Solone sledzie

1. Data: 2007-06-23 15:26:06

Temat: Solone sledzie
Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.Gdzie aktualnie mozna "zdobyc" w trojmiescie solone sledzie z
beczki.Pamietam takie z przed .....ok.15 lat na Hali Targowej w
Gdansku.Dzisiaj na takie pytanie sprzedawczynie tylko wzruszja ramionami.Czy
cos takiego mozna zrobic w sposob domowy z swiezych sledzi?

Stanislaw

2. Data: 2007-06-23 15:38:58

Temat: Re: Solone sledzie
Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TreStan" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
ramionami.Czy
> cos takiego mozna zrobic w sposob domowy z swiezych sledzi?

Posolić, ale pomysł niestety poroniony, intensywny zapach śledzi w upałąch
jest odstręczający. Po za tym można pogooglować.

3. Data: 2007-06-23 22:52:02

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TreStan" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ramionami.Czy
> cos takiego mozna zrobic w sposob domowy z swiezych sledzi?

Pytanie po co. Cały sens solenia sprowadzał się do konserwacji. A pierwsze
słowa przepisów zawsze brzmiały "śledzie wymoczyć...".

T. D.

4. Data: 2007-06-23 22:57:07

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ramionami.Czy
> cos takiego mozna zrobic w sposob domowy z swiezych sledzi?

Można, ale najlepsze są świeże ryby. Chyba, że zalezy ci na solonych -
są firmy, które sprzedają. Świeże kupowałem np w Pucku, czy nawet w
Gdańsku - wiozłem do Warszawy w pojemnikach - tutaj było trudno dostać za
komuny w niektórych okresach.
Do piwa najlepsze są panierowne ostroboki...

5. Data: 2007-06-24 05:49:42

Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie po co. Cały sens solenia sprowadzał się do konserwacji. A pierwsze
> słowa przepisów zawsze brzmiały "śledzie wymoczyć...".
>
> T. D.

No wlasnie!

Swiezych sledzi mam pod dostatkiem.Wystarczy w niedzielny poranek pojechac
do Swibna -ujscie Wisly( mam ok.30 km) i kupuje swiezutkie sledzie prosto z
kutra za niecale 5 zl/kg.Takie sledzie najczesciej snarze i jemy na cieplo
lub zalewam zalewa octowa .Wiem ,ze sol sluzy do konserwacji ale nie
tylko.Jak zrobic z swiezego sledzia np.sledz solony w smietanie,?
lub sledzika w oleju?Wiem! Mozna kupic gotowe matyjasy -wymoczyc i
dalej......robic wg wlasnego przepisu.

Stanislaw

6. Data: 2007-06-24 06:09:47

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko.Jak zrobic z swiezego sledzia np.sledz solony w smietanie,?
> lub sledzika w oleju?Wiem! Mozna kupic gotowe matyjasy -wymoczyc i

Kup grubej soli i zasol w słoiku, a nawet wiaderku po śledziach.
Przesolisz - będziesz moczył. Wstaw na dno chłodziarki i niech poleżą z
miesiąc - dwa... Gdy będę miał czas podrzucę ilość soli na kg śledzi lub
litr solanki.

7. Data: 2007-06-24 06:28:35

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Przesolisz - będziesz moczył. Wstaw na dno chłodziarki i niech poleżą z
> miesiąc - dwa... Gdy będę miał czas podrzucę ilość soli na kg śledzi lub

Solenie lekkie - 15 do 30 dag soli na 1kg ryby
Solenie mocne - 25 do 35 dag soli na 1kg ryby
Ryby lekko solone mogą być przechowywane 3-4 miesiące w temperaturze
pokojowej, mocno solone nawet do roku, przechowywanie w chłodzie wydłuża
okres. Przeciętnie wystarcza czas 1 miesiąca do "dojrzenia" solonej ryby.

Z słodkowodnych można solić szczupaka, lina, uklejkę i łososiowate.

8. Data: 2007-06-24 06:35:24

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okres. Przeciętnie wystarcza czas 1 miesiąca do "dojrzenia" solonej ryby.
>
> Z słodkowodnych można solić szczupaka, lina, uklejkę i łososiowate.

Polecam suszenie ryb (tylko chude), ale dla bezpieczeństwa lepiej je mocno
posolić - zabepieczyć przed muchami - np zrobić skrzynkę z listew i otoczyć
siatką do okien (moskitierą) wewnątrz ustawić półkę z prętów lub siatkę dla
ryb drobnych, lub drążek dla dużych. Suszone ryby mogą być w filetach lub w
całości - wtedy trzeba wnętrze tuszki rozgiąć wykałaczkami czy patyczkami,
aby szybciej wysychała.

9. Data: 2007-06-24 09:56:45

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TreStan" <t...@w...pl> wrote in message

Proponuję książki - kto się uwinie - nabędzie:

http://www.allegro.pl/search.php?string=Kuchnia+w%C4
%99dkarska

http://www.allegro.pl/search.php?string=%C5%9Bledzi+
-rybacy&buy=0&new=0&pay=0

10. Data: 2007-06-24 09:58:58

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "TreStan" <t...@w...pl> wrote in message
>
> Proponuję książki - kto się uwinie - nabędzie:

> [...]

I jeszcze jedna - można wznowić aukcję, bo nikt nie kupił:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=205616527

Oliwa z białą truflą
mielony imbir
Kuchnia tajska - przepisy
KOLENDRA
zapiekany makaron z serem + (czosnek + przecier)