze_24_04_04
.htm
Muszę przyznać że pomagałem w łapaniu kilku ślimaków ale jakoś nie mając
przekonania do potrawy z ślimaków mam tylko ochotę skosztować jednego już
gotowego do konsumpcji. Aby ktoś nie zarzucił nam łamanie prawa (zbieranie
smardzy bedących pod ochroną) podkreślam że smardze były zbierane na Słowacji
gdzie można je zbierać (jedyny problem to wiedzieć gdzie rosną) . Smardze jak
ostatnio donosił Teleekspres do Polski sprowadzane są właśnie ze Słowacji i
Francji (z moich informacji wynika że również z Litwy) dla ciekawych co na
temat smardzy i ich wąłasności smakowych mówiono w Teelekspresie podaje linkę z
fragmentem (do ściągnięcia) tej informacji.
http://212.14.33.2/~gory/GALERIE/smardze.asf
Basiu dziękuje za tak szacowny tytuł NGI nie wiem czy jestem godzien takiego
tytułu...
Pozdrawiam
Zenit
www.NaGrzyby.pl www.grzyby.and.pl www.fungi.pl