Soczewki kontaktowe-czy dobre rozwiazanie?

1. Data: 2005-03-07 13:14:05

Temat: Soczewki kontaktowe-czy dobre rozwiazanie?
Od: " fionka" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej jak to jest kiedy nosi sie soczewki? Czy one są faktycznie wygodniejsze
od okularów? ja noszę jak narazie okulary , ale zaczyna mnie wkurzać
ogladanie swiata ciągle przez szkiełka, szczególnie koszmarnie jest w taka
pogodę jak jest aktualnie -ciagle zaparowane, mokre, ble :( Czy soczewki
trudno włożyć do oka, jak dzialają na oko? Jakie są dobre? Bylam nawet u
lekarza i zaproponował mi soczewki Ciby, ale postanowilam jeszcze chwilke się
wstrzymac i dowiedzieć jakiś bliższych informacji o soczewkach.

1. Data: 2005-03-07 13:33:43

Temat: Re: Soczewki kontaktowe-czy dobre rozwiazanie?
Od: "Lena Lena" <m...@u...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jestem może najlepszym doradcą w sprawie soczewek gdyz nie nosze ich
zbyt czesto ale moge podzielić się swoimi uwagami.
mam niewielka wadę wzroku bo -1 w każdym oku, ale juz przy takiej wadzie nie
wiedz napisów w kinie, osób z daleka itp. okulista polecił mi noszenie
okularów nie non stop ale wtedy gdy tego potrzebuje, zaczęłam nosić okulary
ale nie mogłam ich nosić w czasie uprawiania sportu (rzecz oczywista) , tzn.
w czasie gry w tenisa. Z uwagi na to że nie gram codziennie postanowiłam
zakupić jednodniowe soczewki kontaktowe. na początku męczyłam się starsznie
przy wkładaniu i zdejmowaniu, myslałam ze nigdy się do tego nie
przyzwyczaję, ale jednak po jakims czasie nie mam z tym żadnych problemów.
co więcej noszę się z zamiarem kupna miesiecznych, bo z tymi jednodniowymi
jest więcej zamieszania , no i wychodzi 50% drożej.
pomijając początkowe problemy z przyzwyczajaniem sie do wkładania i
zdejmowania soczewek, wg mnie mają one same zalety:
1) znika problem ciągle brudnych szkieł (co wg. mnie może prowadzic do
pogorszenia wady, bo nie sposób ciągle okularów czyścic, a więc siłą rzeczy
przez sporą częśc czasu w normalnych okularach patrzy się na świat przez
niedokońca klarowne szkła)
2)znika problem deszczu, śniegu itp
3) pojawia sie wspaniałe uczucie(trochę zdradliwe rzecz jasna) braku
jakiejkolwiek wady wzroku, oprawki na nosie ciągle przypominaja o tym , że
ma sie ten problem, po włożeniu soczewke, świat pod każdym kątem jest
idealny

jasne, że pewne wady istnieją, bo czasem soczewka żle się ułoży itp, troche
uwiera, ale to kwiestia wprawy, dobrego ułożenia itp
aha i jeszcze jedno mam wrażenie że te jednodniowe są trochę
bardziej"siermiężne" i po całym dniu noszenia tzn. po włożeniu ich rano,
późnym popołudniem zaczynam już je czuć, tzn. czuję taka "sztywność" i
"suchość" delikatną w oku,
myślę że to kwestia własnie tego iz nosze te jednodniowe
mój mąz nosi miesięczne, night and day a więc nie zdejmuje ich nawet na noc
i nie narzeka na nic.
Soczewki są super, na pewno warto spróbować, i myslę że jesli uda sie
pokonac początkowy problem to potem jest juz tylko z górki....

1. Data: 2005-03-07 13:37:26

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

fionka <f...@g...pl> napisał(a):

> Hej jak to jest kiedy nosi sie soczewki? Czy one są faktycznie wygodniejsze
> od okularów?

zaprzyjaznij sie z guglem

zdrowki
Hania

1. Data: 2005-03-07 15:55:06

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

fionka napisał(a):
> Hej jak to jest kiedy nosi sie soczewki? Czy one są faktycznie wygodniejsze
> od okularów?

nigdy nie nosiłam okularów, soczewki - tak, od prawie 2 lat...

jeżeli są dobrze dobrane i założone, to wogóle ich nie czuć...

> Czy soczewki
> trudno włożyć do oka, jak dzialają na oko?

kwestia praktyki...

>Jakie są dobre? Bylam nawet u
> lekarza i zaproponował mi soczewki Ciby, ale postanowilam jeszcze chwilke się
> wstrzymac i dowiedzieć jakiś bliższych informacji o soczewkach.

soczewki dobiera się indywidualnie...

(ja nosze soflens 66 - jestem bardzo zadowolona, ale zaczynałam od
Ciby, już nie pamietam jakich dokładnie,ale mi nie podeszły)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

1. Data: 2005-03-07 16:50:56

Od: "Atena" <a...@n...slij.spamu.> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygodniejsze
> od okularów? ja noszę jak narazie okulary , ale zaczyna mnie wkurzać

ja noszę soczewki właśnie Ciby Focus miesięczne( dla mnie najlepsze),
nosiłam również J&J, B&L,ale dla mnie najlepsze są Ciby( tamte czułam na
oczach).
Problem z załozeniem soczewki mozesz mieć na początku, szybko sie nauczysz,
zresztą kup soczewki w Vision Express, to Ci pokażą co i jak.
Soczewki nie ograniczaja pola widzenia tak jak okulary i są komfortowe, ich
pielegnacja i czyszczenie zajmuje kilka minut.
pozdrawiam
Atena

1. Data: 2005-03-08 05:53:59

Od: "Gosi@" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się
> wstrzymac i dowiedzieć jakiś bliższych informacji o soczewkach.

ja polecam
wygoda nie do opisania!!!!!!!!!!!!

1. Data: 2005-03-08 12:14:02

Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

fionka <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
się
> wstrzymac i dowiedzieć jakiś bliższych informacji o soczewkach.

Ja uważam , że soczewki sa super :) Z okularami masz ten problem, ze nie
przylegaja do oka bezposrednio wiec widzisz albo mniejszy swiat albo wiekszy
w zależności jaką masz wadę :) przy soczewkach nie ma czegos takiego, poza
tym z pielegnacją soczewek też nie ma problemu, zamykasz w pudeleczku na 4
godziny i potem mozesz znow zakladac, czasami jak oczyscisz je jeszcze (ja
robie to plynem Solo-care aqua) to można włożyć od razy, po jakiś 15 min. Z
wkladaniem nie bedziesz miała problemow-przyciśnij głowe do dołu najmocniej
jak mozesz i zakladaj soczewke, od razu wskakuje na swoje miejsce. Ja uzywam
od zarania dziejów soczewek Ciby i chyba na nic innego sie nie przeżuce -
stosuje O2optix ,bo ponoć ze zwykłych miesięcznych soczewek są najlepsze, a
no i cena nie jest jakaś wygorowana , bo 85 zl za 3 sztuki. Ja noszę bez
zdejmowania Optixy przez 13-14 godzin i oko mam w dobrym stanie po zdjeciu
soczewki, ani nie jest zaczerwienione , ani nie boli - wszystko w najlepszym
porzadku. Pamietaj jednak , że jezeli masz zbyt suche oczka to trzeba
zakraplać sztuczne lezki, zeby soczewki nie uwierały w oko :) pozdrawiam i
zycze miłego noszenia soczewek :)

1. Data: 2005-03-09 09:44:06

Od: " winter" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> się
> >

> Hej , uwazam że powinnaś zamienić okulary na soczewki, skoro okulary ci nie
odpowiadają, denerwują i masz ich dosyć - po co masz sie męczyć :) Soczewki
są wygodne - wyjmujesz rano z pojemniczka, zakladasz(to moze na początku
wydac się trudne, ale poradzisz sobie) a potem zdejmujesz je wieczorem :)
Pamietaj o tym ,że jak siedzisz długo przed komputerem to powinnaś mieć
soczewki , które albo dobrze przepuszczaja tlen, albo powinnaś zakraplac
sztuczne lzy, bo oczy przed monitorem szybko wysychaja i odczuwasz
dyskomfort. Wiem, że moja kolezanka nosi te soczewki co duzo tlenu
dopuszczaja do oka, chyba O2optix i czasmi siedzi przed kompem na prawde do
pozna -zawsze sie jej dziwiwe, ze te jej oczy wytrzymują tyle czasu w
soczewkach, ale za kazdym razem mi mówi , ze nie ma najmniejszych
problemow :) i nie odczuwa w ogole soczewek na oku:)Ja noszę soczewki osiem
godzin i do pudeleczka, ale są jeszcze takie, które mozesz nosić non-stop
przez 30 dni , musisz wybrać, które dla ciebie okazą sie najlepsze. Ja za
swoje Focusy płacę aktualnie 130 zl i mam 6 sztuk.

Schwarzkopf Brillance - opinie
podkłady l'oreal_który najlepszy?
porady kosmetyczne - odpowiednie dokumenty???
"wypłowiały" kolor ???
pytania: o loki (na głowie :) ) i o neutrogenę (visibly refined)